انتخاب نخست مشتریان

ارزش بازار تایرهای خودرو در سال 2021 به 105میلیارد دلار رسید حال انتظار می‌رود تا سال 2027  این رقم به 115 میلیارد دلار نیز برسد ( البته با توجه به CAGR بیش از 3 درصد در طول دوره پیش‌بینی).

همه‌گیری کووید-19 در کوتاه‌مدت تاثیر قابل‌توجهی بر بازار تایر خودرو داشت زیرا تولید و فروش خودروهای جدید در سال 2020 کاهش یافته بود. علاوه‌بر این، به دلیل محدودیت‌ها، میزان رانندگی نیز با کاهش مواجه شده بود. هرچند این موضوع موجب شده بود تعمیر، نگهداری یا تعویض لاستیک نیز تاخیر انجام شود اما با این حال، درپی افزایش تصاعدی تقاضا برای فروش خودرو انتظار می‌رود بازار از نظر اقتصادی احیا شود.

تاکید روزافزون بر مصرف سوخت، افزایش تقاضا برای تعویض تایرهای معمولی باعث رشد بازار تایرهای خودرو خواهد شد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد یکی از عواملی که باعث رشد صنعت می‌شود، پذیرش فناوری‌های تولید پیشرفته توسط OEMها برای ایجاد تمایز محصول از طریق دوام، پایداری و قیمت مناسب است.

تقاضا برای لاستیک‌های روکش‌شده با سرعت قابل‌توجهی درحال افزایش است. به‌هرحال تِرِد مجدد (تعویض آج فرسوده لاستیک با آج جدید) برای ناوگان‌های تجاری که می‌خواهند هزینه‌های خود را کاهش دهند، از اهمیت بالایی برخودردار است چون این اقدام به کاهش قابل‌توجه هزینه‌های عملیاتی در بازارهای پس از فروش کمک کرده و از تعویض کامل لاستیک نیز جلوگیری می‌کند بنابراین گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است.

ازسوی‌دیگر نوع و شیوه بسته‌بندی لاستیک به اپراتورهای ناوگان تجاری کمک خواهد کرد. چون متاسفانه لاستیک‌ها، رینگ‌ها، دیسک و لنت ترمز دارای ناخالصی‌هایی هستند که به‌طور کامل با شست‌وشو پاک نمی‌شوند به‌همین‌دلیل این ناخالصی‌ها می‌تواند به کیفیت کار آسیب جدی وارد کند.

ازسوی‌دیگر تولیدکنندگان تایر به انرژی سبز روی آورده‌اند و در تلاش برای دستیابی به کربن‌صفر تا سال 2050 هستند؛ از این‌رو سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در زمینه فناوری کربن‌صفر و انرژی سبز خواهند کرد. به‌عنوان مثال گروه میشلن در فوریه 2023 اعلام کرد که در تلاش است لاستیک‌های خود را تا سال 2050 صد درصد پایدار کند. برای این کار، میشلن با سازمان‌های مختلفی مانند Axens ،IFP Energies Nouvelles ،Pyrowave ،Carbios ،Enviro و BlackCycle همکاری‌هایی را آغاز کرده است.

انتظار می‌رود بازار تایرهای خودرو با عملکرد بالا در دوره پیش‌بینی رشد بالایی داشته باشد. این رشد به عوامل زیادی بستگی دارد ازجمله افزایش گرایش مردم به ورزش‌هایی مانند مسابقات اتومبیلرانی و دوچرخه سواری و رالی. OEها از این رویدادها به‌عنوان بستری برای بازاریابی محصولات خود و افزایش دیده شدن برند استفاده می‌کنند. افزایش درآمد قابل‌توجه مشتریان اقتصادهای نوظهور منجر به رشد تقاضا برای وسایل نقلیه با ظرفیت بالاتر مانند خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوورها می‌شود.

همچنین توسعه سریع زیرساخت‌ها در اقتصادهای در حال توسعه، به ویژه هند و چین، منجر به افزایش فروش خودروهای تجاری و وسایل نقلیه ساختمانی خواهد شد.

بازار لاستیک‌های جایگزین و خدمات پس از فروش این تایرها فرصت بزرگی را برای کسب درآمد در اختیار خودروسازان قرار می‌دهد. اروپا تقاضای بالایی را برای لاستیک‌های جایگزین از خود نشان داده است که دلیل آن وجود تعداد بالای OEMها مانند ب‌ام‌و، فولکس‌واگن، فراری، دایملر و رنو است چون این OEMها به طور منظم در رویدادهای ورزش‌موتوری که در سراسر قاره برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و طیف جدید محصولات نوآورانه خود را برای وسایل‌نقلیه با قطعات ایمن و مقرون‌به‌صرفه به نمایش می‌گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =