کد خبر: 169676
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

اگر بخواهید راننده‌ای حرفه‌ای در مسابقات اتومبیل‌رانی شوید، باید یک اتومبیل، یک پیست و میزان زیادی پول در اختیار داشته باشد. حالا اگر این امکانات را ندارید، می‌توانید از دنیای مجازی استفاده کنید.

به گزارش اخبار خودرو ،اگر می‌خواهید به بازیکن موفقی در بسکتبال یا بیس‌بال تبدیل شوید، کافی است یک توپ تهیه کرده و تمرین کنید؛ اما اگر می‌خواهید به یک راننده حرفه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی تبدیل شوید، باید هزینه هنگفتی را صرف این کار کنید.
z04-1
اگر بخواهید راننده‌ای حرفه‌ای در مسابقات اتومبیل‌رانی شوید، باید یک اتومبیل، یک پیست و میزان زیادی پول در اختیار داشته باشد تا بتوانید برای اولین بار دور اول پیست را طی کنید. حالا اگر این امکانات را ندارید، می‌توانید از دنیای مجازی استفاده کنید. در روش‌های قدیمی آغاز حرفه رانندگی مسابقات، از اتومبیل‌های ساده مختص مسابقه استفاده می‌شود؛ اما برای این کار باید از ۵ سالگی شرکت در مسابقات را شروع کنید و همواره برنده شوید. همچنین باید والدینتان بتوانند میلیون‌ها دلار برای بهبود مهارت شما خرج کنند. این رقم اغراق نیست. شرکت در یک فصل مسابقه اتومبیل‌رانی در سطح مبتدی حداقل نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار هزینه دارد. با این حال، فناوری می‌تواند مسابقات اتومبیل‌رانی را تغییر دهد و در دسترس عموم مردم قرار دهد؛ زیرا با پیشرفت واقعیت مجازی، نیازی نیست میلیون‌ها دلار در این رابطه خرج شود. شما می‌توانید در هر پیستی که دوست دارید و با هر اتومبیلی که می‌خواهید، مسابقه دهید و هر چند بار که می‌خواهید تصادف کنید و این‌ها هیچ هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت. مطمئناً اولین چیزی که یک راننده مسابقات اتومبیل‌رانی به شما می‌گوید این است که واقعیت مجازی مثل واقعیت نیست. این موضوع درست است. هیچ شبیه‌سازی نمی‌تواند احساس نیروی جاذبه و وزش باد را روی صورت ایجاد کند و به شما یاد دهد هر بار که با دیوار برخورد کنید، به بدنتان آسیب می‌رسانید و کیف پولتان خالی می‌شود. با این حال، یک شبیه‌ساز مدرن می‌تواند قدم اول برای بسیاری از رانندگان حرفه‌ای آینده باشد. در سال ۲۰۰۸ شرکت نیسان با همکاری شرکت سونی چنین برنامه‌ای اجرا کرد. در این برنامه افرادی که در مسابقه آنلاین پلی‌استیشن گرن توریسمو برنده می‌شدند، می‌توانستند در تست رانندگی واقعی شرکت کنند و پشت یک اتومبیل مسابقه نیسان بنشینند. یکی از فرصت‌های جدیدی که در این رابطه فراهم شده، پروجکت کارز نام دارد. پروجکت کارز یک شبیه‌ساز مسابقه اتومبیل‌رانی چند بازیکنی است که از ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای ۳۲ یا ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند. در این شبیه‌ساز شرکت‌کنندگان از سراسر جهان می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند. طبق گفته مدیر بازی این شبیه‌ساز، این برنامه باعث می‌شود رانندگان بااستعداد سراسر جهان فرصتی برای تمرین در پیست‌های واقعی داشته باشند. ظاهراً تنها گیمرهای ماهر در رانندگی از این شبیه سازها بهره نمی‌برند، بلکه رانندگان حرفه‌ای نیز از شبیه سازهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا پیست‌های جدید را بشناسند، حرکات رانندگی را تمرین کنند و حتی تغییراتی را به صورت آزمایشی و در دنیای مجازی اعمال کنند. شبیه‌سازهای حرفه‌ای را نمی‌توان در فروشگاه‌ها پیدا کرد. تیم‌های مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول وان و ایندی از این شبیه سازها در اختیار دارند. چند برند معتبر و پیشرفته در این زمینه فعال هستند. خرید یک شبیه‌ساز حرفه‌ای نزدیک به ۵۰ هزار دلار هزینه دارد. در نتیجه معمولاً رانندگان برای تمرین این شبیه‌سازها را اجاره می‌کنند.
[gallery ids="169678,169679,169680,169681,169682,169683"]
منبع:فوت و فن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

آخرین اخبار