کد خبر: 246814
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
جلال رشیدی‌کوچی

بی‌تفاوتی و بی‌اهمیتی به انتقادات و مطالبات درست و به‌جا رفته‌رفته شرایط را برای مردم دشوار خواهد کرد. اما آنچه مسلم است هرچند مردم از این شرایط خسته شده‌اند ولی همچنان به بهبود شرایط امید دارند. 

جلال رشیدی‌کوچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به قیمت عرضه خودروهای وارداتی افزود: «در سازمان حمایت از مصرف‌کننده قیمت خودرو ۱۵هزار دلاری را ۴۰هزاردلار کرده‌ایم، از کدام مصرف‌کننده حمایت می‌کنید؟»

دلیل گران تمام‌شدن خودروهای وارداتی چیست؟

روی یک خودرو وارداتی دو بار مالیات بر ارزش افزوده ۹درصدی، اعمال می‌شود. یک‌بار وقتی خودرو وارد می‌شود، ۹درصد پرداخت می‌شود.
بعد قیمت‌گذاری می‌شود و ۷۰۰ میلیون تومان را تبدیل به ۲ میلیارد تومان می‌کنیم بعد روی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم دوباره یک ۹ درصد دیگر مالیات می‌گیریم. این موضوع دست کیست، اختیارش با کدام نهاداست؟

وظیفه نظارت بر قیمت، و عملکرد شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای خارجی با کدام نهاد است؟

شوراها و سازمان‌های متعددی را درست کرده‌ایم و نام آن‌ها را هم سازمان حمایت از مصرف‌کننده گذاشته‌ایم.
آن‌وقت در سازمان حمایت از مصرف‌کننده قیمت خودرو ۱۵ هزار دلاری را ۴۰ هزار دلار کرده‌ایم. از کدام مصرف‌کننده حمایت می‌کنید؟ باید این‌ها را حل کنیم وگرنه راهکار تا دل‌تان بخواهد هست.

دلایل عدم شفافیت در صنعت و بازار خودرو را چه می‌دانید؟

به نظر می‌رسد اعتراض و انتقاد به گرانی‌ها با تعرفه‌های تعریف‌شده به‌مثابه یک بازی روانی باشد. تمام ارکان حکمرانی اقتصادی کشور مستقیم و غیرمستقیم در این موضوع دخیل هستند.
گلایه‌مندان برای جلوگیری از بروز این شرایط زمان زیادی را در اختیار داشتند، اما راهکار ورود خودروهای دست‌دوم مانع‌از اتخاذ تدابیر دیگر شد چون به‌هرحال وضعیت تعرفه‌ها از خردادماه سال جاری مشخص و قصد دولت از واردات هم از مدت‌ها پیش معلوم شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =