اسد کرمی

بازار خودرو همچنان در شرایط سختی به‌سر می‌برد. رکود در این بازار چند سالی است که وجود دارد و بسیاری از فعالان این حوزه مجبور به تغییر شغل خود شده‌اند.

حضور گسترده دلالان و قیمت‌سازی از طریق سایت‌های فروش خودرو تبدیل به یک مشکل بزرگ در حوزه بازار خودرو شده است. با این وجود بررسی بازار در ماه‌های اخیر نشان از عدم تغییر گسترده در قیمت خودروها دارد.

در همین زمینه اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران به بیان نظرات خود پرداخت.

بازار خودرو درحال‌حاضر دارای چه شرایطی است و آیا افزایش قیمت شاهد هستیم؟
بازار خودرو درحال‌حاضر در رکود قرار دارد و افزایش قیمتی را در بازار خودرو شاهد نیستیم. بهای خودروهای داخلی از حدود دو هفته پیش که با افزایش قیمت جزیی همراه شدند تاکنون تغییری نداشته و معامله‌ای نیز در بازار خودرو انجام نمی‌شود.

این وضعیت در ماه‌های پیش روی هم ادامه خواهد داشت؟
به‌رغم رونق بازار خودرو در ماه‌های پایانی سال اما تقریبا سه سال است که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی شاهد بی‌رمقی و رکود بازار خودرو هستیم.

در شرایط فعلی چالش اصلی بازار خودرو را چه می‌دانید؟
درج قیمت‌های جعلی در سایت های فروش خودرو مهم‌ترین چالش در بازار خودرو است.
متاسفانه در سایت های فروش خودرو، قیمت‌ها 10 تا 20میلیون زیر قیمت بازار اعلام شده و بسیاری از خریداران خودرو به‌خصوص در شهرستان‌ها تحت‌تاثیر این موضوع قرار گرفته و برای خرید خودرو به تهران آمده اما متاسفانه با خرید این خودروها اصل پول خود را نیز از دست خواهند داد.

در این زمینه مشتریان چه اقداماتی باید انجام دهند؟
توصیه ما به خریداران خودرو این است که تنها از طریق اعضای صنف و کانال اتحادیه نمایشگاه‌داران اقدام به خرید و فروش خودرو کنند و امیدواریم با رسانه‌ای شدن این موضوع در روزهای آینده بتوانیم به کاهش ایجاد پرونده‌های کلاهبرداری معاملات خودرو در قوه قضاییه کمک کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =