چهار LCV

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، فروش خودروهای تجاری سبک الکتریکی (LCV) طی مدت یک‌سال دو برابر شده است

با تشدید افزایش تجارت الکترونیک، تحویل در مقصد و استفاده از پیمانکاران در سراسر شهرها، بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها برای توسعه فعالیت خود به دنبال استفاده از وسایل نقلیه حمل‌ونقل تجاری سبک، کارآمد و مقرون‌به‌صرفه هستند که با اهداف پایداری آن‌ها هماهنگ باشد.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، فروش خودروهای تجاری سبک الکتریکی (LCV) در سال ۲۰۲۲ نسبت‌به سال ۲۰۲۱ تقریبا دو برابر شده، این در حالی است که انتخاب بین مدل‌های متنوع که ازسوی تولیدکنندگان جهانی به بازارها معرفی می‌شود، کار سختی است؛ چرا که رقابت در این حوزه بسیار سخت شده است. باتوجه به امکانات رفاهی، فضای بار، نوع پیشرانه و بسیاری از موارد مهم در یک خودرو، رده‌بندی و انتخاب خودروها برای شرکت‌ها و ناوگان‌های مختلف کمی راحت‌تر خواهد شد.

در ادامه این گزارش نگاهی خواهیم داشت به مدل هایی که به نظر می‌رسد در سال‌ جدید میلادی (۲۰۲۴) بازار بهتری را در میان تجاری‌های سبک به خود اختصاص دهند.

«فورد E-Transit» سفارشی؛ میهمان ۲۰۲۴ اروپا

پرفروش‌ترین ون تجاری سبک اروپا، فورد ترانزیت سفارشی، در سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی الکتریکی دریافت می‌کند. این نوع الکتریکی جدید که فورد E-Transit Custom نام دارد، بسیاری از ویژگی‌هایی را که باعث محبوبیت مدل موتور احتراقی می‌شود؛ از جمله اندازه جمع‌وجور و ارتفاع زیر ۲متر برای قرار گرفتن در پارکینگ‌ها را حفظ کرده است.

چهار «LCV» که برای تسخیر بازار ۲۰۲۴ می‌آیند

چهار «LCV» که برای تسخیر بازار ۲۰۲۴ می‌آیند

این خودرو الکتریکی همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای اتصال به شبکه و اینترنت را به منظور افزایش بهره‌وری در اختیار دارد که ازجمله آنها می توان به Ford Pro Telematics، ۵G، صفحه نمایش لمسی دیجیتال ۱۳اینچی و ناوبری متصل اشاره کرد.

فورد E-Transit Custom در پیکربندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف و در چهار تریم با ویژگی‌ها، نمای بیرونی و طراحی داخلی متفاوت ارائه می‌شود: Trend، Limited، Trail و Sport. این خودرو حدود ۱۷۱ تا ۲۳۶مایل (۲۷۵ تا ۳۸۰ کیلومتر) بسته به شرایط رانندگی برد دارد و با یک باتری ۶۵کیلووات ساعتی عرضه می‌شود.

انتظار می‌رود فورد E-Transit سفارشی در سال ۲۰۲۴ حمل‌ونقل در سراسر اروپا را آغاز کند. درحال‌حاضر هیچ برنامه‌ای برای ارسال این خودرو به خارج از اروپا اعلام نشده است.

ون «بی‌وای‌دی» برای بازار اروپا و آمریکا آماده می‌شود

شرکت BYD چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان و یک رهبر بازار در آسیاست. BYD به‌طور پیوسته حضور بین‌المللی خود را با طیف وسیعی از وسایل نقلیه تجاری، کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که در جاده‌های اروپا و آمریکا حرکت می‌کنند، افزایش داده است.

اکنون، این شرکت به دنبال ورود به بازار خودروهای تجاری سبک با BYD ETP۳ است که براساس تخصص خود در زمینه تولید باتری و خودروهای برقی، به رقابت رودررو با خودروهایی مانند سیتروئن e-Berlingo، Toyota ProAce و Renault Kangoo خواهد پرداخت. BYD ETP۳ روی پلت‌فرم خودرو سواری این شرکت با فاصله بین دو محور ۲۷۲۵میلی‌متر و بار ۷۸۰کیلوگرم ساخته شده است.

چهار «LCV» که برای تسخیر بازار ۲۰۲۴ می‌آیند

چهار «LCV» که برای تسخیر بازار ۲۰۲۴ می‌آیند

این مدل با یک بسته باتری ۴۵کیلووات ساعتی و برد ۱۴۵مایل (۲۳۳ کیلومتر) عرضه می‌شود. BYD ETP۳ برد تخمینی ۱۴۵مایل (۲۳۳ کیلومتر) دارد و از یک باتری ۴۵ کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

مدت زمان شارژ شدن BYD ETP۳ براساس توان خروجی و نوع شارژر متفاوت است. قیمت این خودرو بسته به پیکربندی از ۲۸هزار و ۵۰۰ یورو شروع می‌شود. قیمت BYD ETP۳ بسته به پیکربندی، از ۲۸۴۹۰یورو شروع می‌شود. BYD هنوز تاریخ عرضه جهانی BYD ETP۳ را تایید نکرده اما ETP۳ از اواخر سال ۲۰۲۳ در بازار هلند در دسترس است.

عرضه ون تجاری «ریویان» در دو نسخه

ریویان که ابتدا به‌عنوان یک وسیله نقلیه تحویل انحصاری برای آمازون ساخته شد، اکنون ون خود را از سال ۲۰۲۴ در دسترس سایر شرکت‌ها در ایالات‌متحده قرار می‌دهد. خودرو تجاری ریویان که به‌منظور الکتریکی کردن خودروهای تجاری در ناوگان‌ با هزینه‌های پایین طراحی شد، حالا قرار است الکتریکی‌سازی را در ناوگان بسیاری از شرکت‌ها به سرانجام برسد.

چهار «LCV» که برای تسخیر بازار ۲۰۲۴ می‌آیند

ون تجاری ریویان در دو مدل RCV EDV ۵۰۰ و EDV۷۰۰ عرضه خواهد شد. مدل EDV۵۰۰ با برد حدود ۱۶۱مایل (۲۵۹ کیلومتر) و ظرفیت حمل ۵۰۰ فوت‌مکعب (۱۴.۲مترمکعب) عرضه می‌شود.

نسخه ۷۰۰ نیز تا ۱۵۳ مایل (۲۴۶کیلومتر) برد و ۶۶۰ فوت‌مکعب (۱۸.۷مترمکعب) ظرفیت حمل دارد. ون تجاری ریویان بسته به مدل، بردی بین ۱۵۳ تا ۱۶۱مایل (۲۴۶ یا ۲۵۹ کیلومتر) دارد.

ریویان هنوز ظرفیت باتری این خودروها را تایید نکرده است. قیمت نسخه ۵۰۰ این ون بسته به پیکربندی از ۸۳۰۰۰دلار و نسخه ۷۰۰ آن از از ۸۷۰۰۰دلار شروع خواهد شد. انتظار می‌رود ریویان در سال ۲۰۲۴ تحویل ون تجاری ریویان را به ناوگان بزرگ‌تر آغاز کند و در سال ۲۰۲۵ به سفارش‌های مقیاس کوچک‌تر گسترش یابد.

تکمیل سه‌گانه الکتروون‌های رنو با E-Tech

رنو خط‌تولید خودروهای تجاری سبک الکتریکی خود را با E-Tech Trafic تکمیل می‌کند و به E-Tech Master و E-Tech Kangoo می‌پیوندد. E-Tech Trafic که براساس مدل موتور احتراقی موجود ساخته شده است، ظرفیت حمل بین ۵.۸ تا ۸.۹مترمکعب و ظرفیت حمل تا ۱.۱۶ تن را دارد. مانند E-Tech Master و E-Tech Kangoo، Renault Trafic E-Tech یکی از معدود تجاری‎های سبکی است که تا ۲۲کیلووات شارژ AC را پشتیبانی می‌کند.

چهار «LCV» که برای تسخیر بازار ۲۰۲۴ می‌آیند

رنو Trafic E-Tech در مجموعه‌ای از پیکربندی‌ها، ازجمله نسخه‌های وانت سه‌پانل، نسخه‌های ون دوکابین دوگانه و یک نسخه تخت عرضه می‌شود که همه آنها دارای باتری ۵۲ کیلووات ساعتی و برد ۱۸۵مایل (۲۹۷ کیلومتر) هستند.

رنو Trafic E-Tech برد تخمینی ۱۸۵ مایل (۲۹۷ کیلومتر) دارد و از یک باتری ۵۲ کیلووات ساعتی برخوردار است. این ون بسته به پیکربندی از ۳۳۵۰۰ یورو شروع می‌شود. این ون قرار است در پایان سال ۲۰۲۳ حمل‌ونقل را در برخی کشورهای اروپایی آغاز کند. مدت زمان شارژ رنو Trafic E-Tech بر اساس توان خروجی و نوع شارژر متفاوت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

آخرین اخبار