تویو تایر

تویوتایر ژاپن اعلام کرد نمونه مفهومی با استفاده از ۹۰درصد مواد پایدار توسعه داده است تا گامی رو به جلو به سمت حمل‌ونقل پاک در آینده بردارد. تاکنون، بالاترین میزان استفاده از مواد پایدار در محصولات آنها تایرهایی با ۵۰درصد خلوص بوده است. این دستاورد در تایرهای Open Country مورد استفاده در رالی داکار ۲۰۲۴ به‌دست آمد. 

این شرکت ادعا می‌کند پیشرفت اخیر از این میزان هم فراتر رفته است. این تایر اخیرا در نمایشگاه توکیو سالن ۲۰۲۴ که در مرکز همایش ماکوهاری‌مسه برگزار شد برای نخستین‌بار رونمایی شده است.

پایدارسازی در مواد تایر را می‌توان به طور کلی به «مواد تجدیدپذیر» که قابل‌بازیافت هستند، مانند مواد مشتق‌شده طبیعی و «مواد بازیافتی» که از موادی که قبلا به نحوی مورداستفاده قرار گرفته‌اند، استفاده مجدد شوند؛ دانست.

این تایر مفهومی از مواد تجدیدپذیر مانند لاستیک بوتادین مشتق شده از زیست توده، لاستیک استایرن بوتادین مشتق از زیست توده، خاکستر سیلیس پوسته برنج، روغن مشتق شده از گیاه و فیبر پلی‌استر مشتق‌شده طبیعی (تقریبا ۶۰ درصد از کل) و برخی دیگر از موادبازیافتی استفاده کرده، البته تویو مدعی است از لاستیک بوتادین مشتق از دی‌اکسیدکربن که با موفقیت مشترک با دانشگاه تویاما در ژاپن ساخته شده و همچنین کربن‌سیاه بازیافتی، سیم بازیافتی و طناب فولادی بازیافتی (تقریبا ۳۰ درصد از کل) استفاده کرده است.

هدف آنها دستیابی به نرخ استفاده ۴۰درصد در سال ۲۰۳۰ (به صورت عمده) و ۱۰۰درصد در سال ۲۰۵۰ است. این تایر مفهومی محصول تیم تحقیق و توسعه است که به‌عنوان پله‌ای برای رسیدن به این هدف عمل می‌کند.

علاوه‌بر این، تویو اعلام کرده که لاستیک آنها ضریب مقاومت غلتشی را به حداقل می‌رساند که تا حد زیادی به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول چرخه عمر تایر و بهبود توان حرکتی خودروهای الکتریکی کمک می‌کند.

همچنین ادعا شده است که این تایر بالاترین درجه مقاومت در برابر غلتش را در سیستم برچسب‌گذاری تایر ژاپنی به‌دست می‌آورد.

در آینده تویو قصد دارد نوآوری‌های تکنولوژیکی بیشتری را به سمت کاربرد عملی در کنار توسعه و بازاریابی محصولاتی که به تحقق عمومی حمل‌ونقل پایدار کمک می‌کنند، اجرا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

آخرین اخبار