یوکوهاما

یوکوهاما نتایج تجاری و مالی خود را برای سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ (ژانویه تا مارس) اعلام کرد.

درآمد فروش این تایرساز ژاپنی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۲۳.۵درصد افزایش یافته و به ۲۵۲.۴ میلیارد ین (تقریبا ۱.۶ میلیارد دلار) رسید. از آن مهم‌تر سود تجاری ۹۱.۰درصد افزایش یافته و به ۲۴.۹ میلیارد ین (تقریبا ۱۵۸ میلیون دلار) رسیده است. سود عملیاتی هم ۱۰۲.۶ درصد افزایش داشته و به ۲۶.۸ میلیارد ین (تقریبا ۱۷۱ میلیون دلار) رسیده است.

درباره سود قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی که با درنظر گرفتن ۱۰۴ درصد افزایش ارزش مجموعه سهام موجود در بازار بورس ژاپن به ۱۹.۸ میلیارد ین (تقریبا ۱۲۶میلیون دلار) قرار است سود قابل‌توجهی به حساب سهام‌داران واریز شود.

مبالغ مربوط به درآمد فروش و سود تجاری را می‌توان ارقامی رکورددار در عملکرد سه ماهه اول یوکوهاما دانست و نسبت سود تجاری به درآمد فروش نیز به رکورد بالایی در سه ماهه اول یعنی ۹.۸ درصد رسیده است.

البته درباره عملکرد مالی در بخش تایرهای تجاری از بابت خرید شرکت ترلبورگ (Trelleborg Wheel Systems Holding AB) در ماه مه ۲۰۲۳ که اکنون به عنوان نماد تجاری Y-TWS «مخفف Yokohama-TWS» فعالیت می‌کند، موفقیت چندانی کسب نکرده است که دلیل این شرایط عدم توانایی در کاهش هزینه‌های مواد اولیه و هزینه‌های لجستیک و همچنین تضعیف ین ژاپن نسبت‌به سایر ارزهای اصلی دنیا می‌توان اشاره کرد که همگی آنها برای برند اصلی هم وجود داشته است اما به‌نظر می‌رسد یوکوهاما در این سگمنت باید تجربیات بیشتری را کسب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =