کد خبر: 248935
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
محمدجواد عسکری

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و مابقی آن تاکنون اجرا نشده است.

محمدجواد عسکری گفت: مسائل محیط‌زیست باید جزو اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم‌توجهی به این حوزه را با مشکلات به‌وجودآمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم‌توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس تصریح کرد: سالانه افراد زیادی به‌دلیل آلودگی هوا فوت کرده یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم‌کاری کرده‌اند به‌عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه‌ قضایی معرفی کرده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه راهی جز ایجاد هم‌افزایی برای اجرای قانون هوای پاک در صنایع کشور نداریم، عنوان کرد: باید با درنظر گرفتن استانداردها و به‌روزآوری آنان در کشور گفتمان محیط‌زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست‌محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عسکری با اشاره به اینکه باید مسائل محیط‌زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب‌های درسی آورده شود، افزود: واحدهای تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند.

وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست‌محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم‌کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =