اسپرت‌ های اقتصادی سال ۲۰۲۴

قیمت یک خودرو مقیاسی نسبی محسوب می‌شود؛ مخصوصا این‌که بهای یک مدل خودرو صفرکیلومتر در آمریکا به‌طور میانگین به‌حدود ۵۰ هزار دلار برسد؛ با این وجود هنوز هم برخی خودروهای هیجان‌انگیز با قیمتی کمتر وجود دارند که حتی برای خرید برخی از آن‌ها می‌توان کمتر از ۳۰ هزار دلار پرداخت کرد.

برای سال ۲۰۲۴ ما تعدادی خودرو اسپرت با قیمت زیر ۵۰ هزار دلار را پیدا کرده‌ایم که اکثرشان توسط برندهای معتبر و کلاسیکی همچون هوندا، مزدا و تویوتا عرضه می‌شوند و در کنار نمادهایی همچون میاتا خودروهای تازه‌واردی مانند GR کرولا نیز حضور دارند. حتی برخی مدل‌های اسپرت از برندهای لوکس‌ساز را نیز می‌توانید در این فهرست ببینید.

مزدا MX-۵ میاتا
قیمت: ۲۹ هزار و ۲۱۵ دلار

میاتا همیشه گزینه‌ای ایده‌آل برای لذت بردن از رانندگی با قیمتی مناسب بوده است. با قیمت پایه حدود ۲۹ هزار دلار، شما پشت فرمان خودرویی می‌نشینید که پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری آن ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک راهی چرخ‌ها می‌شود. همچنین امکان سفارش این رودستر ژاپنی با سقف نرم یا سخت RF وجود دارد؛ اما صرف‌نظر از مدل انتخابی، میاتا همواره انتخابی ارزشمند خواهد بود.

فولکس‌واگن جتا GLI
قیمت: ۲۹ هزار و ۳۱۰ دلار

جتا GLI سدان فولکس‌واگن برای افرادی است که علاقه‌ای به گلف GTI هاچ‌بک ندارند. پیشرانه ۲ لیتری توربوی این خودرو ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و امکان سفارش گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه وجود دارد. جتا GLI از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کند و با قیمت حدود ۲۹ هزار دلاری جزو ارزان‌ترین خودروهای اسپرت بازار آمریکاست.

تویوتا GR۸۶
قیمت: ۲۹ هزار و ۴۹۵ دلار

یکی دیگر از بهترین خودروهای اسپرت و ارزان‌قیمت بازار محصول تویوتاست که پیشرانه ۲.۴ لیتری تنفس‌طبیعی آن ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت دارد. امکان سفارش گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک برای انتقال قدرت به‌چرخ‌های عقب GR۸۶ وجود خواهد داشت.

هوندا سیویک Si
قیمت: ۳۰ هزار و ۱۹۵ دلار

سیویک Si یک سدان اسپرت و محبوب برای افرادی است که خواهان خودرویی با قیمت مناسب، سواری هیجان‌انگیز و فضای کابین خوب هستند. با قیمت حدود ۳۰ هزار دلار شاهد خودرویی با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی ۲۰۰ اسب‌بخاری خواهید بود. اگرچه قدرت سیویک Si روی کاغذ کمتر از اکثر دیگر محصولات اسپرت چهار در است، اما از ویژگی‌هایی همچون دیفرانسیل لغزش محدود، گیربکس ۶ سرعته دستی، حالت‌های سواری متنوع و رینگ‌های ۱۸ اینچی سود می‌برد.

سوبارو BRZ
قیمت: ۳۱ هزار و ۳۱۵ دلار

سوباروGR۸۶ و BRZ اساسا دو خودرو یکسان هستند که از پلت‌فرم و پیشرانه مشترک سود می‌برند. البته BRZ به‌سیستم اطلاعات-سرگرمی استارلینک سوبارو و پکیج ایمنی آی سایت استاندارد این برند مجهز است و اگر خواهان پرفورمنس بهتر باشید می‌توانید مدل tS را بخرید که از سیستم تعلیق پیست‌محور، ترمزهای برمبو و کابین با پوشش چرم و جیر سود می‌برد. البته این مدل گران‌تر است و قیمت آن از ۳۶ هزار و ۴۶۵ دلار آغاز می‌شود.

سوبارو WRX
قیمت: ۳۱ هزار و ۶۲۵ دلار

سوبارو WRX تنها اندکی گران‌تر از دو خودرو چهار در دیگر فهرست است؛ اما قدرت بیشتری ارائه می‌کند. نسخه پایه این خودرو به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو ۲۷۱ اسب‌بخاری، گیربکس ۶ سرعته دستی و CVT سفارشی عرضه می‌شود. افرادی که به‌دنبال عملکرد بهتر هستند می‌توانند مدل WRX TR را انتخاب کنند که از ترمزهای برمبو، سیستم تعلیق و فرمان ارتقا یافته و… سود برده و قیمت ۴۲,۷۷۵ دلاری دارد.

فورد موستانگ اکوبوست
قیمت: ۳۲ هزار و ۵۱۵ دلار

موستانگ نماد خودروهای عضلانی آمریکاست و قیمت مدل ۲۰۲۴ آن از ۳۲ هزار و ۵۱۵ دلار شروع می‌شود. در دل این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو با ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت قرار دارد که بسیار قوی‌تر از خودروهایی همچون مزدا و تویوتا خواهد بود. موستانگ اکوبوست به‌صورت استاندارد به‌گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک مجهز است.

فولکس‌واگن گلف GTI

قیمت: ۳۳ هزار و ۱۹۰ دلار

گلف GTI هنوز هم نفس می‌کشد. این هاچ‌بک اسپرت از پیشرانه ۲ لیتری توربو با ۲۴۱ اسب‌بخار قدرت استفاده می‌کند و از جمله تجهیزات استاندارد آن می‌توان به‌گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه اشاره کرد؛ هرچند امکان سفارش گیربکس دستی هم وجود دارد. فولکس‌واگن تریم‌های منحصربه‌فردی همچون ۳۸۰ اتوبان را نیز معرفی کرده که آخرین GTI جدید با گیربکس دستی خواهد بود. قیمت این مدل به ۴۰ هزار و ۶۲۵ دلار می‌رسد.

هیوندای الانترا N
قیمت: ۳۴ هزار و ۱۵ دلار

الانترا N یک سدان اسپرت چهار در با پیشرانه ۲ لیتری توربو ۲۷۶ اسب‌بخاری است. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته دوکلاچه راهی چرخ‌ها می‌شود؛ اما برخلاف سدان اسپرت سوبارو، این خودرو فقط به‌صورت دیفرانسیل‌جلو عرضه شده است. با این‌که امسال الانترا N به‌روز شده، اما هیوندای هنوز قیمت آن را اعلام نکرده و بنابراین قیمت درج‌شده برای مدل سال قبل است.

آکورا اینتگرا
قیمت: ۳۲ هزار و ۹۹۵ دلار

نسل جدید اینتگرا را می‌توان سیویک جذاب‌تر با قیمت بیشتر دانست. این خودرو از همان پیشرانه ۲۰۰ اسبی سیویک Si استفاده می‌کند؛ اما به‌صورت استاندارد به‌گیربکس CVT مجهز است. هر دو خودرو از کابینی مشترک سود می‌برند؛ اما آکورا برخی ویژگی‌های لوکس‌تر را به آن اضافه کرده است. حتی امکان سفارش نسخه داغ تایپ S با ۳۲۰ اسب‌بخار قدرت هم وجود دارد؛ اما برای خرید آن باید حدود ۵۲ هزار دلار پرداخت کرد.

مینی جان کوپر ورکس
قیمت: ۳۶ هزار و ۳۹۵ دلار

مینی می‌گوید این خودرو در سال جاری به‌تعداد بسیار محدودی تولید خواهد شد و سال آینده نسل جدید آن از راه خواهد رسید. این مدل ۲۲۸ اسب‌بخار قدرت دارد و ظرف ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =