کانتیننتال

کانتیننتال اعلام کرده است که کارخانه تایر لوسادو (پرتغال) موفق شده است کربن را از مراحل تولید حذف کند.

دکتر برنهارد تریلکن، رئیس بخش تولید و تدارکات این شرکت گفت: «این یک گام مهم برای دستیابی به هدف ما برای حذف کامل کربن است که البته تا حدی به دلیل تولید بخار با استفاده از یک دیگ بخار نوآورانه به دست آمده زیرا کاملا با برق کار می‌کند.»

کانتیننتال از انرژی خورشیدی تولیدشده در همین سایت و برق تجدیدپذیر از شبکه برق برای دستگاه‌بخار این کارخانه استفاده می‌کند. پیش از این، گاز طبیعی به‌عنوان تنها منبع انرژی برای تولید بخار در کارخانه تایر لوسادو استفاده می‌شد.

بخش اعظم انرژی مصرف‌شده در تولید تایر برای تولید بخار استفاده می‌شود زیرا برای گرم کردن لاستیک‌ها در فرآیندی به‌نام ولکانیزاسیون لازم است. انرژی حرارتی این دیگ بخار لاستیک خام را به لاستیک انعطاف‌پذیر و الاستیک تبدیل می‌کند. با ظرفیت تولید سالانه 18میلیون لاستیک، کارخانه در لوسادو به عنوان کارخانه‌ای در ابعاد «مگا» در نظر گرفته می‌شود و حداکثر تا سال 2040، کانتیننتال می‌خواهد تمام کارخانه‌های تایر خود را به طور کامل به فرآیندهای تولید بدون کربن تبدیل کند.

تریکن ادامه داد: «در لوسادو نشان دادیم حتی کارخانه‌های تایرسازی بسیار بزرگ هم می‌توانند به حذف کربن دست یابند. برای انجام این کار، در دسترس بودن منابع انرژی تجدیدپذیر با قیمت‌های رقابتی بسیار مهم است. ما درحال آماده‌سازی تمام کارخانه‌های خود هستیم تا بتوانند تا حد امکان از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنند.»

دیگ بخار برقی جدید برق خورشیدی و سایر الکتریسیته سبز را تقریبا بدون تلفات به بخار تبدیل می‌کند. آب از پایین دیگ به سمت بالا پمپ می‌شود و در آنجا روی الکترودها پاشیده می‌شود. جریان الکتریکی از طریق جت‌های آب جریان می‌یابد و از درون آب گرما ایجاد می‌کند تا زمانی که به بخار تبدیل شود. البته دیگ بخار گازی معمولی علاوه‌بر دیگ بخار برقی جدید همچنان در دسترس خواهد بود. این به کانتیننتال اجازه می‌دهد نسبت‌به نوسانات در دسترس بودن انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر عوامل محیطی انعطاف‌پذیری نشان دهد.

دکتر تریلکن در پایان گفت: «راه‌اندازی دیگ‌بخار برقی ما در لوسادو شروع یک مسیر یادگیری هیجان‌انگیز است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =