افتتاح دفتر مرکزی جدید «کانتیننتال» در هانوفر

مجموعه فناوری محور کانتیننتال اخیرا دفتر مرکزی جدید شرکت خود را در هانوفر آلمان به طور رسمی افتتاح کرد.

مرکز Hans-Böckler-Allee نقطه عطف دیگری برای این شرکت با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال است.

نیکلای شتزر، مدیرعامل کانتیننتال در مراسم افتتاحیه در هانوفر گفت: «ما مکانی را ایجاد کرده‌ایم که در آن دیدگاه، ارزش‌ها و فرهنگ ما بتواند در یک محیط کاری باز، متصل و پایدار زنده بماند. این تفکر بیانگر احساس با هم بودن و نمادی از آرزوهای بلندمدت ماست.»

دفتر جدید کانتیننتال شامل شش ساختمان است. یکی از ویژگی‌های برجسته این مجموعه، یک پل معلق به طول ۷۵متر است که از Hans-Böckler-Allee می‌گذرد تا بخش‌های شمالی و جنوبی این مرکز را به هم متصل کند.

از اول دسامبر ۲۰۲۳، حدود ۲۴۰۰کارمند از کل گروه صنعتی کونتی و همچنین بخش‌های گروه تایر و ContiTech در محوطه دفتر فعالیت می‌کنند، یک بخش فضای باز یکپارچه با مناطقی برای تعامل و همکاری و همچنین مناطق آرام برای کار متمرکز نیز وجود دارد. درعین‌حال، دفتر مرکزی جدید شرکت نشانی قابل‌توجه از جاه‌طلبی‌های پایدارمحور کانتیننتال است.

این مجموعه با معیارهای دولت آلمان برای ساختمان‌های جدید سازگار با آب‌وهوا هماهنگ شده و بر این اساس، الزامات مربوط به کیفیت ساختمان پایدار را برآورده می‌کند. تجهیزات مدرن و ویژگی‌های عملیاتی، دفتر مرکزی جدید تایرساز آلمانی را به یکی از پایدارترین ساختمان‌های اداری در اروپا تبدیل کرده است. به‌عنوان‌مثال، سقف پارکینگ‌ها با پنل‌های خورشیدی ساخته شده است.

آب باران جمع آوری می‌شود و یک سیستم زمین گرمایی از انرژی زمین برای گرم کردن و خنک کردن ساختمان استفاده می‌شود و تا حد زیادی نیازهای آن را پوشش می‌دهد.

مناطق بام سبز مجهز به سیستم‌های فتو الکتریک (پنل خورشیدی) است که تا ۳۰۰ هزار کیلووات ساعت برق در سال تولید می‌کند که برای شارژ خودروهای برقی و دوچرخه در ۱۰۰ نقطه شارژ در دو گاراژ پارکینگ استفاده شده.

زمانی که فضاهای اداری با پلان باز طراحی شدند، توجه خاصی به استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و الیاف طبیعی معطوف بود. سقف‌های شیاردار و پارتیشن‌های متحرک آکوستیک را درنظر گرفتند تا به محیط کاری خوشایند و پایدار دست یابند.

دفتر مرکزی جدید کانتیننتال توسط شرکت معماری هن مستقر در مونیخ طراحی شده است. پس از مراسم رسمی کلنگ‌زنی بنا در سال ۲۰۱۹، این شرکت در نوامبر ۲۰۲۳، حدود دو سال دیرتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده (به دلیل بیماری همه گیر و کمبود منابع قابل‌توجه) به ساختمان جدید نقل مکان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =