علی سالاریه، مدیرفروش و بازاریابی شرکت بهتام‌روانکار

هر روغنی قابلیت حفاظت از موتورهای نسل جدید با توجه به کاهش حجم موتور و به موازات آن افزایش گشتاور به دلیل وجود توربوشارژ را ندارد

هر روغن‌موتور با API : SN قابلیت محافظت از موتورهای نسل جدید به ویژه توربوها را ندارد. از سال ۹۶ که به سرعت پای موتورهای نسل جدید به‌ویژه توربوها و TGDI به بازار ایران باز شد، اکثر شرکت‌های تولیدکننده روانکار روغن موتورهایی با استاندارد SN را وارد سبد محصولات خود کردند اما شریک تجاری قدیم توتال فرانسه که به‌صورت تخصصی روانکارهای خودرویی را تولید می‌کرد، دست نگه داشت و وارد این بازار نشد. چرایی این اقدام سوالات بسیاری را در ذهن مشتریان قدیمی توتال و بهتام‌روانکار ایجاد کرد چرا در شرایطی بلندینگ‌های کوچک نیز روغن‌موتورهایی با استاندارد SN را که مختص نسل جدید موتورهاست، تولید نمی‌کنند.

سوالی که علی سالاریه، مدیرفروش و بازاریابی شرکت بهتام‌روانکار در پاسخ به آن از شیوه و مسیر خاص این شرکت در معرفی محصولات به بازار و سختگیری‌های فنی برای تولید با کیفیت روغن موتور مد نظر براساس استاندارد خودروسازان خبر داد و به «دنیای‌خودرو» گفت: هر روغنی قابلیت حفاظت از موتورهای نسل جدید با توجه به کاهش حجم موتور و به موازات آن افزایش گشتاور به دلیل وجود توربوشارژ را ندارد و بهتام به‌عنوان تخصصی‌ترین مجموعه تولیدکننده روانکارهای خودرویی در ایران پس از طی فرآیندهای طولانی تحقیقاتی و عملیاتی مشترک با خودروسازان مطرح موفق به تولید روغن‌موتور با تمامی استانداردها شد. به همین منظور و به‌دلیل عرضه روغن موتورهای تولیدی شرکت بهتام‌روانکار با سطح کیفی SN، با مدیر فروش و بازاریابی آن مجموعه گفت‌وگو کردیم تا از تفاوت این روغن با سایر کالاهای موجود در بازار بگوید.

چرا از همان سال‌های ابتدایی تولید روغن‌های نسل جدید در ایران، بهتام‌روانکار همگام با سایر روانکارسازان وارد این عرصه نشد؟

همان‌طور که می‌دانید براساس سیاست شرکت توتال فرانسه و اهمیت شرکت‌های خودروساز در آن مجموعه؛ قبل از تولید عمده کالا با هماهنگی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و انجام کلیه تست‌ها و اخذ تاییدیه لازم، تولید محصولات صورت می‌پذیرفت. این قضیه از ابتدای حضور شرکت توتال فرانسه در ایران و تاسیس شرکت بهتوتال ادامه یافت و بعد از اخذ تاییدیه روانکارهای مصرفی خودروهای فرانسوی موجود در ایران و براساس تست پلن خودروساز، اقدام به تولید محصول برای خودروسازان و خدمات پس از فروش آن مجموعه‌ها کرد.

بعد از اعمال تحریم‌ها و خروج شرکت توتال فرانسه از ایران، شرکت بهتام‌روانکار به رویه پیشین خود براساس سیاست‌های کاری گذشته ادامه داد و قبل از تولید محصول جدید ابتدا در یکی از شرکت معتبر خودروساز، روانکار مد نظر را مورد تست و بررسی قرار داد و بعد از اخذ تاییدیه اقدام به تولید محصول‌ کرد.

تولید محصول با سطح کیفیت SN نیز از این قضیه مستثنا نبود. براین باور بودیم و هستیم با توجه به حساسیت‌های تیم‌های فنی شرکت‌های خودروساز، محصول تولیدشده با تخصص شرکت به‌تام در این صنعت و نظارت و مدنظر قرار دادن ملاحظات کارشناسان فنی شرکت خودروساز، محصولی شایسته برای مصرف‌کننده خواهد بود. در این روش کارشناسان و تیم فنی شرکت خودروساز به عنوان نماینده و کارشناس فنی مصرف کننده نهایی در بازار خواهند بود.

چطور به فکر تولید روغن با کیفیت بالا و استاندارد افتادید؟

در سال ۱۳۹۷ و ابتدای برجام شرکت پژو-سیتروئن فرانسه با توافق با ۲خودروساز بزرگ کشور اقدام به تاسیس شرکت‌های ایکاپ و سایپا-سیتروئن کرد که وظیفه آنها تولید و ارائه خدمات پس از فروش محصولات تولیدی و وارداتی شرکت‌های فرانسوی بود اما از آنجاکه نیاز به روانکار در اولویت‌های هر ۲ مجموعه قرار گرفت بنابراین با توجه به تولید محصولات توتال فرانسه در شرکت بهتام‌روانکار ، هر ۲ شرکت اقدام به برگزاری جلسات فنی و کیفی درخصوص تولید محصول موردنظر براساس استاندارد سختگیرانه آنها کردند که در نهایت با معرفی و تایید بهترین مواد اولیه با توجه به حساسیت‌های الزامی ایشان، محصول ۱۰w۴۰ SN براساس تست پلن خودروساز تولید و به آنها و به جهت ارائه خدمات پس از فروش معرفی، تست و تایید و پس از آن تامین شبکه خدماتی ایشان عملیاتی شد.

به‌غیر از پژو سیتروئن چه شرکت‌هایی برای محافظت از خودرو مشتریان به سمت شما آمدند؟

در این زمینه با شرکت آرین‌موتور به عنوان ارائه‌کننده خدمات به خودروهای برند DS نیز همکاری داشتیم و شرکت نگین‌خودرو نیز به عنوان واردکننده محصولات رنو یعنی تلیسمان و کولئوس از محصولات سطوح کیفی SN برند بهتام با الزامات استاندارد RN ۷۰۰/۷۱۰ اقدام به ارائه خدمات به شبکه خدماتی مصرف کنندگان خود تحت برند محصولی RENOVATION (جایگزین ELF) کرد.

آیا تیم فنی شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو (ایکاپ) سختگیری خاصی در تولید روغن های موتوری داشت ؟

بله، حساسیت‌های فنی کارشناسان این شرکت بسیار بالا بود و طبق نظر ایشان محصول خروجی نهایی باید با الزامات استاندارد PSA برای روانکارهای مصرفی خودروهای مد نظر ایشان مطابق بود اما این سختگیری‌ها مختص ادتیوها نبود و در انتخاب روغن‌پایه و پلیمر نیز باید تمامی پارامترهای مورد نظر خودروساز را در نظر می‌گرفتیم.

چه زمانی روغن ۵w۳۰ و ۵w۴۰ با سطح کیفی SN را تولید کردید؟

روند تولید محصولات ۵w۳۰ و ۵w۴۰ با سطح کیفیت SN از این قصیه مستثنا نبود. در ابتدای امر مصرف‌کنندگان نهایی محصولات بهتام‌روانکار در شرکت ایکاپ نیاز به روانکاری با کیفیت و کارکرد بالاتر جهت خودروهای خود را داشتند که شرکت بهتام‌روانکار به سرعت و با برگزاری جلسات متعدد فنی و همچنین اعلام نیاز شرکت ایکاپ به روانکار معتبر براساس استاندارد PSA، اقدام به نمونه‌سازی و ارائه محصول برای تست‌های میدانی کرد. این موارد یک‌سال و نیم به طول انجامید تا توانستیم محصول درخواستی را تولید و به شبکه خدمات پس از فروش آن مجموعه ارائه دهیم.

تمام این مراحل در شرکت نگین‌خودرو نیز برای روانکارهای مصرفی رنو تلیسمان به‌دلیل وجود توربوشارژ در موتورآن خودرو انجام و تاییدیه آن پس از انجام تست میدانی اخذ شد.

درحال‌حاضر روغن SN بهتام‌روانکار در کدام خودروها استفاده می‌شود؟

محصولات سطح کیفی SN به‌صورت گسترده در شبکه خدمات پس از فروش ایساکو و همچنین در شبکه خدماتی شرکت ایکاپ و نگین‌خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرند که می‌توان به استفاده از آن در خودروهای هایما و همچنین موتورهای خودرو دنا پلاس اشاره کرد. در شبکه ایکاپ همانطور که در بالا نیز اشاره شد در خدمات پس از فروش پژوهای جدید مورداستفاده قرار می‌گیرد.

درحال‌حاضر نیز نمونه روغن ۵w۳۰ به شرکت مکث‌موتور به جهت انجام تست‌های میدانی ارائه شد و منتظر نتیجه آن شرکت برای مذاکرات آینده هستیم.

برچه اساسی می‌توان ادعا کرد روغن‌های گرید SN بهتام‌روانکار عملکرد بهتری در موتورهای نسل جدید دارند؟

به جرأت می‌گویم باکیفیت‌ترین روغن‌موتور SN بازار که در داخل تولید می‌شود توسط بهتام‌روانکار فرموله شده است. آن‌هم به این دلیل که فرمولاسیون روغن موردنیاز در موتورهای توربو و TGDI اعم از روغن پایه، ادتیو و پلیمر کاملا مطابق با استاندارد موتورهای توربو است.

عملکرد شرکت بهتام‌روانکار در خودروسازی‌های کشور و خدمات پس از فروش آنها کاملا شاخص بوده و مشخص است نتیجه ۱۷سال همکاری با شرکت‌های بزرگ خودروساز کشور ازجمله شرکت ایران‌خودرو و کرمان‌موتور و همچنین خدمات پس از فروش ایساکو ، ایکاپ و سایر شرکت‌هاست.

حساسیت موتورهای نسل جدید و هزینه نگهداری آن مستلزم استفاده از مواد اولیه باکیفیت براساس تست‌پلن خودروسازهاست هزینه‌های میلیونی و حتی میلیاردی انجام شده تست های آزمایشگاهی در داخل و خارج کشور از دیگر عوامل ایجاد اطمینان از باب کیفیت محصولات بهتام روانکار است.

این قضیه در سایر روانکارهای مصرفی خودرو صورت پذیرفته است که می‌توان به روغن‌های CVT و DCT اشاره کرد.

از چه زمانی توزیع گسترده روانکارهای بهتام‌روانکار با استاندارد SN در بازار آغاز می‌شود؟

با آغاز سال میلادی جدید این محصول به‌صورت گسترده از طریق شرکت بازرگانی بهران و عاملین فروش شرکت بهتام‌روانکار در بازار عرضه خواهد شد.

آیا محصول شما تفاوت قیمت زیادی با رقبا در بازار دارد ؟

محصول ما با وجود دارا بودن بالاترین کیفیت و استانداردهای مورد تایید خودروساز، حتی قیمت اقتصادی‌تری نسبت‌به رقبا دارد

و مطلب آخر...

ما به‌عنوان متخصص در این صنعت، حساسیت‌های سختگیرانه فنی مصرف‌کنندگان را با توجه به حقوق ایشان و همین‌طور هزینه‌های بالای نگهداری خودرو، فرصتی برای خود به جهت نشان دادن تمایز و مزیت رقابتی برند و محصول خود می‌دانیم و توصیه می‌کنیم همه مصرف‌کنندگان، قبل از انتخاب روانکار برای خودرویشان، رد پای تایید و مصرف شرکت‌های خودروساز و شبکه خدماتی آنها را جست‌وجو کنند، زیرا نشانه توان فنی آن برند و محصول برای اقناع دغدغه‌ها و حساسیت‌های فنی است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    1 0
    از ابتدای سال نو میلادی که تا الان واحد فروش شرکت بهتام بسته است و هیچ محصولی به بازار ارائه نداده است؟!
  • کیوان IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    0 0
    با کیفیت ترین روغن ایران بدون شک روغن موتور Pro tec هست و اینکه بهنام بهترینه فقط یک ادعاست
  • حسن IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    اسمشو باید بذارن بهتام بخار. چون همش بخار میشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =