گفتگوی مهندس جمال میرزایی با دنیای خودرو

با وجود قول وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی‌بر حذف قیمت‌گذاری دستوری از تایرهای رادیال سواری در آینده نزدیک، هنوز این موضوع از سوی وزارت صمت به انجمن صنفی صنعت تایرابلاغ نشده است

به گزارش «دنیای خودرو« در حالی که یک سایت خبری به نقل از یکی از اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران از ابلاغ وزارت صمت به این انجمن مبنی‌بر حذف قیمت‌گذاری دستوری و آزاد شدن قیمت‌ها خبر داده بود اما مهندس جمال میرزایی، مدیرعامل گروه صنعتی بارز و رئیس انجمن صنعت تایر کشور، صحت این خبر را رد کرد و هرگونه اطلاع رسانی دراین خصوص را نادرست دانست.

میرزایی در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» به برخی شنیده‌ها از مقامات وزارت صمت اشاره کرد که بر اساس آن قرار است در صورت صلاحدید وزیر، موضوع آزاد شدن قیمت تایرهای رادیال سورای از دی ماه اجرایی شود اما هنوز مصوبه و ابلاغ رسمی در این مورد به تایرسازان ارسال نشده است. میرزایی برخی اطلاع‌رسانی‌های نادرست درخصوص نهایی شدن آزادسازی قیمت تایرهای ایرانی را ناشی‌از شیطنت‌هایی برخی افراد دانست که نمی‌خواهند قیمت تایر در بازار به تعادل برسد و درعین‌حال تایرفروشان را ترغیب به عدم عرضه لاستیک به امید گران‌تر شدن آن در آینده می‌کنند.

توزیع بیش‌از ۸۰درصد سبدهای ویژه تایرسازان

میرزایی در پاسخ به این سوال «دنیای‌خودرو» که تا امروز تولیدکنندگان تایرهای رادیال سواری چه میزان از تعهد خود برای توزیع ۶۹۰هزار حلقه تایر در رینگ‌های ۱۳، ۱۴و ۱۵را در قالب سبدهای ویژه در بین عاملان فروش خود توزیع کرده‌اند، گفت:گروه صنعتی بارز به‌عنوان بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین تامین‌کننده این سه سایز، به بیش‌از ۸۰درصد تعهد خود عمل کرده است. البته سایر تایرسازان ازجمله یزدتایر، آرتاویل‌تایر، ایران‌تایر و کویرتایر نیز به صورت تقریبی به همین میزان تعهد خود را به بازار تزریق کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه گروه صنعتی بارز پس از نهایی شدن تصمیم در انجمن صنفی صنعت تایر مبنی بر توزیع سبدهای ویژه، میزان تولید خود در این سه سایز را از روزانه ۴هزار و ۵۰۰حلقه به هشت هزار حلقه افزایش داده است تا قیمت این گروه محصول به سرعت در بازار روند نزولی خود را طی کند.

میرزایی همچنین از اعلام سبد جدید گروه صنعتی بارز به نمایندگان خود در سراسر کشور طی چند روز آینده خبر داد و گفت: اقدامات خوبی برای کنترل قیمت‌ها در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =