احمد نعمت بخش

کارشناسان صنعت خودرو معتقدند با توجه به ورود شرکت‌های خودروساز داخلی به طراحی و تولید خودروهای هیبرید و برقی لازم است دولت حمایت و پشتیبانی لازم را انجام دهد.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در این خصوص گفت: «با توجه به آلودگی هوا و همچنین مصرف بالای سوخت در کشور تولید خودروهای برقی می‌تواند راهکار موثری برای کاهش آلودگی هوا باشد.»

برای تسریع تولید و بومی سازی تکنولوژی ساخت خودروهای هیبرید و پلاگین‌-هیبرید چه اقداماتی را موثر می‌دانید؟

تشویق و حمایت از شرکت‌ها برای تولید خودروهای هیبرید و پلاگین-هیبرید از سوی نهادها و سازمان‌های دولتی می‌تواند سبب تسریع فرآیند توسعه این خودروها شود.

تفاوت قیمت محصولات بنزینی با هیبرید چقدر است؟

دولت‌ها در کشورهای پیشرفته با پرداخت یارانه به مصرف‌کننده، از تولید محصولات برقی و هیبریدی خودروسازان حمایت می‌کنند.

برای ایجاد رغبت در مصرف‌کنندگان نسبت‌به خودروهای هیبرید یا پلاگین-هیبرید چه مشوق‌هایی را موفق می دانید؟

فراهم کردن زیرساخت لازم برای استفاده از خودروهای برقی یکی از لازمه های توسعه تولید و عرضه محصولات الکتریکی در بازار مصرف است. خودروسازان داخلی پروژه‌هایی برای تولید این خودرو ها انجام دادند ولی لازم است برای سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه‌ها، دولت نسبت به راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ در سطح کشور اقدام کند تا مشتریان به راحتی به ایستگاه های شارژ دسترسی داشته باشند.

راهکاری پیشنهادی شما به دولت و وزارت صمت برای تسریع در حرکت خودروسازان داخلی به سمت تولید خودروهای پاک چیست؟

برای طراحی و تولید این نوع خودروها باید سرمایه‌گذاری زیادی انجام شود که لازم است دولت و نهادهایی مانند شهرداری با عقد قرارداد بلندمدت تضمین برای خرید محصولاتی چون اتوبوس برقی از خودروسازان حمایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =