کد خبر: 158275
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

شرکت رنو در مسابقات فرمول ۱، بعنوان سازنده خودرو تحت نام تیم فرمول۱ اسپرت رنو حضور دارد. این تیم از دیرباز در غالب های مختلفی همچون سازنده خودرو اسپرت و همچنین سازنده موتور های خودروهای اسپرت جهت دیگر برندها از سال ۱۹۷۷ شرکت می­کند.

به گزارش اخبار خودرو ،شرکت رنو در مسابقات فرمول ۱، بعنوان سازنده خودرو تحت نام تیم فرمول۱ اسپرت رنو حضور دارد. این تیم از دیرباز در غالب های مختلفی همچون سازنده خودرو اسپرت و همچنین سازنده موتور های خودروهای اسپرت جهت دیگر برندها از سال ۱۹۷۷ شرکت می­کند.

تیم رنو برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ با خودرو رنو RS01 به عنوان سازنده خودرو وارد این مسابقات شد که در اولین حضور خود، موتور توربو را به این مسابقات معرفی کرد. در ادامه و در سال ۱۹۸۶، تیم رنو برای اولین بار به عنوان تامین کننده موتور خودرو جهت دیگر تیم ها نیز در این مسابقات به دقابت پرداخت. تامین موتور خودرو جهت دیگر برند ها در حالی توسط رنو صورت می گرفت که خود تیم نیز بصورت متوالی در حال رقابت با سایرین و تلاش جهت حفظ مقام قهرمانی و بالا نگه داشتن پرچم تیم رنو در دنیا بوده است. رنو تا پایان سال ۱۹۸۵ و در ادامه مابین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷ نیز به تامین موتور برای دیگر برند ها ادامه می داده است.

رنو در سال ۲۰۰۰ با خریدن کامل سهام تیم بنتون، مجددا به مسابقات فرمول ۱ برگشت. تیم بنتون برنده مسابقات قهرمانی رانندگان در سال ۱۹۹۴ و همچنین برنده مسابقات رانندگان و مسابقات خودرو سازان در سال ۱۹۹۵ بوده است. در سال ۲۰۰۲ رنو نام این تیم را به تیم فرمول۱ رنو تغییر داد و با برند رنو در این مسابقات شرکت کرد و بطور متوالی در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ برنده جوایز بهترین راننده و بهترین تیم در این دوره مسابقات شد.

در سال ۲۰۱۱ این تیم با نام رنو – لوتوس در آن دوره از مسابقات فرمول ۱ شرکت کرد و در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ نیز با نام لوتوس فرمول۱ در مسابقات شرکت می کرده است. قابل ذکر است تیم لوتوس فرمول۱ در این سال ها تحت کنترل و مدیریت کارخانه های رنو بوده است.

رنو در کنار تمامی فعالیت های مسابقاتی خود به عنوان یک سازنده خودرو های مسابقه ای فرمول۱، به تامین موتور خودروهای مسابقه ای جهت دیگر برندها نیز می پرداخته است. به عنوان مثال ساخت موتور برای تیم لوتوس در سال های ۱۹۸۳ الی ۱۹۸۷، تیم بنتون فرمولا در سالهای ۱۹۹۵، ۱۹۹۷ و ۲۰۰۱ و تیم ویلیامز در سال های ۱۹۸۹، ۱۹۹۷، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳٫ این در حالی است که ساخت موتور توسط رنو در تمامی این سالها برای هر دو تیم تحت مالکیت خود نیز ادامه داشته است (در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در دو دوره مسابقات فرمول ۱، سازندگان خودروهای فرمول ۱ و دو دوره مسابقات رانندگان جمعا در ۹ مسابقه جهانی دیگر نیز شرکت کرده است).

در مجموع رنو تا بحال به عنوان تامین کننده موتور، با کسب ۱۶۰ جایزه، رتبه سوم را در تاریخ مسابقات فرمول ۱ کسب کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =