کد خبر: 248218
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴
حواله خودرو

به گزارش « اخبار خودرو » ، علیرضا کافی در سرمقاله روز ( چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « بازار فروش حواله خودرو » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

بازار فروش حواله خودرو باز هم داغ شده است، این‌بار اما برخی نمایندگان فروش خودروسازی‌ها پا به‌میدان گذاشته‌اند و با پیش دستی هنگام ثبت‌نام، تعداد زیادی خودرو را به نام نزدیکان خود ثبت می‌کنند تا بتوانند با فروش حواله به مشتری‌های واقعی سودهایی بین پنجاه تا یک‌صد و پنجاه میلیون تومان به جیب بزنند. البته این جدای از پورسانت رسمی فروش است که از شرکت‌های خودروساز دریافت می‌کنند.

در این بین به‌نظر می‌رسد پیش از آنکه دولت و نهادهای نظارتی دست‌به کار شوند و با وضع قوانین سختگیرانه جلوی امکان خرید و ثبت‌نام بیش‌از یک خودرو برای هر خانواده آن هم در مدت زمان مشخصی را بگیرند، شرکت‌های خودروساز خود باید وارد عمل شوند و با نظارت بیشتر بر عملکرد نمایندگی‌های فروش خود در کشور جلوی ایجاد بازار سیاه و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را بگیرند.

اقدامی که اگر امروز به ویژه برای بازار شب عید صورت نگیرد؛ بی‌شک به بالارفتن نامتعارف قیمت‌ها خواهد انجامید و در نهایت مصرف‌کننده نهایی را متضرر خواهد کرد.

بنابراین می‌توان با نظارت بیشتر بر نمایندگی‌ها و رصد تعداد فروش‌های حواله‌ای از آشفته‌سازی بازار که برخی افراد با هدف به‌دست آوردن سودهای کلان انجام می‌دهند، جلوگیری کرد.

ازسوی‌دیگر به‌نظر می‌رسد طرح‌های فروش مقطعی برای هر خودرو یکی از عوامل زمینه‌ساز برای ایجاد بازار سیاه است؛ زمان اندک و رقابتی که باعث می‌شود تنها افرادی موفق به خرید خودرو شوند که سرعت عمل بالاتری هنگام ثبت‌نام داشته‌اند این در حالی است که شرکت‌های خودروساز می‌توانند با تحویل فوری خودرو و ثبت‌نام به شرط پرداخت مبلغ به شکلی جلوی بازار حواله‌فروشی را بگیرند و بدین‌ترتیب از سوءاستفاده برخی افراد از بازار غیررقابتی فعلی جلوگیری کنند.

روندی که اگر کارساز نباشد؛ ورود دستگاه‌های نظارتی را می‌طلبد تا با ایجاد محدودیت برای خرید خودرو برای هر کد ملی یا خانواده از بروز ناهنجاری در بازار به‌ویژه برای خودروهای پرتقاضا جلوگیری کنند. با این تفاصیل باید دید کدام یک از ناظران بر عملکرد نمایندگی‌های فروش زودتر وارد عمل می‌شوند؛ ادارات فروش خودروسازان یا دولت و نهادهای نظارتی. باید منتظر نتیجه ماند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    جهت اطلاع مسئولین ... دیروز مدیران خودرو x33 بدون محدودیت کدملی و... و به صورت حضوری برای فروش گذاشته بود . قبل از شروع ثبت نام به هر نمایندگی زنگ میزدم میگفت ظرفیت تکمیل . کاملا مشخصه که برای اطرافیان خودشون ثبت نام میکنند . واقعا جای تاسف داره .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =