بورس

درحالی‌که دیروز شاخص‌کل بورس روند نزولی را طی کرد اما نمادهای گروه خودرویی تحت‌تاثیر خبر سرپرست سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری خودروسازی‌ها رنگ سبز به خود گرفتند.

در این رابطه ابراهیم بازیان گفت: رویکرد دولت و رئیس‌جمهور این است که در راستای استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی و سپردن کار به مردم به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و در بنگاه‌هایی که از نظر ماهیت می‌توانند با اراده، سرمایه، مهارت و توانمندی اداره شوند، از این ظرفیت استفاده شود.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه این سهام‌ باید با لحاظ تمام جوانب به ذی‌نفعان بنگاه‌ها واگذار شوند، ادامه داد: در مورد خودروسازی‌ها این موضوع در دستورکار قرار دارد. اما برای برون‌رفت از این شرایط، باتوجه به زمان ۵۰‌ساله‌ای که دولت به لحاظ داشتن سهام‌ تودلی همواره در مدیریت این شرکت‌ها دخالت داشته باید تدابیر جامع و مانعی اندیشیده شود که ما درباره این موضوع کار کارشناسی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه اخیرا در شورای اصل۴۴ موضوع مطرح شد و رئیس‌جمهور بیان کرد اصل بر این است که دولت از این نوع مدیریت‌ها خارج شود، افزود: موانعی در این مسیر وجود دارد که باید شناخته و موانع بازدارنده به تدریج و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برداشته شود. اراده این موضوع ایجاد شده است و مجموعه‌های مختلف در وزارت اقتصاد آن را در دستور کار قرار داده‌اند.

افزایش ارزش معاملات در گروه خودرویی

ازسوی‌دیگر روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۵۱هزار نوبت معاملاتی ۱.۶ میلیارد سهم به ارزش ۶۷۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت که نسبت‌به روز دوشنبه با رشد روبه‌رو شد.

همچنین ارزش بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز به بیش‌از ۲۷۷ هزار میلیارد تومان رسید. این درحالی است که دیروز و در جریان دادوستدهای بازار سهام، شاخص‌کل بورس با افت ۱۳.۴۲۱ واحدی در محدوده دو میلیون و ۳۰۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌کل‌ هم‌وزن اما با رشد ۱.۳۲۱ واحدی در محدوده ۷۵۹هزار واحد ایستاد.

در این بازار هم ۸.۹ میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۵هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس نیز با افت ۴۷واحدی در محدوده ۲۵هزار واحد قرار گرفت.

در فرابورس نیز ۴.۵ میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۶ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. همان‌طور که دیروز اشاره شد، بازار سهام برای ادامه رشد خود نیاز به کمی استراحت داشت، که روز سه‌شنبه این مساله رخ داد. اما در این بین باتوجه به اخبار بنیادی که پیرامون گروه خودرویی وجود دارد، تحت‌تاثیر این رویدادهای و با لیدری این صنعت بورسی، بازار سهام می‌تواند دوباره در مسیر صعودی قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =