کد خبر: 248589
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۹
آندریاس شوپل‌، مدیرعامل PURAGLOBE

شرکت PURAGLOBE در حال حاضر به عنوان تنها تولیدکننده «غیر ویرجین» روغن پایه API  گروه سه در جهان است.

حجم نیاز به روانکارها در ابعاد بین‌المللی چیزی بین ۳۵ تا ۴۰‌میلیون تن در سال برآورد می‌شود، رقمی که عمدتا در حال تغییر به سمت روانکارهایی با سطح کیفی بالاست و این روند منجر به افزایش تقاضا برای روغن‌های پایه API Group III خواهد شد. این درحالی است که عمده نیاز بازارهایی همچون اروپا از روغن پایه بازیافتی تامین می‌شود و در حال حاضر، تنها بخش بسیار کمی از روغن‌های استفاده‌شده، مجددا به روغن‌های پایه با کیفیت تبدیل می‌شوند.

در طول دهه‌های گذشته، فناوری پالایش مجدد به طور قابل‌توجهی تکامل یافته است زیرا گزینه‌های متعددی را برای ارتقای نفت گاز وکیوم روغن کارکرده (VGO) ارائه کرده‌اند. این پیشرفت، تولید روغن پایه تصفیه‌شده با کیفیت و با کارآیی بالا را که به طور مخفف «RRBO» می‌شناسند؛ با کیفیت گروه II و گروه III امکان‌پذیر کرده است.

شرکت PURAGLOBE در حال حاضر به عنوان تنها تولیدکننده «غیر ویرجین» روغن پایه API گروه سه در جهان است.

آندریاس شوپل‌، مدیرعامل PURAGLOBE در نشست سالانه ALIA در شهر هوشی‌مین ویتنام در ۶ مارس پیش بینی کرد ظرفیت روغن پایه تصفیه‌شده گروه III در ۱۲ سال آینده دوبرابر خواهد شد.

عناصر کلیدی برای روغن موتور با کارآیی بالا شامل شاخص ویسکوزیته بالا، ویسکومتری خوب در دمای پایین، فراریت کم، اشباع بالا، گوگرد کم، در کنار بدون آب و آلاینده و روشن و شفاف بودن و همچنین ثبات کیفیت هستند. به‌گفته شوپل، همه اینها را می‌توان با انواع روغن‌پایه تصفیه‌شده به دست آورد.

PURAGLOBE اولین تولیدکننده انواع روانکارهای کاملا پایدار و کاملا سنتتیک همچون ۰W-۲۰ برای صنعت خودرو بود. شوپل به نمایندگان ALIA اطلاع داد آنها درحال کار با تامین‌کنندگان مواد افزودنی برای توسعه OW-۱۶ و برنامه‌هایی برای تولید گریدهای ویسکوزیته OW-۸ هستند.

دکتر اچ. ارنست هندرسون، نماینده شرکت K&E Petroleum Consulting نیز در رویداد ALIA سخنرانی و اظهار کرد تقریبا ۶۰درصد تولید روغن‌پایه تصفیه‌شده اکنون با استانداردهای کیفیت گروه II و گروه III مطابقت دارد.

هندرسون تاکید کرد انتظار می‌رود این روند با بهبود کیفیت خوراک و فناوری‌های فرآیند ادامه یابد. هندرسون به اهمیت جمع‌آوری در پیشرفت کلی صنعت روانکارها اشاره کرد وگفت: «آنچه جمع‌آوری می‌شود، همان چیزی است که تولید می‌کنید. با روغن مصرف‌شده جمع‌آوری‌شده از منابع و مکان‌های مختلف، تنوع ارزیابی اولیه خوراک را حیاتی می‌کنید.»

هندرسون بر اهمیت نقشه‌برداری فناورانه مطابق با در دسترس بودن مواد اولیه منطقه‌ای تاکید کرد. شوپل درباره فرصت‌های گسترده RRBO در آسیا و نیاز به توسعه در بازارهایی که مجموعه روغن‌های موتور کارکرده در آن‌جا وجود دارد نیز صحبت کرد. علاوه بر این، او بر اهمیت در دسترس بودن مواد اولیه و توافق‌نامه‌های خروج در تامین مالی پروژه‌های جدید RRBO تاکید داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =