کد خبر: 248028
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۵
واردات خودرو

رئیس سازمان توسعه تجارت، با اشاره به مشکلی که در ارسال اطلاعات مشتریان از بانک‌ها به سامانه یکپارچه صورت گرفته، از تمدید مهلت تعریف حساب وکالتی نزد بانک‌ها تا روز پنجشنبه خبر داد و تاکید کرد: چنانچه لازم باشد مهلت ثبت‌نام را هم تمدید خواهیم کرد و این اطمینان را می‌دهیم تا آخرین تقاضا را پاسخگو باشیم.

مهدی ضیغمی، اظهار کرد: عرضه در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از شهریورماه آغاز شد و در هر نوبت، براساس خودروهایی که وارد شده یا نزدیک به کشور بودند، عرضه صورت گرفت. هرچه جلوتر آمدیم، هم تعداد شرکت‌هایی که درخواست واردات خودرو دارند، بیشتر شده و هم تعداد (حجم دستگاهی) خودروهایی که وارد می‌شوند، افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به هر میزان که ارز برای واردات خودرو تخصیص داده می‌شود، میزان واردات خودروها عملا افزایش پیدا می‌کند. تاکنون بیش‌از ۷۵۰میلیون‌ یورو برای خودروهای بنزینی و بیش‌از ۲۰۰میلیون یورو برای خودروهای برقی تخصیص داده‌ایم که عدد قابل‌توجهی است؛ گرچه برای خودروهای بنزینی، این ارز توسط شرکت‌ها تامین نشده اما بخش قابل‌توجهی از آن در حال تامین است.

وی تصریح کرد: البته شیب تامین ارز نیز توسط شرکت‌ها درحال بالا رفتن است و توسط بانک مرکزی نیز همکاری خوبی برای تخصیص وجود دارد.

مدیر طرح واردات خودروها، تاکید کرد: باتوجه به اینکه طی چند نوبت، سامانه بازگشایی شد و دست افراد را در انتخاب خودروها باز گذاشتیم و از ۳۰ هزار نفری که در مرحله اول (اسفندماه سال گذشته) ثبت‌نام کردند و در سامانه دارای نوبت هستند، ۱۲هزار نفر تاکنون خودروهای خود را انتخاب کرده‌اند و ۱۸هزار نفر دیگر باقی‌مانده‌اند، همچنان برنامه‌ عرضه وجود دارد و ظرف یک تا دو نوبت عرضه‌ دیگر، تخصیص خودرو این افراد نیز تعیین‌تکلیف می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =