کد خبر: 247340
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷

صبح امروز شرکت کوشا خودرو عرضه کننده محصولات کیا در ایران، با برگزاری مراسمی در محل شوروم مرکزی این شرکت واقع در جاده مخصوص، اقدام به رونمایی از جدیدترین محصول خود یعنی کیا K5 کرد.

پس از سلتوس، سراتو، پگاس و سونت نوبت به سدان فست‌بک مانند کمپانی کره‌ای رسیده که به فهرست وارداتی‌های کوشا خودرو افزوده شود. لازم به توضیح است که مدلی که تحت نام اپتیما در ایران شناخته شده بود، مدت‌هاست که در کشور مبدا (کره‌جنوبی) به‌همین نام K5 شناخته می‌شود.

این نسل را می‌توان با کد شاسی DL3 شناخت که البته این تغییر نام محدود به‌بازار ایران نیست و در سایر بازارهای بین‌المللی نیز این هماهنگی تکرار شده است. پیشرانه این خودرو را می‌توان نسخه‌ای آشنا دانست که پیش از این در کیا سراتوهای وارداتی نیز استفاده شده بود. به‌همین ترتیب به‌جای استفاده از سیستم تزریق سوخت مستقیم یا GDi از سیستم MPi ساده در انتقال سوخت به‌داخل سیلندرها استفاده شده است. به‌همین ترتیب توان ۱۵۰ اسب‌بخاری از مجموعه ۲ لیتر 4 سیلندر خارج می‌شود که معادل ۱۹۶ نیوتون‌متر گشتاور است.

گیربکس هیوندای پاورتک 6 سرعته اتومات نیز وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. انتظار داریم به‌واسطه آشنا بودن این پیشرانه با محیط و سوخت مصرفی ایران، هماهنگی زیادی وجود داشته باشد و استهلاک و خرابی کمتری را برای K5 کوشا خودرو شاهد باشیم. در محور جلو و حتی در محور عقب از سیستم تعلیق ساده‌ای استفاده نشده و برای انتقال دقیق‌تر تنش‌ها از تکنولوژی چنداتصالی چرخ و شاسی استفاده شده است.

تریم درنظر گرفته شده برای این سدان زیبا سطح LX است که سبب شده با نسخه پایه از این محصول مواجه شویم. شیشه بالابرهای برقی اتوماتیک، آینه‌های تاشونده برقی گرمکن‌دار، چراغ‌های جلو LED، اتولایت، ایربگ راننده و سرنشین جلو (2 ایربگ)، ترمز پارک پدالی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کروزکنترل، درایو مود، سیستم تهویه‌مطبوع دستی، صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی، مانیتور اندرویدی 8 اینچی با اپل کارپلی و اندروید اتو بخشی از فهرست آپشن‌های این سطح را تشکیل می‌دهند؛ اما ممکن است در نمونه‌های به‌فروش رفته به‌صورت سفارشی، کوشا خودرو در نمایندگی‌های خود اقدام به‌ارتقا و نصب آپشن‌های استاندارد تامین‌شده از سوی خودروساز اصلی کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =