2023 BMW X2 M35I

بر اساس آن‌چه کمپانی ب‌ام‌و اعلام کرده است، X۲ در نسخه پایه با قیمتی برابر با ۴۰ هزار دلار و در نسخه تمام‌اسپرت این خودرو یعنی M۳۵i با قیمتی برابر با ۵۰ تا ۵۵ هزار دلار عرضه می‌شود.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد

آن‌چه نسل دوم X۲ را متمایز کرده، استفاده از سیستم‌های بهینه‌سازی‌شده در بخش قوای محرکه است. به‌عنوان مثال از سیستم تایمینگ متغیر هوشمند ب‌ام‌و یعنی ولوترونیک (ونوس‌های بهینه‌سازی‌شده) در این خودرو استفاده شده تا راندمان موتور افزایش یابد.

از سوی دیگر بر اساس آن‌چه کمپانی ب‌ام‌‎و اعلام کرده است، سیستم دو دیفرانسیل ب‌ام‌و یعنی xDrive دارای یک یونیت الکترونیکی و سنسورهایی خواهد بود تا در بهترین زمان ممکن، گشتاور و توان مدیریت‌شده به‌چرخ‌ها انتقال یابند.

X۲ جدید با ظاهری اسپرت و زیبا از راه رسید

این امر سبب می‌شود پرفورمنس خودرو بهبود یافته و در شتاب اولیه خودرو نیز تاثیرگذار است. بر این اساس در نسخه تمام‌اسپرت X۲ یعنی M۳۵i شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت به ۵.۲ ثانیه می‌رسد. این عدد به‌خوبی نشان می‌دهد که مهندسان ب‌ام‌و در شتاب‌گیری بهتر این کراس‌کوپه از جدیدترین فناوری‌‎های روز استفاده کرده‌اند.

کابین پیشرفته با امکانات ویژه

X۲ جدید با ظاهری اسپرت و زیبا از راه رسید

با نشستن پشت فرمان X۲ نسخه M۳۵i شاهد یک کابین زیبا و البته اسپرت هستیم. طراحی داخلی شبیه کابین X۱ است. دریچه‌های افقی بزرگ دوتایی در سمت راست، یک دریچه بزرگ افقی در بخش میانی، یک دریچه مستطیل‌شکل در سمت چپ و یک طراحی ساده و مینیمال، جذابیت فضای داخلی را به‌اوج خود می‌رساند. استفاده از نمایشگرهای ۱۰.۲۵ اینچی برای کلاستر و سیستم اطلاعات-سرگرمی (به‌صورت سفارشی ۱۰.۷ اینچی) فضای داخلی کاملا مدرنی را به‌ارمغان می‌آورد.

دسته‌دنده کوچک مشابه کراس‌اوور لوکس تمام‌الکتریکی باواریایی‌ها یعنی iX روی کنسول شناور میانی قرار گرفته است که مدرن بودن فضای داخلی را به‌اوج خود می‌رساند. استفاده از غربیلک‌فرمان M جدید با دو پدال شیفتر فیبرکربنی بزرگ و صندلی‌های اسپرت، رانندگی با این کراس‌کوپه را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند.

X۲ جدید با ظاهری اسپرت و زیبا از راه رسید

نورپردازی داخلی و طراحی سقف پانورامیک فضای داخلی این خودرو را بسیار دلنشین و جذاب به‌نمایش می‌گذارد. از مهم‌ترین امکانات رفاهی X۲ جدید می‌توان به کروزکنترل هوشمند، سیستم کنترل فواصل، دوربین ۳۶۰ درجه‌، استفاده از چرم ناپا و پوشش آلکانترا، سیستم سردکن و گرمکن صندلی‌ها، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم جلوگیری برخورد از عقب، سیستم آنالیز آنلاین ترافیکی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور به‌همراه شناسایی عابران‌پیاده، سیستم هداپ‌دیسپلی، سیستم اطلاعات-سرگرمی iDrive۸، سیستم شارژ وایرلس، سیستم کنترل پایداری دینامیکی و سیستم سروترونیک (فرمان هیدروالکتریکی) و... اشاره کرد.

ظاهر زیبا و اسپرت

طراحان و مهندسان کمپانی ب‌ام‌و X۲ جدید را روی پلت‌فرم UKL۲ توسعه دادند. این پلت‌فرم همان پلت‌فرم ب‌ام‌و X۱ است که این خودرو روی آن به‌خوبی توسعه داده شده است.

درحقیقت X۲ نسخه کراس‌کوپه X۱ است که با ظرافت بسیار بالا تولید شده است. پیش از نقد طراحی X۲ جدید باید گفت این خودرو رشد ابعادی چشمگیری را تجربه کرده است.

با نگاهی به‌پروفیل این کراس‌کوپه کوچک باواریایی شاهد طراحی خطوط تیزی هستیم که از گلگیر عقب آغاز شده و حجم ماهیچه‌ای خاصی ایجاد کرده است. این خط با ظرافت نسبی به‌گلگیر جلو می‌رسد.

X۲ جدید با ظاهری اسپرت و زیبا از راه رسید

درمجموع می‌توان گفت استفاده از سطوح تخت، حس پویایی بیشتری به‌این خودرو بخشیده است. ناگفته نماند که شیب نسبتا زیاد سقف و حالت خمیدگی که به‌کمک ستون C ایجاد شده، فرم کوپه به‌این خودرو بخشیده است. همچنین رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی در نسخه M۳۵i چاشنی اسپرت‌ را در این خودرو دوچندان می‌کند.

