کد خبر: 249219
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷

بدون شک خودروی پراید یکی از محبوب‌ترین خودروها در ایران است، لذا رانندگان این خودرو نیاز دارند تا بیشتر در مورد قطعات و لوازم یدکی آن بدانند و تا بتوانند به درستی از خودروی خود نگهداری کنند. بدون شک سیستم ترمز یکی از بخش‌های اصلی هر ماشینی‌ست، به همین دلیل در این مقاله در مورد لنت ترمز پراید و نکاتی که هنگام خرید آن باید بدانید، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

خرید لنت ترمز جلوی پراید

بدون شک خودروی پراید یکی از محبوب‌ترین خودروها در ایران است، لذا رانندگان این خودرو نیاز دارند تا بیشتر در مورد قطعات و لوازم یدکی آن بدانند و تا بتوانند به درستی از خودروی خود نگهداری کنند. بدون شک سیستم ترمز یکی از بخش‌های اصلی هر ماشینی‌ست، به همین دلیل در این مقاله در مورد لنت ترمز پراید و نکاتی که هنگام خرید آن باید بدانید، بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مواردی که هنگام خرید لنت ترمز پراید باید در نظر بگیرید

پیش از خرید هر یک از قطعات یدکی خودرو باید تمام جوانب را بسنجید تا بهترین و مناسب‌ترین لنت ترمز را انتخاب نمایید:

  • به مدل خودرو توجه کنید: لنت‌های ترمز برای هر خودرو به طور خاص تولید می‌شوند، هنگام خرید حتما مدل لنت را چک کنید. البته تمامی مدل‌های خودرو پراید یک نوع لنت ترمز دارند.
  • کالای اصل و باکیفیت خریداری کنید: خرید کالای ارزان قیمت نه تنها به‌صرفه نیست بلکه بایستی هربار در فواصل کوتاه لنت ترمز خود را تعویض نمایید. کالای اصل و باکیفیت باعث می‌شود تا سیستم ترمز ماشین نیز بهتر و دقیق‌تر عمل کند.
  • به شرایط محل زندگی‌تان توجه کنید: اگر در محل‌زندگی‌تان آب و هوا متغیر است و دمای خیلی سرد، خیلی گرم، یا آب و هوای بارانی را زیاد تجربه می‌کند، حتما لنت ترمز باکیفیتی انتخاب نمایید که در تمام شرایط جوّی پاسخگویی دقیق داشته‌باشد.
  • مسیر رفت و آمدتان را در نظر بگیرید: نوع استفاده شما از خودرو و مسیر رفت و آمد روزانه به شدت در کارایی و عملکرد خودرو موثر است. لنت خودروهایی که در مسیرهای پردست‌انداز و ناهموار رفت و آمد می‌کنند و یا بار زیادی حمل می‌کنند، زودتر آسیب می‌بیند.
  • کالا حتما گارانتی داشته باشد: گارانتی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های جنس باکیفیت و اصل است، پس هیچ‌گاه اجناس ارزان و بدون گارانتی را خریداری نکنید.

در نهایت، با انتخاب بهترین لنت جلوی پراید ترمز خودرو گوش به فرمان شما بوده و هر لحظه از رانندگی تجربه‌ای امن و دلنشین خواهد بود.

مهم‌ترین نکات هنگام خرید لنت ترمز پراید

پیش از خرید لنت ترمز جلوی پراید، حتما این چند نکته را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را با کیفیتی مرغوب خریداری کنید:

  • کالا نشان استاندارد داشته باشد.
  • هولوگرام اصالت محصول روی آن درج شده باشد.
  • محصول همراه با گارانتی باشد.
  • بسته‌بندی سالم بوده و مخدوش نشده‌باشد.
  • سطح لنت کاملا صاف و بدون آسیب باشد.
  • ضخامت لنت استاندارد باشد.
  • فاقد آزبست باشد.

با درنظر گرفتن این چند نکته می‌توانید اطمینان داشته باشید که محصولی را خریداری خواهید که بهترین نمونه موجود در بازار است.

مدل‌های مختلف لنت ترمز پراید

لنت ترمزهای هر خودرو را می‌توان بر اساس نوع و جایگاه و همچنین مواد سازنده به مدل‌های مختلف تقسیم نمود.

لنت ترمزهای دیسکی و کاسه‌ای پراید

لنت‌های ترمز خودرو به دو دسته‌ی اصلی دیسکی و کاسه‌ای تقسیم می‌شوند:

  • لنت دیسکی پراید: برای چرخ‌های جلو استفاده می‌شود و قدرت ودقت ترمزگیری بالایی دارد. لنت دیسکی درون کالیپر است که با دیسک چرخ برخورد می‌کند و در اثر این اصطکاک، خودرو متوقف خواهد شد.
  • لنت کاسه‌ای پراید: این نوع لنت برای چرخ‌های عقب خودرو استفاده می‌شود و درون کاسه‌ی چرخ عقب قرار می‌گیرد. نام دیگر این مدل لنت کفشکی است.

لنت‌های ترمز پراید و مواد سازنده‌ی آن‌ها

لنت‌های ترمز پراید بر اساس مواد تشکیل دهتده‌ی بخش اصطکاکی به 4 دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شود. لنت‌های فلزی، نیمه فلزی، ارگانیک وسرامیکی. لنت‌های سرامیکی با وجود کیفیت بالایی که دارند، به دلیل قیمت بالایشان در سیستم ترمزهای خودروهای لوکس و مسابقه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لنت ترمز جلوی پراید - لنت ترمزهای نیمه فلزی بهترین انتخاب برای خودروی پراید است.

لنت ترمزهای نیمه فلزی بهترین انتخاب برای خودروی پراید است.

لنت‌های ارگانیک نیز دوام کمی دارند و برای یک خودروی مصرفی مثل پراید چندان مناسب نیستند. لنت‌هی فلزی و نیمه فلزی گزینه‌های مناسب‌تری برای پراید هستند، دوام خوبی دارند، رسانای دما هستند و زود خنک می‌شوند. این دسته از لنت‌ها قیمت بالایی نیز ندارند و همین مورد محبوبیت آن‌ها را افزایش داده‌است.

چه مواردی نشان دهنده‌ی فرسودگی لنت ترمز پراید هستند؟

لنت ترمز پراید از قطعات مصرفی این خودروست که با نشان دادن برخی علائم لازم است تا آن را تعویض نمایید. علائم خرابی لنت ترمز عبارتند از:

  • لرزیدن پدال ترمز هنگام ترمز گرفتن
  • انحراف خودرو هنگام فشردن پدال ترمز
  • عدم توقف کامل خودرو پس از فشردن پدال ترمز
  • سوت کشیدن و صدا زدن ترمز
  • کاهش ضخامت لنت ترمز
  • نشست روغن ترمز
  • روشن شدن چراغ ترمز

کی باید لنت ترمز پراید را عوض کرد؟

زمان تعویض لنت ترمز پراید به طور مستقیم به میزان استفاده از خودرو و نحوه‌ی استفاده از ماشین مرتبط است. در صورتی که از خودرو به خوبی نگهداری کنید می‌توانید حتی تا حدود 70هزار کیلومتر کارکرد نیز از لنت ترمز پراید استفاده کنید. از سوی دیگر، خودرویی که تحت فشار باشد، وزن زیاد تحمل نماید و یا راننده ترمزهای بی‌جا بزند، لنت ترمزش زودتر فرسوده خواهد شد و بعد از حدودا 20 هزار کیلومتر کارکرد، لنت باید تعویض شود.

قیمت لنت ترمز پراید چقدر است؟

برای خرید و بررسی قیمت لنت ترمز پراید می‌توانید به سایت وین یدک مراجعه نمایید. علاوه بر لنت ترمز جلو و عقب پراید، تمامی قطعات و لوازم یدکی پراید در سایت موجود می‌باشد. شما می‌توانید با انتخاب هر یک از آن‌ها، لوازم را درب منزل خود تحویل بگیرید. تمامی قطعات خودرو از جمله لنت ترمز در وین یدک دارای گارانتی و ضمانت اصالت کالا هستند.

سوالات متداول

آیا لنت ترمز جلوی پراید و لنت عقب همزمان تعویض می‌شوند؟

خیر، اغلب لنت ترمز عقب پراید دیرتر از لنت ترمز جلو تعویض می‌شود زیرا فشار کمتری را نسبت به لنت جلو تحمل می‌کند.

آیا لنت ترمز پراید برای خودروهای دیگر نیز قابل استفاده است؟

خیر، لنت ترمزهای پراید تنها برای مدل‌های متفاوت خودروی پراید قابل استفاده است نه خودروهای دیگر.

بهترین نوع لنت ترمز برای پراید کدام نوع است؟

لنت ترمز نیمه فلزی بهترین انتخاب برای خودروی پراید است.

سخن نهایی

لنت ترمز پراید بخش مهم سیستم ترمز، همانند باقی قسمت‌های خودرو نیاز به نگهداری دارد تا عمرمفید و کارایی خود را حفظ نمایید. البته در صورت مشاهده علائمی مثل سوت کشیدن چرخ، لرزش پدال ترمز و خوب عمل نکردن ترمز، باید آن را نزد تعمیرکار معتبر برده تا لنت تعویض شود. هنگام خرید لنت ترمز جدید، کیفیت، اصالت کالا و گارانتی را در نظر بگیرید. از خرید لنت از فروشگاه‌های نامعتبر جدا خودداری کنید زیرا محصولات بی‌کیفیت و نامرغوب به خودروی شما آسیب می‌زنند، عملکرد لنت ترمز را مختل کرده و جان سرنشینان را نیز به خطر می‌اندازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =