کد خبر: 247894
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت

در حالی‌که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر تعیین قیمت خودرو بر اساس یک فرمول جدید از ابتدای سال ۱۴۰۳، مطرح شده است اما سخنگوی شورای رقابت ضمن تکذیب تغییر این فرمول قیمت‌گذاری، تاکید کرد اساسا فرمول جدیدی در کار نخواهد بود و همچنان فرمول مصوب بهمن ۱۴۰۱ در حال اعمال بوده و خودروساز موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شوراست.

البته باید گفت از دو روز پیش برخی افراد در فضای مجازی از توافق وزارت صمت و خودروسازان مبنی‌بر اینکه قیمت خودروها از این پس طبق فرمول هزینه تولید به علاوه ۲.۵درصد سود محاسبه خواهد شد صحبت کرده‌اند.

سپهر دادجوی‌توکلی ضمن این موضوع، تاکید کرد: مفروضات مطرح‌شده، درست نبوده و اساسا فرمول جدیدی در کار نیست و همان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون در حال اعمال است. ضمن اینکه توافق نیز معنا ندارد؛ بنابراین خودروسازان و عرضه‌کنندگان موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا هستند و ذیل آن عمل می‌کنند.

وی افزود: همان‌طور که اشاره شد، هیچ فرمول و دستورالعمل جدیدی برای قیمت‌گذاری خودرو تعریف نشده است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در هماهنگی کامل با شورای رقابت و ذیل مصوبات این شورا تصمیم‌گیری می‌کند؛ بنابراین قرار نیست تغییری بر نحوه قیمت‌گذاری بر بازار خودرو حاکم شود. این دست گمانه‌زنی‌های غیرمستند، متاسفانه تنها منجر به التهاب بازار می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاوش IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    از این تکذیبیه بوی افزایش قیمت به دلخواه مافیا و خودروساز است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =