کد خبر: 190024
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴

دارندگان خودروهای «ام‌وی‌ام» و «چری» از این پس می‌توانند خودروهای کارکرده خود را از طریق سایت رسمی شرکت مدیران‌خودرو با تسهیلات به فروش برسانند و حتی به ازای مبلغی که از محل فروش به دست می‌آورند، نسبت به خرید اقساطی خودروهای نو از این شرکت نیز اقدام کنند.

به گزارش «اخبار خودرو» مدیران‌خودرو، امروز تنها شرکتی به حساب می‌آید که قدم در راهی سخت برداشته و می‌خواهد قیمت بازار خودروهای کارکرده خود را کنترل کند. طبق این خدمت مشتریان می‌توانند خودروهای خود را برای فروش در این سایت قرار دهند و از طرفی برای خرید خودروهای صفر مدیران خودرو اقدام کنند.

در این سایت یعنی «تاپ‌تک» تنها می‌توان خودروهای کارکرده ام‌وی‌ام و چری را برای فروش قرار داد. افرادی که قصد خرید خودروهای کارکرده این برند را دارند، می‌توانند به این سایت مراجعه و با توجه به آگهی‌های فروش، خودروی موردنظر خود را پیدا کنند.

تفاوتی که این سامانه خریدوفروش خودرو با سایر سایت‌های این‌چنینی دارد، این است که در یک فرایند سه‌ماهه، مدیران‌خودرو و کارشناسان دادگستری ارزش‌گذاری دقیقی روی خودروها انجام داده و قرار نیست مشتریان، خودروها را با قیمت‌های دلخواه خود در سامانه برای فروش بگذارند.

وقتی وارد این سیستم می‌شوید و کد کاربری دریافت می‌کنید، خودروی مورد نظر شما، ارزش مشخصی دارد و ابتدا به فروشنده این ارزش اعلام می‌شود.

زمانی‌که خریدار برای یافتن گزینه مناسب به سایت مراجعه می‌کند، می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را برای خودروی موردنظر درج کند. تفاوت اصلی سایت تاپ‌تک این است که مالک خودرو می‌تواند به بالاترین پیشنهاد زنگ بزند و او خریدار را انتخاب می‌کند.

حال در کنار این روش جدید، مدیران‌خودرو خدمت خوبی را برای فروشنده و خریدار در نظر گرفته است. شما می‌توانید خودروی کارکرده موردنظر را تنها با ۴۰درصد پیش‌پرداخت خریداری کنید و باقی را به صورت قسطی تا ۴ سال بپردازید. این پرداخت قسطی شما را با فروشنده طرف نمی‌کند و طرف اصلی، شرکت مدیران‌خودرو است.

در این شرایط، کارمزد ۹۹/۱۸درصد در نظر گرفته می‌شود و خریدار می‌تواند با توجه به شرایط پرداخت خود، این نرخ کارمزد را کم یا زیاد کند. خریداران خودروهای کارکرده مدیران‌خودرو، به‌مدت یک‌سال از ۱۰درصد تخفیف قطعه و ۱۰درصد نیز از تخفیف اجرت در خدمات بهره‌مند خواهند شد. هم‌چنین وقتی فروشنده خودروی خود را فروخت، می‌تواند دوباره وجه به‌دست‌آمده را به‌عنوان پیش‌پرداخت خودروی جدید از محصولات مدیران‌خودرو قرار دهد. در این طرح تنها نیاز به ۳۰درصد بهای خودرو است و شرکت به مشتریان خود نیم‌درصد تخفیف، در خرید خودروهای صفر نیز می‌دهد. بدین ترتیب فرد می‌تواند با قیمت مناسب خودروی کارکرده مدیران‌خودرویی خود را بفروشد و بتواند با شرایطی مناسب خودرویی صفر کیلومتر از این شرکت خریداری کند.

مهندس امیری، معاون فروش شرکت مدیران‌خودرو روز گذشته در مراسم رونمایی از وب‌سایت رسمی این شرکت برای خرید، فروش و جایگزینی خودروهای کارکرده «ام‌وی‌ام» و «چری» گفت: « کارشناسی خودروهای کارکرده بر سه مبنای کارکرد خودرو، مدل و درنهایت ظاهر آن انجام می‌شود که در ۲ مورد نخست کارشناسان شرکت نقش خواهند داشت اما در مورد آخر یعنی ظاهر خودرو توافق باید بین خریدار و فروشنده انجام شود.»

به گفته امیری این اقدام یک فرصت برای آنهایی است که توان مالی کافی برای خرید خودروی نو ندارند اما می‌خواهند خودرویی کارکرده را ارزان‌تر و با تسهیلات خریداری کنند. وی افزود:« خودروهای ام‌وی‌ام و چری مدل ۱۳۸۵ به بالا به ازای هر سال یا ۲۰هزار کیلومتر کارکرد، قیمت خاص خود را خواهند داشت.»

همچنین امیری اظهار کرد: «با ضمانت بانک سامان تسهیلات این خودروها به مشتریان اهدا خواهد شد و از سال ۸۵ به بعد تمام خودروها مشمول این طرح می‌شوند که ما در فاز اول ۱۰درصد تمام خودروهای عرضه‌شده مدیران‌خودرو (حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو) را در نظر گرفتیم.»

امیری با اشاره به تعمیر خودروهای کارکرده و فروش مجدد آن توضیح داد و افزود: «مشتریانی که قصد خرید خودروی دست دوم از ما داشته باشند، با تسهیلات ۱۸درصد و در اقساط ۴ ساله می‌توانند تا ۶۰درصد قیمت خودرو را تسهیلات بگیرند و در کنار این مزیت‌ها، خودروی تعمیرشده و از نظر فنی سالم را خریداری ‌کنند.»

او ادامه داد: «تسهیلات اهدایی، هم از طریق شرکت مدیران‌خودرو و هم از سوی بانک سامان اهدا می‌شود و برای دریافت این تسهیلات اگر مشتری بعد از روند اعتبارسنجی مشکلی نداشته باشد، فقط سند در رهن می‌ماند و نیازی به ضامن هم نخواهد بود.»

امیری تاکید کرد: «اگر مشتری خودروی دست‌دوم به شرکت تحویل و بعد قصد خرید خودروی صفر کیلومتر جدیدی خریداری کند، خودروی دست‌دوم به‌عنوان آورده، محاسبه و بقیه مبلغ به‌صورت تسهیلات به مشتری اهدا و خودروی جدید تحویل داده می‌شود.»

در همین‌راستا علی شریعت، معاون بازرگانی شرکت مدیران‌خودرو نیز با اشاره به طرح خرید، فروش و جایگزینی خودروهای کارکرده گفت: «مدیران‌خودرو برنامه ویژه‌ای برای رفاه حال مشتریان در خرید با قیمت مناسب و تحویل خودروی جدید در اسرع‌وقت تدارک دیده است و تمام خودروهای ۱۰ سال اخیر شرکت می‌توانند برای فروش و جایگزینی اقدام کنند.»

او ادامه داد: «با تسهیلات مناسبی که برای مشتریان در نظر گرفته شده است تلاش می‌کنیم مشتریان قبلی خود را راضی کنیم و مشتریان وفادار خود را افزایش دهیم.»

علی شریعت افزود: «با توجه به اینکه شرکت مدیران‌خودرو تاکنون بیش از ٢٠٠ هزاردستگاه خودرو به بازار عرضه کرده است، در تلاش هستیم تا بازار خودروهای دست‌دوم با برند ام‌وی‌ام و چری را ساماندهی کنیم.»

وی با بیان اینکه تاکنون طرح‌های مشابه مختلفی در کشور اجرا شده است، افزود: «با این حال طرح شرکت مدیران‌خودرو تفاوت‌های عمده‌ای دارد و مهم‌ترین ویژگی آن جلوگیری از واسطه‌گری در بازار و رضایت خریدار و فروشنده است.» وی افزود: «تمرکز اصلی شرکت مدیران‌خودرو کنترل قیمت خودروهای کارکرده با برند این شرکت است و با به‌کارگیری یک تیم کارشناسی خبره در این زمینه گام برداشته‌ایم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

آخرین اخبار