اولی وِلر؛ مدیرعامل لیکومولی:

حتی اگر یک شبه تولید خودروهای موتور احتراقی متوقف شود، بیش‌از ۱۵ سال طول می‌کشد تا آخرین مدل این خودروها ناپدید شود. تغییر در این بخش به تدریج اتفاق خواهد افتاد

اولی وِلر که برای مدت طولانی مدیر اداری شرکت Ulmois بود، از سال ۲۰۲۳ دومین مدیر گروه لیکومولی (لیکویی‌مولی) شده است. این انتصاب سرآغاز یک پروژه منسجم برای تضمین ثبات و امنیت اقتصادی است. وِلر در این باره می‌گوید مسئولیت من این است شرکت را به سمت آینده‌ای امن‌تر هدایت کنم. گونتر هیِرمایِر نیز ضمن ابراز خوشحالی از این انتصاب گفته است برای من، یک مدیر دوم؛ نشان‌دهنده حمایت استراتژیک ایده‌آل است.

بدین‌ترتیب اولی وِلر مدیر گروه لیکومولی شده است که شرکت Meguin GmbH & Co. KG Mineralölwerke از Saarlouis و چند شرکت تابعه در خارج کشور نیز به آن تعلق دارند. وِلر یکی از افراد تاثیرگذار در این مجموعه خواهد بود زیرا برای بیش‌از یک‌دهه به موفقیت لیکومولی کمک کرده است.

گونتر هیِرمایِر در توصیف همکارش می‌گوید او ارزش‌های مجموعه را ادغام و استراتژی ما را به‌عنوان مدیر اداری به‌طور فعال توسعه داد. البته گونتر هیِرمایِر سخنگوی شرکت است. در ادامه بخش‌هایی از گفت‌وگو با این دو مدیر موفق و پیشرو می‌خوانید.

پیش‌از هر چیز باید گفت توسعه لیکومولی تحت رهبری گونتر هیِرمایِر بسیار مثبت بوده است...

اولی وِلر: به‌رغم شرایط اقتصادی و جهانی و وضعیت غیرقابل‌پیش‌بینی پیش‌رو در بازار مواد خام، شرکت Ulmois نیز همچنان در مسیر رشد قرار دارد. البته در سال جاری ۷۲ شغل جدید نیز ایجاد خواهد شد.

گونتر هیِرمایِر: برای من، حضور یک یک تیم دو نفره در رأس شرکت ضامن تداوم، ثبات و امنیت شرکت و افرادی است که با آن کار می‌کنند. این اقدام همچنین نشانه احترام به گروه Würth است که ما از سال ۲۰۱۸ به‌عنوان تولیدکنندگان مواد شیمیایی در صنعت خودرو به آن تعلق داریم.

سال گذشته لیکومولی با بیش‌از یک‌هزار نیروی کار به گردش مالی بالای ۸۰۰ میلیون یورو دست یافت که بسیار بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. آیا این استراتژی موفق ادامه خواهد یافت؟

اولی وِلر: بله، شرکت Ulmois مایل است تا سال ۲۰۲۵ به هدف خود یعنی گردش مالی یک‌میلیارد یورویی دست یابد.

گونتر هیِرمایِر: دفترهای سفارش‌ها پر است! در سال‌های آینده، برای توسعه تولید میلیون‌ها یورو سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. استراتژی متنوع‌سازی و جهانی‌سازی ما را قادر می‌کند بر بحران‌ها و موقعیت‌های پیچیده غلبه کنیم و خود را در بازارهای پویا قرار دهیم. در اصطلاح روی یک کارت شرط نمی‌بندیم و این مسیری است که با انتصاب آقای وِلر دنبال می‌کنیم.

اولی وِلر: خوشحالم که می‌توانم در شکل دادن به آینده لیکومولی مشارکت کنم. در مدتی که در این شرکت کار کرده‌ام، به خوبی می‌دانم که پشت هر موفقیتی یک کار تیمی نهفته است. ما تیم منحصربه‌فردی داریم که از هدایت آن خوشحالم.

در زمینه عرضه‌وتقاضا و همچنین رشد بازارهای جهانی و آینده لیکومولی چه برنامه‌هایی دارید؟

گونتر هیِرمایِر: بیش‌از ۶۰ سال است که لیکومولی از پیشرفت‌های فناوری در بخش خودرو پشتیبانی می‌کند. به‌همین‌دلیل با طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی در صنعت خودرو روبه‌رو هستیم که موقعیت مناسبی برای رویارویی با تغییر و تحرک است.

بسیاری از خودروسازان جهانی به سمت تولید خودروهای برقی رفته‌اند. شنیده می‌شود این خودروها دیگر نیازی به روغن موتور ندارند...

گونتر هیِرمایِر: این‌ خودروها تنها وسایل نقلیه نیستند. به میلیون‌ها خودرو موتوراحتراقی در جاده‌ها فکر کنید! حتی اگر یک شبه تولید خودروهای موتور احتراقی متوقف شود، بیش‌از ۱۵ سال طول می‌کشد تا آخرین مدل این خودروها ناپدید شوند. ازسوی‌دیگر تمرکز ما بیشتر از بازار بر تجهیزات اصلی است، زیرا تغییر در این بخش به تدریج اتفاق خواهد افتاد. بنابراین، درحال‌حاضر دغدغه نوشتن آگهی ترحیم موتور احتراقی را ندارم. دیدن توسعه خودروهای الکترونیکی جذاب خواهد بود.

اولی وِلر: البته نباید این موضوع را نیز فراموش کنیم سوخت‌های مصنوعی تولیدشده بدون آنکه تاثیر مخربی بر آب‌وهوا و محیط‌زیست داشته باشند همچنان می‌توانند عمر طولانی برای موتور احتراقی فراهم کنند.

اما بازار جهانی روغن‌موتور کوچک خواهد شد...

گونتر هیِرمایِر: و ما همچنان در این بازار گسترش خواهیم یافت، چون به افزایش سهم بازار خود ادامه می‌دهیم. روغن‌موتورهای مدرن روزبه‌روز به‌دلیل ساختار و کیفیت بالا با تقاضای بیشتری مواجه می‌شوند. بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان کوچک نمی‌توانند با این تغییر کنار بیایند در نتیجه از بازار ناپدید خواهند شد.

اولی وِلر: شکی نیست که در بلندمدت، تغییر و تحرک امری بدیهی است که البته ما را نمی‌ترساند. این استراتژی منجر به تحولات مهمی برای ما خواهد شد چون همیشه در خط‌مقدم فناوری‌های جدید بوده‌ایم؛ چه تمیز کردن فیلترهای ذرات دیزل و مشکلات LSPI یا روغن‌موتورهای معمولی. اما ناگفته پیداست که محدوده محصولات دستخوش تغییرات قابل‌توجهی خواهد شد، ولی مسلما ما همچنان متخصص مواد شیمیایی خودرو هستیم.

۶۰سال پیش، لیکومولی تعداد انگشت‌شماری از مواد افزودنی را عرضه کرد. همین! ولی امروزه حدود ۴۰۰۰ محصول در اختیار دارد. بنابراین بازه محصولات ما بسیار متنوع است. مجموعه ما علاوه‌بر روغن‌ها و مواد افزودنی، گریس‌ها و خمیرها، محصولات خدماتی مانند پاک‌کننده‌های ترمز، محصولات مراقبت از خودرو، محافظ زیر بدنه، مواد تعمیر شیشه و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهد. درواقع ما در لیکومولی محصولات مناسب برای هر نوع وسیله‌نقلیه را ارائه می‌دهیم، خواه وسیله‌نقلیه احتراقی باشد یا الکتریکی.

به کارگاه‌ها و گاراژهای تعویض‌روغن تاکنون جایگاه خوبی برای عرضه و همچنین گردش مالی هم برای شما و هم برای خودشان بوده‌اند، چه توصیه‌ای دارید؟

گونتر هیِرمایِر: به‌هرحال این کارگاه‌ها نیز باید خود را با تغییرات و شرایط تطبیق دهند. نه‌تنها از نظر فنی، بلکه به‌عنوان فروشنده نیز باید استراتژی جدیدی داشته باشند.

هرچند بسیاری از گاراژها از نظر فنی صلاحیت دارند اما برخی از آنها تمایلی به فروش محصول ندارند، در این حالت نکته مهم ارائه خدمات پس از فروش است ولی با این حال، صحبت از قول دادن برای ارائه خدمات به مشتریانی که نیازی به آن ندارند، نیست. می‌توان خدماتی را به مشتری ارائه داد که هم از نظر فنی کاربرد دارد و به نفع او باشد، اما چه‌بسا مشتری حتی به آنها هم فکر نکرده باشد.

اولی وِلر: درست است، به‌عنوان‌مثال، آماده‌سازی وسیله‌نقلیه یا تمیز کردن تهویه‌مطبوع. برای این منظور، کارگاه همیشه می‌تواند روی لیکومولی به عنوان یک شریک قوی برای تامین و عرضه و حتی فروش مواد شیمیایی خودرو حساب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =