سوخت هواپیما

توتال‌انرژی و شرکت نفت و شیمی چین (سینوپک) همکاری خود را برای توسعه و تولید سوخت هوانوردی پایدار (SAF) در یکی از پالایشگاه‌های سینوپک چین اعلام کردند.

این توافق گامی مهم در جهت کاهش انتشار کربن در صنعت هوانوردی است. هدف این سرمایه‌گذاری مشترک تولید سالانه 230هزار تن از این نوع سوخت‌ها با استفاده از ضایعات محلی و بقایایی است که به واسطه اقتصاد دوار همچون بازیافت روغن‌های پخت‌وپز و چربی‌های حیوانی جمع‌آوری شده است.

سینوپک فناوری تولید SAF اختصاصی خود یعنی SRJET را روی میز گذاشته است، توتال نیز با تخصص خود در تولید و توزیع، یکی از تولیدکنندگان پیشرو SAF در اروپاست.

یونگ‌شنگ ما، رئیس گروه سینوپک تعهد این شرکت را به راه‌حل‌های انرژی سبز و کم کربن، همسو با استراتژی آن‌ها برای توسعه پاک در چین و در سطح جهانی ابراز کرد.

پاتریک پویانه، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل توتال‌انرژی هم بر اهمیت SAF در استراتژی آتی شرکتش تاکید و هدف خود را برای تولید سالانه 1.5 میلیون تن SAF تا سال 2030 اعلام کرد.

یونگ‌شنگ ما توضیح داد: «این همکاری مهم با توتال با استراتژی ما در توسعه راه‌حل‌های کم‌کربن برای چین و جهان مطابقت دارد. سینوپک متعهد به ارائه راه‌حل‌های انرژی سبز و کم‌کربن و در عین‌حال بهبود کیفیت و کارایی مجموعه دارایی‌های خود است.»

پویانه نیز گفت: «ما از همکاری با سینوپک، به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در صنعت پالایش جهانی، برای تولید سوخت‌های هوایی پایدار و ساختار زنجیره تولید SAF در چین بسیار خرسندیم.»

همکاری بین توتال و سینوپک را می‌توان یک حرکت اساسی در ساختار زنجیره تولید SAF در چین و پیشبرد توسعه سوخت‌های هوایی پایدار در سراسر جهان دانست. توتال با تولید سوخت‌هایی بر پایه مواد اولیه زیستی از زباله‌ها و پسماندها، به طور قابل توجهی انتشار دی‌اکسیدکربن از حمل‌ونقل هوایی را کاهش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =