کد خبر: 185158
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: برای کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده ای باید فرهنگ رانندگی در جامعه ارتقا یابد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از مهر ،تقی کهوریان ظهر دوشنبه در کمیسیون ایمنی راههای استان با اشاره به افزایش حوادث و  تلفات جاده ای در استان افزود: در کاهش حوادث رانندگی، استانداردسازی جاده و ایمن سازی حمل و نقل به تنهای پاسخگو نیست و باید با فعالیت های فرهنگی در جامعه و آموزش های همگانی و تخصصی  با اصلاح رفتار ترافیکی، فرهنگ رانندگی را ارتقاء داد.

وی ادامه داد:کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای شاخص ارزیابی اقدامات در ایمن سازی حمل و نقل جاده ای است و دستگاههای اجرایی متولی در بحث جاده و حمل ونقل باید برنامه های خود را براساس اولویت بندی و اثر بخشی در کاهش حوادث رانندگی دسته بندی و اجرایی کنند.

وی به توجه جدی دولت به موضوع حمل ونقل و ایمنی راهها اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر هیئت دولت به استان برای رفع نقاط حادثه ساز در ۱۴ نقطه پرحادثه اعتبار لازم تصویب شده است و همچنین تعریض جاده های مواصلاتی منتهی به مرزهای استان، بزرگراه میاندوآب – مهاباد – ارومیه و روکش آسفالت جاده میاندوآب – شاهین دژ – تکاب و راههای روستایی اعتبارات لازم منظور گردیده که اجرای این پروژه ها قطعاً در ایمن سازی بخشی از جاده های استان موثر خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این جلسه در گزارشی از اقدامات راهداری زمستانی در استان گفت:۸۰۰ نفر پرسنل راهداری با ۴۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات برف روب و نمک پاش در ۶۷ پایگاه ثابت و سیار در جاده ها و گردنه های برفگیر استان آماده ارائه خدمت به هموطنان و مسافران هستند.

علی اکبری افزود:برای یخ زدایی در جاده ها و گردنه های برفگیر استان ۱۲ هزار تن نمک و ۳۶۰۰۰ تن ماسه حمل شده است.

وی همچنین از اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز و راه اندازی ماشین آلات راهداری خبر داد افزود: با مساعدت های استاندار و تامین اعتبار از محل اعتبارات راهداری ملّی، آمادگی ماشین آلات راهداری به مرز ۸۰ درصد رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

آخرین اخبار