دوماگوج دوک، سرطراح این خودرو درباره طراحی X۲ جدید گفته است: «استفاده از خطوط تیز در کنار سطوح تخت روی بدنه این خودرو و همچنین خمیدگی سقف، حالت پویایی بیشتری به X۲ بخشیده است. همچنین استفاده از اِلِمان‌های جدید طراحی باواریایی‌ها، زیبایی را در این کراس‌کوپه به‌اوج خود رسانده است.»

چهره X۲ جدید دقیقا مشابه X۱ بوده و تنها انحنایی که زیر چراغ‌های جلو ایجاد شده، چهره این کراس‌کوپه را اسپرت‌تر می‌کند. خطوط تیز روی کاپوت به‌همراه چراغ‌هایی مشابه X۱، LED های دوگانه به‌سبک ب‌ام‌و، جلوپنجره ۶ ضلعی کلیوی‌شکل ب‌ام‌و به‌رنگ مشکی پیانویی و LED های نواری، حالت تهاجمی و خشنی به‌این خودرو بخشیده‌اند.

چیدمان طراحی جلوپنجره، چراغ‌های جلو و خطوط تیز روی کاپوت، دقیقا مشابه XM طراحی شده که این امر به‌خوبی نشان می‌دهد که X۲ در مسیر خط‌مشی جدید طراحی باواریایی‌هاست.

X۲ جدید با ظاهری اسپرت و زیبا از راه رسید

در نمای عقب با یک ب‌ام‌و کاملا جدید مواجهیم؛ چراغ‌های کشیده با دو انحنا که مزین به LED های دوگانه‌ای مشابه چراغ‌های جلو است، زیبا و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند.

در نسخه M۳۵i قطعات الحاقی مانند جلوپنجره‌ و ورودی‌های هوای عمودی مشکی پیانویی، سپر جلو و قاب آینه‌های مشکی پیانویی، اسپویلر M فیبرکربنی روی درِ صندوق‌عقب و دیفیوزرهای میان اگزوزهای دوبل در طرفین، اسپرت بودن این خودرو را به‌اوج می‌رسانند.

استفاده از رینگ‌های ۲۱ اینچی M در این کلاس بی‌نظیر است. همچنین برای نخستین‌بار از LED های نواری در داخل جلوپنجره خودرو استفاده شده است.

X۲ جدید با ظاهری اسپرت و زیبا از راه رسید

قلب قدرتمند در پس چهره خشن!

مهندسان کمپانی ب‌ام‌و برای X۲ دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی در نظر گرفته‌اند. تاکنون اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست و ما هنوز نمی‌دانیم آیا نسخه دیزلی این کراس‌کوپه نیز عرضه می‌شود یا خیر؟ پیشرانه معروف ب‌ام‌و یعنی B۴۸B۲۰ در نسخه M۳۵i وظیفه تولید نیرو را برعهده دارد. به‌عبارت دیگر قلب تپنده X۲ M۳۵i یک موتور ۴ سیلندر خطی به‌حجم ۲ لیتر و مزین به‌تکنولوژی پاور تویین توربو و سیستم پاشش سوخت مستقیم به‌همراه سیستم ونوس‌های بهینه‌سازی‌شده (ولوترونیک برای سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها) است.

این پیشرانه می‌تواند حداکثر قدرت ۳۱۵ اسب‌بخار را در ۶۲۰۰ آرپی‌ام ( دور در دقیقه) و حداکثر ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور را در ۵ هزار آرپی‌ام به‌ارمغان ‌آورد. البته ناگفته نماند که مدل پلاگین-هیبرید و هیبرید متوسط این خودرو نیز در دسترس مشتریان قرار دارد.

از سوی دیگر در نسخه تمام‌الکتریکی این خودرو یعنی iX۲ دو موتور الکتریکی با سنکرون مغناطیس دائم تعبیه شده تا حداکثر قدرت تولیدی به ۳۱۳ اسب‌‎بخار و حداکثر گشتاور به ۴۹۴ نیوتون‌متر برسد. سیستم دو دیفرانسیل منحصربه‌فرد ب‌ام‌و یعنی xDrive هوشمند برای تمام مدل‌ها در دسترس است و برای مدل تمام‌الکتریکی نیز استفاده می‌شود.

باتری iX۲ یک پک لیتیوم-یونی ۶۴.۸ کیلووات-ساعتی است که وظیفه تامین نیروی لازم برای این کراس‌کوپه را برعهده دارد. لازم به‌ذکر است با یک بار شارژ کامل، این خودرو می‌تواند مسافتی برابر با ۴۵۰ کیلومتر را مطابق آن‌چه کمپانی ب‌ام‌و اعلام کرده است، طی کند. گیربکس‌های تک‌سرعته برای نسخه تمام‌الکتریکی و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه M و ۸ سرعته M استپ‌ترونیک نیز در اختیار مشتریان قرار دارد تا با سفارش‌گذاری آن‌ها بتوانند یک کراس‌کوپه چابک ولی کوچک داشته باشند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Zahrahesam GB ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    عالی
  • زلاتان IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    0 0
    واقعا بی ام و جدیدا تو دیزاین خوب عمل نمیکنه ولی خدایش این و سری5 جدیدش خیلی خوشگله ای کاش تو ایران بیاد ازش لذت ببریم نفسمون گرفته از بس چینی بدرد نخور دیدیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =