کد خبر: 246256
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
سیاهکلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی علت تاخیر در اجرای دور جدید فروش یکپارچه خودرو را واقعی‌سازی قیمت خودرو از سوی وزارت صمت دانست.

لطف‌اله سیاهکلی با اشاره به تاخیر در برگزاری مرحله سوم فروش یکپارچه خودرو عنوان کرد: «باتوجه به اینکه مدیریت سامانه یکپارچه فروش خودرو برعهده وزارت صمت و شورای رقابت است، قطعا تعلل در عرضه خودرو را از طریق وزارت صمت پیگیری خواهیم کرد.»

وی در ادامه بر لزوم عرضه از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو تاکید کرد و گفت: «تا زمانی که عرضه و تقاضا در بازار خودرو همخوانی نداشته باشد راهکاری جز فروش از طریق سامانه یکپارچه وجود ندارد.»

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی درخصوص علل تاخیر در اجرای دور جدید فروش یکپارچه خودرو اظهار کرد: «به نظر می‌رسد تاخیر وزارت صمت در اجرای مرحله سوم فروش به دلیل تعیین قیمت واقعی خودرو باشد چراکه در شرایط فعلی خودروسازان با زیان تولید می‌کنند و با عرضه خودرو در بورس نیز قیمت‌ها به صورت کاذب افزایش پیدا م‌ کند. بنابراین باید به سمت واقعی‌سازی قیمت‌ها و به عبارتی قیمت تمام‌شده به‌علاوه سود متعارف حرکت کرد.»

سیاهکلی یادآور شد: «در مقابل واقعی‌سازی قیمت محصولاتی چون مواد پتروشیمی، فولاد، سیمان و ... که قیمتی خارج از قاعده و بیش‌از محصول وارداتی دارند، ضروری است وزارت صمت با تشکیل کارگروهی نسبت به واقعی‌سازی قیمت‌ها در تمامی صنایع اقدام کند.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی مردان IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۵
    0 0
    به جای اینکار کافیه شورایی رقابت مصوب کند : مبنای تعیین قیمت خودرو و پرداخت مشتری ، زمان تعیین شده در قرارداد فی مابین مشتری و خودر ساز است نه زمان تحویل . اینجاست که خودرو ساز اگر قرارداد بست ملزم به ایفای تعهد است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =