شرکت‌های «Volvo Cars» و «Breath» اخیرا با یکدیگر همکاری‌هایی در حوزه شارژ خودروهای برقی داشته‌اند. «Breath» یک شرکت استارت‌آپ است که روی ‌توسعه فناوری‌های مرتبط با باتری و شارژ خودروهای الکتریکی متمرکز است.

همکاری بین این دو شرکت شامل ایجاد یا توسعه سیستم‌های شارژ پیشرفته، بهبود عملکرد باتری‌های خودرو و تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های شارژ سریع و هوشمند است.

این مشارکت به این معنی است که ولوو نخستین شرکت خودروسازی است که به آخرین نسخه نرم‌افزار شارژ با الگوریتم فعال Breathe دسترسی پیدا می‌کند و زمان شارژ سریع‌تر را به‌مشتریان خود ارائه می‌دهد.

ولوو فناوری جدید را در نسل جدید خودروهای تمام‌الکتریکی خود پیاده‌سازی می‌کند و مدت‌زمان شارژ را از 10 به 80 درصد تا 30 درصد کاهش می‌دهد (درحالی که چگالی انرژی و برد یکسانی را حفظ می‌کند). علاوه‌بر این، ولوو ادعا می‌کند ارتقای کیفیت و کاهش مدت‌زمان شارژ، سلامت باتری را برای طولانی‌مدت تضمین می‌کند.

همکاری با «Breathe» نتیجه یک توافق برای تولید و عرضه محصول شاخص آن، یعنی «Breathe Charge» است و نشان دهنده جاه‌طلبی ولوو برای تبدیل شدن به‌یک خودروساز کاملا الکتریکی تا سال 2030 است.

همان‌طور که اشاره شد، «Breathe» یک استارت‌آپ مستقر در بریتانیاست که نرم‌افزار مدیریت باتری را با هدف کمک به برق‌رسانی سریع‌تر، بهتر و پایدارتر توسعه می‌دهد.

آن سوفی اکبرگ، مدیرعامل صندوق فناوری «Volvo Cars» می‌گوید: «سرمایه‌گذاری و مشارکت تجاری با «Breathe» به ما کمک می‌کند پاسخگوی نیاز مشتریانمان در رابطه با خودروهای الکتریکی باشیم و عملکرد ما در این بخش کاملا رقابتی‌ باشد. بر این اساس کاهش مدت‌زمان شارژ خودرو در محدوده‌ای که مشتریان خوستار ترک هرچه سریع‌تر جایگاه هستند، از برداشتن گام‌های بزرگی در این مسیر خبر می‌دهد. زیرا ما همچنان به‌دنبال تولید و توسعه خودروهای برقی هستیم و روزی را پیش‌بینی می‌کنیم که بیشتر مشتریان ما به‌دنبال خرید خودرو برقی باشند.»

دکتر ایان کمپبل، مدیرعامل شرکت «BreatheBatteryTechnologies» نیز دراین‌باره می‌گوید: «ما از این سرمایه‌گذاری و انعقاد قرارداد با ولوو کارز بسیار خرسندیم و از آن‌ها در این سفر هیجان‌انگیز به‌سمت برقی‌سازی کامل، حمایت می‌کنیم. به‌کارگیری فناوری ما در مقیاس بالا روی پلت‌فرم نسل بعدی EV ولوو، سبب تقویت طراحی‌های نوآورانه در صنعت‌خودرو و بهبود عملکرد این خودروها می‌شود. ما اشتیاق زیادی به‌توسعه خودروهای برقی داریم و شارژ سریع و راحت، یکی از پایه‌های توانمندسازی آینده‌ای است که به سوی آن گام برمی‌داریم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =