لاماری ایما هیبرید

فضای کلی کابین در این نسخه تحت‌تاثیر تودوزی و صندلی‌های متفاوتی است که با رنگ فسفری اعمال شده است. در کنار این تریم تکرار قطعات شبه فیبرکربنی سبب شده است بین تغییرات داخلی و خارجی هماهنگی ایجاد شود و همچنین شاهد تضاد و تنوع بیشتری در رنگ‌بندی کابین باشیم.

تحولات بازار چین در حال اثرگذاری روی تولیدات خطوط مونتاژ ایرانی هستند و به‌ترتیبی که پیشنهادهای قابل ارائه به‌مشتریان چینی برای استفاده از سوخت‌های جایگزین درحال تغییر است، برای برخی از محصولاتی که در ایران صرفا در نسخه بنزینی ارائه می‌شدند نیز ارائه نسخه‌های پاک‌تر تسهیل شده است. در این میان فورتینگ تی ۵ ایو برای مجهز شدن به‌موتور برقی تغییراتی را در پوسته داخلی و خارجی خود تجربه کرده که درنهایت سبب شده است مجموعه‌ای با مفاهیم متفاوت با آن‌چه به‌عنوان لاماری ایما می‌شناختیم پیش‌ روی ما باشد.

برای بررسی نکات درنظر گرفته شده برای نسخه هیبرید ایما لازم است در پس تغییرات به‌دنبال مفاهیمی باشیم که حاصل آن‌ها طبیعت‌دوستی بیشتر و پایدارمحورتر شدن این محصول است.

پلاگین-هیبریدها در آرین پارس موتور

گروهی که مونتاژ فورتینگ تی-۵ ایوو را در ایران برعهده گرفته می‌توان از نخستین مدعیان خودروهای PHEV دانست که البته در سال ۹۶ این محصول با مدل ۲۰۱۸ به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین پلاگین‌-هیبریدهای بازار دنیا به‌ایران وارد شد.

این محصول را می‌توان نخستین بستر برای استفاده از شارژرهای استاندارد با هدف کاهش مصرف سوخت در کشور دانست که البته به‌اجرای زیرساخت استفاده از این شارژرها همچنان نقدهایی وارد بود. اما در هرصورت برای گروه آرین پارس موتور با تجربه‌ای همراه بود که سبب شده است به‌آینده ایما هیبرید نسبت به‌سایر هیبریدهای چینی در بعضی از بخش‌ها بیشتر امیدوار باشیم. شاید وارد نشدن به‌فاز پلاگین-هیبرید در گام‌های نخست برای برند لاماری هم حاصل همین تجربه‌ها باشد.

لاماری به سبک اَبَرخودروها

تجهیزات فنی و جایگاه محصول در بازار

در کنار انجین ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری سوپرشارژر، موتور برقی نیز در نظر گرفته شده که درنهایت ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را به‌واسطه سیستم انتقال قدرت پیوسته «CVT» به‌چرخ جلو منتقل می‌کند.

به‌واسطه به‌کارگیری هم‌زمان این دو موتور شتاب‌گیری ۸ ثانیه‌ای به‌وجود آمده؛ اما درکنار این شتاب‌گیری مناسب، استفاده از موتور برقی در زمان‌های خاص سبب شده است میانگین مصرف سوخت به ۵/۵ لیتر هم برسد.

فورتینگ T۵ HEV توسط دانگ‌فنگ حداقل قیمت ۲۰ هزار دلاری گرفته؛ با این قیمت‌گذاری انتظار داریم لاماری ایمای هیبرید با انواعی از کراس‌اوورها به‌رقابت بپردازد که سطح تجهیزات بیشتری داشته باشند؛ اما ایما هیبرید برگ برنده خود را مصرف سوخت پایین‌تر می‌داند.

لاماری به سبک اَبَرخودروها

طراحی ظاهری

در یک کلام می‌توان گفت در فورتینگ برای طراحی این نسخه تمام تفکرات کاملا فرق کرده است. طراحانی که در ابتدا مفاهیم تی-۵ ایو را براساس ساده‌سازی و خطوط نرم درنظر گرفته‌ بودند، حالا به‌این نتیجه رسیده‌اند که به‌خاطر توان افزوده شده به‌سمت الگوبرداری از اِلِمان‌هایی بروند که طراحی محصولی با ادعاهای خیلی بیشتر را در پی دارد. سبک جدیدی که سبب سودآوری برترین برندهای اسپرت شده و از آن به‌عنوان سوپراسپرت‌های مرتفع یا به‌تعبیر لامبورگینی سوپر SUV ها یاد می‌شود.

بدون هیچ شکی برای ایده گرفتن از چنین سگمنتی اوروس را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌ها دانست و در ایمای جدید نیز سعی شده است چنین اِلِمان‌هایی تکرار شود.

در عمل نیز در سایت سازنده اصلی شاهد استفاده از عبارت‌های جدیدی برای توصیف جزئیات طراحی این محصول هستیم؛ مواردی همچون نمای جلو طوفانی سوپرکار «ترجمه از چینی: Supercar stormy front face»، خطوط جانبی تیز و امتدادیافته به‌سبک سوپرکار «Supercars streamlined and sharp waistline»، کیت آیرودینامیک طوفانی «hurricane aero kit»، رینگ‌هایی با ظاهر سوپرکار «supercar style wheels» و همچنین اشاره به‌هدلایت‌ها به‌عنوان تیغه‌هایی که در طراحی قبلی به‌عنوان خطوطی از آن‌ها یاد می‌کردیم که با طراحی نرم خود با فرم کلی جلوپنجره هماهنگ شده بودند. اما اینجا غیر از هالوژن شدن، حالا طراحی تیزتری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

از دید ما استفاده از قطعات شبه‌کربنی و کرومی سبب ایجاد تضاد رنگ بسیار زیادی در این نما شده که فلسفه کاملا متفاوتی با نسخه قبلی دارد. البته تمام مجموعه‌ای که شامل دو ورودی هوا و همچنین لیپی می‌شود که در کناره‌ها به‌سمت بالا خم شده، ترکیبی را شکل داده که با تمام گزینه‌های حاضر در بازار کاملا تفاوت دارد.

در نمای کناری نمی‌توان عنوان کرد که تفاوت زیادی وجود ندارد؛ چراکه رینگ‌ها و قطعات کرومی در جلو و رکاب با وجود یکــسان بودن قاب و قالب‌ها، اما درحال ارائه بسته متفاوتی هستند.

نمای پشتی اما جایی است که مفاهیم سوپرکاری به‌سبک افزودن چندین عبورکننده هوا پیاده و اجرا شده است. همچنین از خروجی‌های چهارگانه اگزوز هم به‌خوبی استفاده شده و شبرنگی که در وسط اسپلیتر سفیدرنگ قرار گرفته، تضاد کاملا عمیقی را ایجاد کرده است.

لاماری به سبک اَبَرخودروها

کابین و امکانات

فضای کلی کابین در این نسخه تحت‌تاثیر تودوزی و صندلی‌های متفاوتی است که با رنگ فسفری اعمال شده است. در کنار این تریم تکرار قطعات شبه فیبرکربنی سبب شده است بین تغییرات داخلی و خارجی هماهنگی ایجاد شود و همچنین شاهد تضاد و تنوع بیشتری در رنگ‌بندی کابین باشیم. به‌خصوص که بخش‌های براق مشکی (اصطلاحا پیانویی) هم به‌ایجاد چنین تنوع و حسی کمک کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد طراحی گرافیک صفحه‌نمایش پیش روی راننده نیز نسبت به‌نسخه ایکس تغییراتی داشته و تنوع بیشتری را ایجاد کرده است. با توجه به‌افزوده شدن آپشن‌های تکمیلی در نسخه ایکس از ایما، تغییرات آپشنی در این نسخه حول محور مصرف سوخت و موتور برقی کار شده و در عمل هم شاهد سقف پانوراما، تکمیل شدن تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و دوربین‌هایی نسبت به‌نسخه ایکس بودیم.

اما اتفاقی که در نسخه جدید از تی-۵ ایو و نسخه هیبرید آن رخ داده خیلی بیشتر از مواردی است که در نسخه حاضرشده به‌عنوان نمونه اولیه لاماری هیبرید وجود دارد و همکاری فورتینگ با غول اینترنتی تن‌سنت (Tencent) سبب شده است امکانات فراوانی به‌سیستم مولتی‌مدیای ای-۵ ایو اضافه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

آخرین اخبار