عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: خودروسازان ایرانی اتوبوس‌های برقی تولید کنند آلودگی هوا کم می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران ،ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وارد کردن اتوبوس‌های برقی جدید، اظهار داشت: این اتوبوس‌ها با اتوبوس‌های برقی که در گذشته در سطح شهر تهران تردد می‌کردند، متفاوت هستند.
وی افزود: در گذشته اتوبوس‌های برقی به برق شهری متصل بودند و تنها در یک محدوده خاص تردد می‌کردند، در حالی که اتوبوس‌های جدید با توجه به باتری‌هایی که در آنها تعبیه شده می توانند در سراسر شهر تهران تردد کنند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه اتوبوس‌های برقی جدید هیچ آلودگی صوتی و همچنین آلودگی هوا برای شهر تهران به دنبال ندارند، گفت: اگر اتوبوس‌های برقی جدید را جایگزین اتوبوس‌های موجود کنیم، می‌توانیم آلودگی هوا و آلودگی صوتی را کنترل کنیم.
قناعتی با بیان اینکه اتوبوس‌های گازوئیلی باید از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شوند،تصریح کرد: خودرو سازان ایرانی باید با استفاده از تجربه و تکنولوژی کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه ساخت اتوبوس‌های برقی ورود پیدا کنند.
وی با بیان اینکه ایران خود می‌تواند تولید کننده اتوبوس‌های برقی باشد، گفت: اگر این اتوبوس‌ها در کشور تولید شود نیاز نیست که آنها را از کشورهای دیگر خریداری کنیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 23 ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    بله همین الان تولید میکنیم دیگه امری باشه؟؟؟ یجور میگه تولید کنیم که کشور محتاج وارداتش نباشه انگار سواریش داره دنیارو تکون میده. وای خیلی متحول شدیم
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    با توجه به اینکه ایران نیازمند حداقل ۱۰۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای ناوگان درون شهری می باشد ، چنین پیشنهاد تولیدی غالب تولیدکنندگان اتوبوسهای الکتریکی را وسوسه خواهد کرد و با توجه به فضای مناسب شارژ در پارکسوارهای دو انتهای خطوط اتوبوس رانی ، استفاده از اتوبوسهای الکتریکی بسیار راحت و موثر خواهد بود . ولی متاسفانه آنچه ما از وزارت صنایع دیده ایم تمرکز بر روی خودروهای شخصی بوده است در حالی که توسعه اتوبوسها در هر نوعی با توجه به ثبات نسبی طراحی اتاق و شاسی بسیار راحت تر می باشد . نگاهی به پارک سوارهای درون شهری و برون شهری بیندازید ، همه برندهای غیر ایرانی هستند ، ولی مردم مجبورند خودروی شخصی شان را از بین برندهای ایرانی انتخاب کنند .
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    باشه بهشون میگم
  • پراید سوار ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    چشم
  • پراید سوار ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    راستی شما هم عین رئیست مقدار حقوقت رو به پدرتون هم نمیگید؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =