لاماری ایما هیبرید

بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته با ریزش بهای خودروهای داخلی و چینی و افزایش قیمت خودروهای خارجی همراه بود. بر این اساس در گروه خودروهای چینی تا ۴۵ میلیون‌تومانی افت بها و در گروه خودروهای خارجی تا ۵۰۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت را شاهد بودیم. اتفاقی که با توجه به‌ریزش نرخ ارز در روز پنجشنبه و بازگشت آن به‌کانال ۵۱ هزارتومان، بازار خودروهای خارجی را شوکه کرد.

هفته گذشته بود که در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، نام و اطلاعات ۶ مدل خودرو جهت عرضه به‌متقاضیان بارگذاری شد. در پنجشنبه هفته گذشته نیز اطلاعات ۸ مدل خودرو دیگر علاوه‌بر مدل‌های عرضه‌شده جهت واگذاری به‌مشتریان بارگذاری شد. معین‌خودرو که تویوتا کرولا ۱۲۰۰ سی‌سی را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه کرده بود، اکنون مدل ۱۵۰۰ سی‌سی آن را نیز جهت عرضه به‌متقاضیان ارائه داده است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو که چندی پیش از تنها خودرو وارداتی خود، یعنی آئولوس شاین مکس رونمایی کرده بود، اکنون در سامانه یکپارچه این خودرو را عرضه کرده است.

آئولوس شاین مکس در دو تیپ بنزینی و هیبرید به‌مشتریان عرضه خواهد شد. ماموت‌خودرو علاوه‌بر جتا VS۷ حالا جتا VS۵ را نیز به‌سامانه آورده است. این درحالی است که باید گفت این دو خودرو چندی پیش موفق به‌دریافت تاییدیه‌های سازمان استاندارد نیز شده بودند. گروه بهمن هم که در این دوره از واردات قصد عرضه طیف وسیعی از خودروهای وارداتی را با شرکت BM CARS دارد، اکنون فاو بستیون T۷۷ را به‌سامانه یکپارچه آورده است. بهمن‌موتور چندی پیش از این کراس‌اوور در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی کرد. اگر شرایط به‌همین شکل جلو برود، باید منتظر ورود خودروهای هونچی نیز از طرف بهمن‌موتور به‌سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی باشیم.

دیگر شرکتی که محصولات آن در سامانه بارگذاری شد، راسا موتور بود که با دو خودرو سوزوکی Ciaz و گگ GS۳ مهیای عرضه به‌مشتریان خودروهای وارداتی شده است.

کوشا خودرو که واردکننده محصولات کیا در ایران است، تنها خودرو سلتوس را برای عرضه به‌سامانه برده بود که اکنون علاوه‌بر کیا سلتوس، خودرو کیا سونت نیز برای خرید در اختیار مشتریان قرار گرفته است. از کرمان‌موتور و زیرمجموعه وارداتی آن یعنی KTL هم خودرو هیوندای کرتا علاوه‌بر مدل الانترا برای خریداران در نظر گرفته شده است.

در این میان مهدی تقدسی، مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام کرده بود این سامانه در روز چهارشنبه مورخ ۱۹ مهرماه برای انتخاب خودرو توسط خریداران خودروهای وارداتی باز خواهد شد. اما تاکنون که ۲۲ مهر ماه است، هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و صرفا اطلاعات چند مدل خودرو و واردکننده جهت عرضه بهمتقاضیان در سامانه بارگذاری شده است. این درحالی است که نه تنها زمان عرضه این خودروها مشخص نیست، بلکه قیمت آن‌ها نیز هنوز اعلام نشده و هیچ‌کس نمی‌داند این خودروها با چه قیمتی قرار است در اختیار متقاضیان قرار بگیرند.

البته انتظار می‌رود به‌زودی سامانه در دسترس خریداران قرار گیرد تا بتوانند خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند. موعد تحویل خودروهای وارداتی در ۹۰ روز کاری عنوان شده است.این احتمال نیز وجود دارد که اطلاعات خودروهای جدیدی علاوه‌بر مدل‌های عرضه‌شده در سامانه بارگذاری شود و سایر واردکنندگان نیز نسبت به‌عرضه محصولات خود اقدام کنند؛ مانند خودروهای فیات ۵۰۰ و دیگر مدل‌های برند کیا که شاید دلیل تعلل در باز شدن سامانه، همین موضوع باشد.

ب‌ام‌و ۷۳۰Li بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد

در بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته، شاهد افزایش قیمت مطلق در میان مدل‌های خارجی بودیم. این موضوع درحالی رخ داد که در گروه خودروهای چینی تا ۴۵ میلیون‌تومان ریزش قیمت را شاهد بودیم. در این میان ب‌ام‌و ۷۳۰Li با ۵۰۰ میلیون‌تومان رشد بها، بیشترین افزایش قیمت را در بازار آزاد خودروهای خارجی به‌نام خود ثبت کرد.

خودروهای داخلی در آخرین روز هفته گذشته، افت بهای یک تا ۸ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک (۱۴۰۲) با ۸ میلیون‌تومان کاهش ۵۹۰ میلیون‌تومان، شاهین (۱۴۰۲) با ۷ میلیون‌تومان کاهش ۵۸۵ میلیون‌تومان، سورن پلاس فول بدون رینگ (۱۴۰۲) با ۶ میلیون‌تومان کاهش ۵۵۹ میلیون‌تومان، رانا پلاس (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش ۴۹۶ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما (۱۴۰۲) با ۵ میلیون‌تومان کاهش ۶۵۳ میلیون‌تومان برچسب قیمت خوردند.

همچنین درمیان خودروهای چینی نیز شاهد ریزش بهای ۵ تا ۴۵ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که لاماری ایما (۱۴۰۲) با ۴۵ میلیون‌تومان کاهش ‌یک‌میلیارد و ۶۸۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پرایم ۷ نفره (۱۴۰۲) با ۴۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۵۶۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پرایم ۵ نفره (۱۴۰۲) با ۳۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۵۴۰ ‌میلیون‌تومان، دیگنیتی پرستیژ (۱۴۰۲) با ۲۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۹۳۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت (۱۴۰۲) با ۲۰ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۶۴۰ میلیون‌تومان و تیگو ۷ معمولی (۱۴۰۲) با ۱۵ میلیون‌تومان کاهش یک‌میلیارد و ۳۹۰ میلیون‌تومان خریدوفروش شدند.

همچنین در میان خودروهای خارجی پریمیوم شاهد رشد بهای ۵۰ و ۱۰۰ میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که میتسوبیشی اوتلندر با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، رنو کولئوس با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان و تویوتا CH-R هیبرید با ۵۰ میلیون‌تومان افزایش ۵ میلیاردتومان اعلام قیمت شدند.

همچنین در گروه خودروهای خارجی لوکس شاهد افزایش بهای ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که ارزش ب‌ام‌و ۷۳۰Li فول با ۵۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۸ میلیاردتومان، پورشه ماکان با ۴۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۲ میلیاردتومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۳۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۲ میلیاردتومان و ولوو XC۹۰ با ۲۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان رسید.
سوتیتر: مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو اعلام کرده بود این سامانه در روز چهارشنبه مورخ ۱۹ مهرماه برای انتخاب خودرو توسط خریداران خودروهای وارداتی باز خواهد شد. اما تاکنون که ۲۲ مهرماه است هنوز چنین اتفاقی رخ نداده و صرفا اطلاعات چند مدل خودرو و واردکننده جهت عرضه به‌متقاضیان در سامانه بارگذاری شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =