کد خبر: 246710
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
لنت سبز

صنعت لنت‌ترمز مانند بسیاری دیگر از صنایع در جهان به‌مرور دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. شاید شکل لنت‌ترمز همچنان مانند سابق باشد، اما مواداولیه به‌کار رفته در این لنت‌ها مدام به‌روز شده و خود را با استانداردهای جدید محیط‌زیستی منطبق کرده است.

بر این اساس صنعت لنت‌ترمز طی دهه جاری میلادی به‌شدت تغییر کرده و پیش‌بینی می‌شود این تغییرات همچنان ادامه‌دار باشد.

پیشرفت در تکنولوژی سبب شده است طراحی و تولید لنت نیز تغییر کند. تکنولوژی‌های جدیدی مانند لنت‌های کامپوزیتی و لنت‌های کربن سرامیک برای بهبود عملکرد و عمر مفید لنت‌ترمز توسعه داده شده‌اند.

همچنین نانومواد به‌منظور افزایش عمر مفید و کارایی لنت‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این پیشرفت‌ها برای بهبود کارایی و کاهش آسیب‌های ناشی از فرآوری حاصل از اصطکاک لنت و دیسک ترمز بسیار موثر بوده‌اند.

لنت‌های جدید حامی محیط‌زیست هستند. برخلاف لنت‌های قدیمی که انواع آلودگی‌های محیط‌زیستی را ایجاد می‌کردند، نسل جدید لنت‌ها کمترین آلایندگی را ایجاد می‌کند. با توجه به‌نیاز به‌کاهش آلاینده‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، شرکت‌های تولیدکننده لنت‌ترمز در سال‌های اخیر به‌دنبال توسعه و استفاده از لنت‌هایی هستند که ‌آلاینده‌های محیط‌زیستی کمتری داشته باشند.

بهبود در کیفیت لنت‌های ترمز به‌گونه‌ای است که غبار و ذرات مضر کمتری تولید کند و در نتیجه ضمن بالا رفتن چرخه عمر لوازم ترمز به‌راحتی تعویض شود. تغییرات صنعت لنت ناشی از چالش‌های فنی، محیط‌زیستی و تقاضای مشتریان است. همچنین صنعت لنت‌ترمز در سال ۲۰۲۳ برای کاهش آلاینده‌های محیط‌زیستی و افزایش ایمنی در خودروها، با توجه به‌استانداردهای جدیدی هماهنگ شده است.

این استانداردها شامل مواردی مانند کاهش آبکاری، مقاومت در برابر حرارت بالا و عملکرد مطلوب در شرایط مختلف رانندگی می‌شود.

با توجه به‌نیاز رانندگان به‌عملکرد بهتر در ترمز، تلاش برای بهبود قدرت ترمز، کنترل شدت ترمز و کاهش طول مسیر ترمز نیز در سال ۲۰۲۳ بیشتر شده است.

به‌دلیل افزایش حساسیت جامعه نسبت به‌حفاظت از محیط‌زیست و نیاز به‌کاهش اثرات زیان‌رسان تولید صنعتی، تغییراتی در مواداولیه لنت‌های ترمز صورت گرفته است تا با محیط‌زیست همگام شوند. در این تغییرات، سه عامل اصلی مورد توجه بوده است: استفاده از مواد غیرسمی، کاهش آلاینده‌ها و افزایش عمر مفید.

موادی که در تولید لنت‌های ترمز استفاده می‌شوند، متاثر از تکنولوژی‌هایی هستند که آلاینده‌های مختلف را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. به‌عنوان مثال، استفاده از روغن‌های غیر سمی به‌جای روغن‌های معمولی سبب کاهش آلودگی این مدل لنت‌ها می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

آخرین اخبار