رنو مستر

در میان مدل‌های ارائه‌شده برای سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه سه مدل جدید و پرطرفدار در بازار اروپا خواهیم بود

ون‌ها امروزه به دلیل برخورداری از کاربردها و امکانات فراوان، توانسته‌اند جایگاه خاصی در بازارهای جهانی به دست بیاورند. کمپینگ و سفر توریستی، حمل‌ونقل عمومی یا شخصی اعم از باری و مسافری و کاربری‌هایی نظیر آتش‌نشانی و آمبولانس تنها بخشی از کاربرد این خودروهاست که در برخی موارد نیز به‌صورت فروشگاه‌های سیار میوه و تره‌بار، بستنی و نوشیدنی و انواع غذا و... استفاده می‌شود. در همین راستا، بسیاری از تولیدکنندگان به طراحی و ساخت این مدل‌های روی آورده‌اند و مشتریان آن‌ها هر سال در انتظار ورود مدل‌های جدیدی هستند. این انتظار با ورود پیشرانه‌های جدید رنگ و بوی دیگری به خود گرفته، اما رقابت در این بازار همچنان تنگاتنگ است و با ورود برندهای جدید، کار برای خودروسازان قدیمی و باسابقه نیز سخت شده است. در میان تمام مدل‌های ارائه‌شده برای سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه سه مدل جدید و پرطرفدار در بازار اروپا خواهیم بود؛ فورد ترانزیت الکتریکی، نسخه جدید رنو مستر و فولکس‌واگن ترنسپورتر.

فورد ترانزیت سفارشی الکتریکی؛ از ترکیه تا اروپا

در پی وضع قوانین برای جلوگیری از تردد مدل‌های دیزلی و توسعه پیشرانه‌های الکتریکی، فورد نیز با برقی کردن پرفروش‌ترین ون متوسط خود در اروپا یعنی مدل Transit Custom، گامی جسورانه در این خصوص برداشت.

فورد خودرو E-Transit Custom EV را به برد الکتریکی چشمگیر تا ۲۳۶ مایل مجهز کرده است و زمینه جدیدی را در بخش ون‌های برقی متوسط ایجاد کرده است.

ون برقی سفارشی Transit دو خروجی موتور قدرت، ۱۰۰کیلووات یا ۱۶۰ کیلووات (معادل ۱۳۵ یا ۲۱۷ اسب‌بخار) ارائه می‌دهد.

سه تفنگدار بازار ون‌های اروپا در سال ۲۰۲۴

این وسیله نقلیه از شارژ سریع DC تا ۱۲۵ کیلووات پشتیبانی می‌کند که امکان شارژ سریع ۱۵ تا ۸۰درصدی را در ۴۱ دقیقه فراهم می‌کند. همچنین این ون، می‌تواند با استفاده از یک شارژر ۱۲۵کیلوواتی، انرژی موردنیاز برای طی کردن ۲۴مایل را تنها در پنج دقیقه به دست بیاورد.

همچنین این ون به یک شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی AC مجهز شده است که به رانندگان این امکان را می‌دهد باتری را در طول شب و تنها در ۷ساعت به طور کامل شارژ کنند. از نظر توانایی‌های حمل، فورد ترانزیت سفارشی الکتریکی حجم بار از ۵.۸ تا ۹.۰مترمکعب و ظرفیت بار تا ۱۱۰۰ کیلوگرم را ارائه می‌دهد.

همچنین دارای حداکثر طول بار ۳۴۵۰میلی‌متر است. علاوه‌بر این، ون می‌تواند تا ۲‌تن را یدک بکشد که ۸۰۰ کیلوگرم کمتر از ون سفارشی استاندارد است. تولید فورد E-Transit سفارشی الکتریکی به تازگی در کارخانه این شرکت در ترکیه آغاز شده است و انتظار می‌رود اولین مدل‌ها تا بهار ۲۰۲۴ از کارخانه خارج شوند و قیمت‌ها از حدود ۳۹۵۰۰ پوند (بدون مالیات بر ارزش افزوده) شروع شود.

عرضه نسخه جدید رنو مستر؛ از بهار ۲۰۲۴

رنو اکنون در حال کار روی ون بزرگ خود و تلاش برای تجدید نسخه قدیمی است که از سال ۲۰۱۰ به فروش می‌رسد. رنو مستر فعلی یکی از قدیمی‌ترین تجاری‌های باری موجود در بازار است.

انتظار می‌رود وانت مستر رنو ۲۰۲۴ ظاهر شیک‌تری پیدا کند و آیرودینامیک آن نیز افزایش یابد. در نتیجه، می‌توان انتظار افزایش مصرف سوخت و سازگاری با محیط زیست را در این ون داشت.

سه تفنگدار بازار ون‌های اروپا در سال ۲۰۲۴

در داخل این ون نیز قرار است یک سیستم اطلاعات سرگرمی شبیه اضافه شود و احتمالا دارای یک فضای داخلی کاملا جدید با کنترل‌های صفحه لمسی و چند دکمه برای کنترل آب و هوا خواهد بود، درست مانند مدل کانگو که اخیرا به بازار عرضه شده است. ون مستر ۲۰۲۴ با فاصله بین دو محور کوتاه‌تر، با در نظر گرفتن رانندگان حمل‌ونقل درون‌شهری طراحی شده است.

مدل جدید رنو مستر با سه اندازه بین دومحور کوتاه (SWB)، فاصله بین دومحور متوسط (MWB) و فاصله بین محورهای بلند (LWB) عرضه خواهد شد. Master در نسخه ۲۰۲۴ خود از همان ابتدا با یک موتور الکتریکی طراحی می شود. انتظار می‌رود این رویکرد طراحی عمدی منجر به ارتقای قابل توجهی در مقایسه با مدل فعلی Master E-Tech و با سایر ون‌های برقی موجود در بازار شود.

علاوه بر نسخه برقی، برخی اخبار حاکی از احتمال عرضه نسخه پیل سوختی هیدروژنی نیز هستند. البته نسخه‌های دیزلی پس از عرضه همچنان در دسترس خواهند بود و احتمالا به جای جایگزینی کامل، از پیشرانه‌های موجود استفاده می‌شود. انتظار می‌رود مدل جدید وانت مستر در بهار ۲۰۲۴ برای اجاره و خرید در دسترس باشد.

عرضه ترانسپورتر فولکس‌واگن با پلت‌فرم مشابه فورد ترانزیت

فولکس‌واگن از سال ۲۰۱۵، تصمیم گرفته است ون متوسط محبوب خود؛ Transporter T ۶.۱ را بازنشسته کند. در همین خصوص نسخه نهایی از مدل جدید در سال ۲۰۲۳ از کارخانه فولکس‌واگن خارج شدند. باتوجه به مشارکت فناوری فورد با فولکس‌واگن، منطقی است فرض کنیم ترانسپورتر بعدی اشتراکات مهمی با فورد ترانزیت سفارشی داشته باشد. با این حال هر برند تلاش می‌کند تا طراحی منحصر به فرد و هویت برند خود را حفظ کند. پیش‌بینی می‌شود این دو ون متوسط از پیکربندی‌های موتور و سیستم‌های انتقال مشابهی برخوردار باشند.

سه تفنگدار بازار ون‌های اروپا در سال ۲۰۲۴

اگرچه گزینه‌های موتور دقیق فولکس واگن هنوز فاش نشده اما می‌توان انتظار داشت که فولکس‌واگن طیفی از موتورهای دیزلی ۲.۰ لیتری مشابه فورد را انتخاب کند. یک ماه پس از انتشار تصاویری از نسخه آزمایشی نسل جدید فولکس واگن ترنسپورتر با کد T۷، تا امروز تعدادی تصاویر نه چندان واضح از این خودرو توسط سازنده منتشر شده است.

خودروساز آلمانی ضمن انتشار تعدادی تصویر، از عرضه این خودرو ون در بهار ۲۰۲۴ خبر داده است. نسل جدید این خودرو آلمانی درحقیقت همان نسل جدید فورد ترنزیت کاستوم است که با تغییراتی در ظاهر و نشان، عرضه خواهد شد.

انتظار می رود که هر دو مدل فورد و فولکس واگن دارای ابعاد مشابه باشند که احتمالا شامل ظرفیت محموله حدود ۱۱۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بکسل نزدیک به ۲۰۰۰ کیلوگرم خواهد شد. البته طرفداران خودروهای برقی هم فراموش نشده‌اند، چراکه نسخه برقی T۷ با مشخصات فنی مشابه با ترانزیت الکتریکی عرضه خواهد شد. این خودرو به یک موتور برقی مجهز شده است، که در دو نسخه با ۱۳۵ یا ۲۱۷اسب‌بخار قدرت، در کنار مجموعه باتری ۷۴کیلووات ساعت قرار می‌گیرد و برد حرکتی آن به ۳۸۰ کیلومتر خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =