پاگانی

به‌لطف استفاده از فریم فیبرکربنی وزن یوتوپیا کمتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم خواهد بود. پاگانی و شرکتش به‌تولید محصولات سفارشی و دست‌ساز مشهور هستند.

هوراچیو پاگانی، موسس و رئیس شرکت پاگانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها به‌درس‌های آموزنده کشور چین به‌اروپا در زمینه تولید خودروهای برقی اشاره داشت. شرکت پاگانی به‌دنبال بررسی تکنولوژی‌های جدید از جمله خودروهای برقی است. کشور چین در این زمینه می‌تواند به‌کمک برندهای اروپایی بیاید. البته استفاده از قوای محرکه برقی در شرکتی همچون پاگانی زمان‌بر خواهد بود؛ زیرا وزن باتری‌ها تاثیر زیادی روی عملکرد محصولات دارد.

پاگانی می‌گوید همین موضوع درباره خریداران چنین خودروهایی نیز صدق می‌کند؛ زیرا آن‌ها ویژگی‌هایی همچون پیشرانه‌های درون‌سوز و گیربکس‌های دستی را دوست دارند.

اهمیت اقتصادی‌سازی

هوراچیو پاگانی در مصاحبه با بلومبرگ می‌گوید: «خودروهای چینی ارزان‌تر از مدل‌های اروپایی هستند و بنابراین تولیدکنندگان خودرو در قاره همیشه‌سبز باید توجه و تلاش زیادی را صرف حفظ جنبه‌های رقابتی خود در بازار کنند.»

پاگانی که در دهه ۹۰ میلادی تاسیس شده جزو معدود برندهای لوکس‌ساز دنیاست که هنوز به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند. این شرکت در مودنای ایتالیا مستقر است و در سال حدود ۵۰ خودرو گران‌قیمت تولید می‌کند. کریستوفر، پسر هوراچیو می‌گوید پیش‌فروش محصولات تا سال ۲۰۲۵ تکمیل است.

این پدر و پسر برای معرفی یوتوپیا جدیدترین محصول پاگانی به‌هنگ‌کنگ سفر کرده‌اند.

پاگانی تنها ۹۹ نسخه کوپه از این خودرو را با آستانه قیمت ۲.۲ میلیون‌دلار تولید خواهد کرد. به‌لطف استفاده از فریم فیبرکربنی وزن یوتوپیا کمتر از ۱۳۰۰ کیلوگرم خواهد بود.

پاگانی و شرکتش به‌تولید محصولات سفارشی و دست‌ساز مشهور هستند.

از سال ۲۰۱۸ نیز پژوهش و بررسی پاگانی در زمینه تولید خودروهای برقی شروع شده؛ اما تا زمانی که باتری‌هایی سبک‌تر و با زمان شارژ سریع‌تر تولید نشوند، این شرکت محصولی تمام‌برقی نخواهد ساخت.

پسر هوراچیو بدون اشاره به‌تاریخ دقیق تولید محصولات برقی پاگانی می‌گوید تکنولوژی کنونی باتری‌ها اجازه تولید خودروهای پرفورمنس را نمی‌دهد؛ چراکه پس از طی چندین دور در پیست شاهد خالی شدن باتری آن‌ها خواهیم بود.

او خاطرنشان می‌سازد: «این موضوع به‌حدی مهم است که شما هیجان رانندگی را از دست می‌دهید.»

هوراچیو پاگانی با بیان اینکه خودروسازان باید در زمینه تولید خودروهای برقی از چین الگو بگیرند ، گفت : «فرصت‌های زیادی برای برندهای چینی در زمینه تولید خودروهای برقی وجود دارد و آن‌ها از نظر محصول و قیمت‌گذاری بسیار خوب عمل می‌کنند.»

الگوبرداری از بزرگ‌ترین بازار دنیا

چین بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی را دارد و امسال سهم ۶۰ درصدی از فروش ۱۴.۱ میلیون‌دستگاه خودرو بدون آلایندگی در جهان را به‌خود اختصاص خواهد داد. برندهای داخلی این کشور همچون بی‌وای‌دی پیشتاز عرضه و فروش چنین محصولاتی در چین هستند و برای نخستین‌بار شرکت‌های خارجی را پشت سر می‌گذارند.

برخلاف چشم‌انداز نه‌چندان مشخص اقتصاد جهانی، تقاضا برای خودروهای فوق لوکس نیز بالا به‌نظر می‌رسد. فراری که در سال ۲۰۱۵ راهی بازار بورس شد، با فروش ۱۳ هزار و ۲۲۱ دستگاه خودرو در سال قبل رکورد فروش و سوددهی جدیدی را بر جای گذاشت.

لامبورگینی نیز 9 هزار و ۲۳۳ دستگاه خودرو فروخت تا رکورد جدیدی را در تاریخ خود ثبت کند. تنها حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو پاگانی در دنیا وجود دارد و بنابراین این شرکت کاملا

انحصاری به‌شمار می‌رود.

سامر وانگ، مشاور پاگانی می‌گوید تاکنون هیچ‌یک از خودروهای پاگانی با قیمتی کمتر از قیمت اولیه خود فروخته نشده‌اند. برای مثال لوئیس همیلتون، راننده فرمول‌یک در سال ۲۰۱۴ یک دستگاه زوندا سفارشی را با قیمت ۱.۵ میلیون‌دلار خریداری کرد و آن را در سال ۲۰۲۲ با بهای حدود ۱۱ میلیون‌دلار فروخت.

هوراچیو از همان ابتدا سایر اعضای خانواده را نیز در کسب‌وکارش وارد کرد و کریستوفر و لئوناردو کار خود را از شستن خودروها شروع کردند و حالا مسئولیت‌های مختلفی را در کارخانه برعهده دارند. کریستوفر می‌گوید شرکت پاگانی از نظر طی کردن گام‌های بعدی همیشه تصمیم‌های درستی را اتخاذ می‌کند.

آخرین‌تلاش‌های درون‌سوز

باوجود این‌که مدیرعامل پاگانی درباره الگوبرداری از چین صحبت می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد با توجه به‌استفاده از پیشرانه‌های AMG در آخرین مدل‌های این برند، برای ورود به‌دنیای برقی نیز این کمپانی به‌بنز وابسته باشد.

نسخه رودستر پاگانی ایمولا که بر اساس هوآیرا R مخصوص پیست ساخته شده، از پیشرانه ۶ لیتر V12 توئین‌توربو AMG استفاده می‌کند و تنها 8 دستگاه از آن تولید می‌شود.

بیش از چهار سال از زمان معرفی کوپه ایمولا که بر اساس هوآیرا ساخته شده، می‌گذرد و حالا سرانجام پاگانی نسخه رودستر آن را معرفی کرده است. هرچند اساسا مدل یوتوپیا جدیدترین محصول این برند ایتالیایی محسوب می‌شود، اما پاگانی هنوز قصد رها کردن هوآیرا را ندارد. البته از آن‌جا ‌که تا سال‌ها پس از عرضه هوآیرا همچنان نسخه‌هایی از زوندا ارائه می‌شد، این موضوع تعجبی نخواهد داشت.

ایمولا رودستر با عنوان بهترین خودرو روباز تاریخ پاگانی معرفی شده است. از آن‌جا ‌که ایمولا براساس وحشی‌ترین نسخه هوآیرا یعنی R ساخته شده، پکیج آیرودینامیکی بسیار تهاجمی دارد. البته هوآیرا R مدلی مخصوص پیست است؛ درحالی ‌که ایمولا رودستر برای استفاده در جاده مهندسی شده است.

وزن خشک این سوپرکار چشمگیر ایتالیایی تنها یک‌هزار و ۲۶۰ کیلوگرم است؛ یعنی تقریبا به‌اندازه یک هاچ‌بک ساب‌کامپکت؛ با این تفاوت که در سینه ایمولا به‌جای موتور یک لیتری 3 سیلندر، یک نیروگاه عظیم V12 پنهان شده است.

پیشرانه ۶ لیتری توئین‌توربو که توسط AMG توسعه پیدا کرده است، حالا ۸۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس 7 سرعته سکوئنشال که توسط Xtrac به‌طور خاص برای پاگانی ساخته شده به‌چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

ایمولا رودستر از لاستیک‌های چسبنده پیرلی P زیرو تروفئو R استفاده می‌کند که با عرض ۲۶۵ در جلو و ۳۵۵ در عقب روی رینگ‌های آلیاژی ۲۰ و ۲۱ اینچی فورج‌کاری‌شده قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

آخرین اخبار