کد خبر: 248522
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
عبدالحسین روح‌الامینی

پس از گذشت ۱۰ماه از تصویب واردات خودروهای کارکرده در مجلس و تداوم بلاتکلیفی اجرای آن، وزیر صمت اخیرا جمله‌ای را درباره آخرین وضعیت آنها به‌کار برده که نشان می‌دهد دولت و به‌طور خاص وزارت صمت دیگر مانند گذشته به‌دنبال پیگیری این طرح نیست. هرچند روز گذشته نماینده تهران در مجلس خواستار رفع موانع واردات خودروهای دست‌دوم شد.

عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی روز گذشته مجلس در تذکری گفت: علت برطرف نشدن موانع واردات خودروهای دست‌دوم خارجی چیست و چرا این موانع رفع نمی‌شود؟

وی توضیح داد: برخی کارشناسان وزارت صمت بیان می‌کنند خودروهای باکیفیتی وجود دارد که می‌توان با قیمت پایین‌تر از خودروهای داخلی وارد کرد اما ظاهرا متولیان ارزی مانع می‌شوند؛ متولیان ارزی کشور مراقبت کنند که چنین اتفاقی رخ ندهد.

روح‌الامینی در ادامه تصریح کرد: اکنون نزدیک به ۱۰ماه از زمان تصویب واردات خودروهای کارکرده می‌گذرد اما طی این مدت جز از سوی مناطق آزاد، نشانه‌ دیگری وجود ندارد که بیانگر آن باشد نظر دولت پیرامون واردات خودروهای دست‌دوم مساعد است.

وی درباره آینده واردات خودروهای کارکرده، گفت: از همان ابتدا اعتقادم این بود که دولت جدیت کافی در این باره نداشت، بلکه هدف از مطرح کردن چنین موضوعی این بود که به واسطه آن بتواند بازار را با خبردرمانی کنترل کند. هرچند علی‌آبادی در گفت‌وگویی عنوان کرد برخلاف میل باطنی خود، همچنان پیگیر موضوع واردات خودروهای کارکرده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =