جعفر قادری

برخی کارشناسان حوزه خودرو معتقدند دولت با آزادسازی واردات و قیمت‌گذاری خودرو به صورت همزمان می‌تواند به رشد سهام خودرویی و احقاق حقوق سهامداران در بازار بورس کمک کند.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تضییع حقوق سهامداران گروه خودرویی در بازار سرمایه گفت: «باتوجه به اینکه سیاست‌های دستوری چون قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو منافع سهامداران خودرویی در بورس را با خطر مواجه کرده، وقت آن است که دولت با رفع موانع تولید در شرکت‌های خودروسازی به رشد سهام خودرویی و احقاق حقوق سهامداران در بازار بورس کمک کند.»

سهام شرکت‎‌های خودروساز در بورس کالا به دلیل کشف زیان طی چند سال گذشته از اقبال مناسبی برخوردار نیستند، برای بازگشت رونق به بازار سهام خودرویی و تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان چه پیشنهادی دارید؟

کاهش دخالت‌های دولتی در شیوه‌های مدیریتی و قیمت‌گذاری دستوری محصولات خودروسازان این بنگاه‌ها را به‌خودی‌خود دارای جذابیت برای فعالان بورسی می‌کند. شرکت‌های خودروسازی به‌عنوان شرکت‌های بورسی باید بتوانند از ظرفیت‌های بازار بورس برای تامین به موقع منابع مالی خود استفاده کنند.

وظایف دولت به‌عنوان قوه مجریه و ناظر بر عملکرد خودروسازان چیست؟

دولت باید به موازات رفع ممنوعیت‌ها برای واردات خودرو، مداخلات خود در قیمت‌گذاری خودرو را کاهش داده و با آزادسازی واردات و قیمت‌گذاری خودرو به صورت همزمان شرکت‌های خودروساز داخلی را به سمت تولید خودروهای جدید و سودآور سوق دهد تا این شرکت‌های بورسی بتوانند از ظرفیت‌های فنی و تولیدی خود و همچنین امکانات کشور برای رشد کمی و کیفی محصولات بهره‌مند شوند.

برای سرعت بخشیدن به ضرب‌آهنگ تولید در کارخانه‌های خودروسازی چه راهکاری دارید؟

ضرورت تامین نیاز ارزی خودروسازان به‌منظور سرعت در روند تولیدات در صنعت خودرو قابل درک است، باید پذیرفت که در تامین بخشی از قطعات مورد نیاز تولید خودرو به خارج وابسته هستیم. بنابراین دولت باید در جهت تامین ارز و نقدینگی تولیدکنندگان گام‌های موثری بردارد تا شاهد رشد تیراژ باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =