پژو 207

پژو ۲۰۷ به‌دلیل چالاکی و قابلیت‌های دینامیکی، مصرف سوخت پایین و استفاده از موتوری با قدرت بالا از محبوبیت ویژه‌ای در میان جوانان و خانواده‌ها برخوردار است.

روز گذشته همسو با افزایش قیمت دلار و روند صعودی قیمت‌ها در بازار خودرو، انواع خودرو پژو ۲۰۷ نیز با جهش قیمت ۵ تا ۳۶ میلیون‌تومانی مواجه شدند.

بر این اساس، دیروز (شنبه ۲۵ فروردین) قیمت پژو ۲۰۷ دستی فرمان‌هیدرولیک (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵ گانه) در بازار آزاد به ۸۱۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دستی فول فرمان‌برقی سقف‌فلزی (مدل ۱۴۰۲ با استانداردهای ۸۵ گانه) به ۸۰۸ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۳ (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵ گانه) به ۷۰۳ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دستی تیپ ۵ (مدل ۱۴۰۲) به ۷۳۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دستی سقف‌پانوراما ارتقایافته (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵ گانه) به ۸۶۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌پانوراما ارتقایافته (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵ گانه) به‌یک‌میلیارد و ۹۵ میلیون‌تومان و قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌فلزی (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵ گانه) به ۹۶۵ میلیون‌تومان رسید. البته پژو ۲۰۷ اتوماتیک یک تیپ دورنگ با سقف قرمز (MC) نیز دارد که نسخه صفرکیلومتر آن در بازار کمیاب شده است و با قیمت حدود ۹۰۰ میلیون‌تومان معامله می‌شود.

دلایل محبوبیت ۲۰۷

پژو ۲۰۷ به‌دلیل چالاکی و قابلیت‌های دینامیکی، مصرف سوخت پایین، استفاده از موتور با قدرت بالا و مطابقت با استانداردهای اروپایی، از محبوبیت ویژه‌ای در میان جوانان و خانواده‌ها برخوردار است.

این خودرو با ظاهری چالاک، استایلی زیبا و نمای داخلی شکیل، احساس خوبی را به‌سرنشینان خود می‌دهد. پژو ۲۰۷ علاوه‌بر تولید در فرانسه و عرضه در کشورهای اروپایی، در کشورهایی همچون برز‫یل، آرژانتین، مالزی و چین نیز سابقه تولید و عرضه دارد.

این خودرو با توجه به‌نوع جاده‌ها و سوخت موجود در کشور و آب‌وهوای مناطق مختلف ایران، متناسب‌سازی شده و با این موارد همخوانی دارد. مصرف سوخت پایین موتور TU۵ در کنار قدرت بالای موتور آن از جمله مزایای ۲۰۷ است.

استمرار تولید، شبکه گسترده فروش و خدمات پس از فروش ایران‌خودرو و در دسترس بودن قطعات و لوازم یدکی آن نیز پشتوانه مهمی برای این خودرو محسوب می‌شود.

عرضه ۲۰۷ با دو گزینه در پیشرانه و گیربکس

همه مدل‌های دستی ۲۰۷ به‌جز دو تیپ از موتور نام‌آشنای TU۵ استفاده می‌کنند. یک تیپ ۲۰۷ با موتور TU۳ و گیربکس دستی عرضه می‌شود که به ۲۰۷ تیپ ۳ هم در بازار معروف است. موتور TU۵ توانایی تولید ۱۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتون‌متر گشتاور را دارد. پیشرانه TU۳ نیز یک موتور ۱.۴ لیتری به‌قدرت ۷۵ اسب‌بخار و ۱۱۸ نیوتون‌متر گشتاور است.

این موتور در تیپ ۱ و ۲ و ۳ پژو ۲۰۶ استفاده می‌شد و حالا نیز در پژو ۲۰۷ به‌حیات خود ادامه می‌دهد. در مدل‌های اتوماتیک پژو ۲۰۷، از موتور +TU۵ استفاده می‌شود. این موتور ۱۱۳ اسب‌بخار و ۱۴۴ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و از نمودار گشتاور مناسب‌تری به‌واسطه سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بهره می‌برد.

موتور +TU۵، موتور جدید ایرانخودرو است و بناست به‌مرور جایگزین نسل پیشین خود یعنی TU۵ شود. پیشرانه TU۵ درحال‌ حاضر روی سه محصول ۲۰۷، پارس و رانا نصب می‌شود.

رانا نیز در یک تیپ از دو تیپ خود، از این موتور استفاده می‌کند. بر این اساس، در درازمدت پژو ۲۰۷ تنها خودرویی خواهد بود که از موتور TU۵ استفاده خواهد کرد.

جعبه‌دنده اتوماتیک پژو ۲۰۷ از نوع ۶ سرعته اتوماتیک ساخت DAE چین ‌است که از طراحی هیوندای بهره می‌برد. در مدل دستی پژو ۲۰۷ نیز قدرت به‌کمک گیربکس BE پژو و کد فنی BE۱ با پنج حالت به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

تفاوت تیپ‌های مختلف ۲۰۷

اصلی‌ترین تفاوت آپشنی در تیپ‌های مختلف ۲۰۷، سقف‌پانوراماست. سقف‌پانوراما، سقفی شیشه‌ای است که امکان باز و بسته‌شدن ندارد. این سقف شیشه‌ای با یک کاور از جنس نمد سقف که قابلیت باز و بسته شدن دارد، پوشیده شده‌است. اما آپشن‌های بسیاری بین تمام تیپ‌های ۲۰۷ مشترک است که از جمله آن‌ها می‌توان به‌چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو مجهز به‌چراغ روز، روشن ‌شدن چراغ‌های عقب هم‌زمان با چراغ روز (پوزیشن‌لامپ)، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار هم‌رنگ بدنه، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، ایموبیلایزر و قفل مرکزی با ریموت، صندلی عقب مجهز به‌ایزوفیکس، اخطار کاهش باد لاستیک‌ها (TPMS) در مدل‌های دارای استاندارد ۸۵ گانه، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) در مدل‌های دارای استاندارد ۸۵ گانه (معروف به ارتقا در بازار)، ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب در مدل‌های اتوماتیک دیسکی در برخی مدل‌های دستی کاسه‌ای، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، سیستم کنترل پایداری (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS) در مدل‌های دارای استاندارد ۸۵ گانه اشاره کرد.

گفتنی است در این میان، تنها ۲۰۷ تیپ ۵ از داشبورد پژو ۲۰۶ استفاده می‌کند که به‌همین دلیل قابلیت نمایش سیستم اخطار کاهش باد لاستیک‌ها (TPMS) و سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI) را ندارد. غیر از تیپ ۵ تمام تیپ‌های ۲۰۷ از سیستم مالتی مدیا با قابلیت Mirror Link، قابلیت نصب آمپلی‌فایر و ساب‌ووفر، کروزکنترل، دوربین و سنسور دنده‌عقب برخوردارند.

طیف قیمتی تیپ‌های مختلف با مدل ۱۴۰۳

همان‌طور که اشاره شد، از میان تیپ‌های مختلف ۲۰۷ با مدل ۱۴۰۳، با هزینه‌کرد ۷۰۳ میلیون‌تومان می‌توان پژو ۲۰۷ دستی با موتور TU۳ (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵ گانه) خرید. اما اگر پژو ۲۰۷ دستی فرمان‌هیدرولیک (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵گانه) مد نظرتان باشد، باید برای خرید آن در بازار آزاد ۸۱۲ میلیون‌تومان هزینه کنید.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی سقف‌پانوراما ارتقایافته (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵ گانه) نیز تا لحظه نگارش این مطلب ۸۶۵ میلیون‌تومان بوده است.

همچنین اگر به‌گزینه‌های اتوماتیک ۲۰۷ فکر می‌کنید، در نظر داشته باشید که قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌فلزی (مدل ۱۴۰۳ با استانداردهای ۸۵ گانه) به ۹۶۵ میلیون‌تومان رسیده و پژو ۲۰۷ اتوماتیک ارتقایافته با سقف‌پانوراما نیز یک‌میلیارد و ۹۵ میلیون‌تومان در بازار آزاد قیمت خورده است.

قیمت تیپ‌های مختلف با مدل ۱۴۰۲

مثل همیشه نسخه‌های صفرکیلومتر خودرو پژو ۲۰۷ با مدل سال گذشته (۱۴۰۲) هم در بازار آزاد موجود هستند که ضروری است قبل از خرید آن‌ها وضعیت گارانتی آن‌ها را بررسی کنید.

قیمت انواع تیپ‌های پژو ۲۰۷ با مدل ۱۴۰۲ نیز به‌ترتیب کمتر به‌زیادتر، در بازار آزاد از این قرار است؛ پژو ۲۰۷ تیپ ۳ حدود ۶۸۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دستی تیپ ۵ حدود ۷۳۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دستی فول فرمان‌برقی سقف‌فلزی (با استانداردهای ۸۵ گانه) ۸۰۸ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دستی سقف‌پانوراما (با استانداردهای ۸۵ گانه) ۸۴۲ میلیون و پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌فلزی ۹۴۲ میلیون‌تومان.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =