یوسف داوودی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

واردات خودروهای کارکرده و نو همچنان در انتظار تصویب آیین‌نامه از سوی دولت است. با این حال به‌نظر می‌رسد اولویت واردات از خودروهای بنزینی به سمت خودروهای برقی تغییر کرده، البته دولت مصمم است واردات خودروهای برقی را تسهیل کند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل طولانی شدن تصویب ‌آیین‌نامه واردات خودرو بحث اولویت دولت باشد. ظاهرا دولت می‌خواهد ارز تامین شده برای واردات بیشتر صرف برقی ها شود تا خودروهای درون‌سوز.

در همین زمینه یوسف داوودی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخت.

اولویت وزارت صمت و دولت واردات کدام خودروهاست؟

اولویت مجلس و دولت واردات خودروهای برقی و هیبرید به کشور است. با توجه به شدت آلودگی هوا و ایجاد مشکلات زیست‌محیطی در کلانشهرها همان‌طور که وزیر صمت نیز اشاره داشتند، واردات خودروهای برقی و هیبرید در ‌اولویت است چراکه هر چه خودرو برقی در داخل تولید و یا وارد شود به نفع کشور خواهد بود. ضرورت تسریع واردات خودروهای برقی به کشور بسیار حس می‌شود. متاسفانه به سبب افزایش آلودگی هوا در شرایطی قرار داریم که باید به سرعت به سمت واردات خودروهای برقی و هیبرید حرکت کنیم.

با این شرایط مصوبه واردات خودروهای نو و کارکرده به کجا خواهد رسید؟

مصوبه مجلس مبنی‌بر واردات خودروهای نو و دست‌دوم قانون بوده و لازم الاجراست اما به موازات اجرای این مصوبه باید واردات خودروهای برقی را در دستور کار قرار داد و به تدریج به سمت برقی‌سازی حرکت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =