کد خبر: 190639
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا پایان امسال فاز نخست خط ۷ مترو تهران به طول ۱۰ کیلومتر و ۵ ایستگاه مسافرگیری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،سید مازیار حسینی در بازدید از مراحل ساخت خط ۷ مترو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فاز نخست ۱۰ کیلومتر از خط ۷ مترو با ۵ ایستگاه مسافرگیری و ۲ ایستگاه عبوری تا پایان امسال مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در خط ۷ مترو دو ایستگاه تقاطعی بین خط یک و ۲ وجود دارد که یکی از این ایستگاه‌ها در میدان محمدیه و دیگری در نواب است.

حسینی با اشاره به اینکه خط  ۷ مترو عمیق‌ترین خط مترو است، گفت: این خط از زیر تمامی خطوط مترو رد می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خط ۷ مترو از قدیمی‌ترین محلات تهران می‌گذرد و به همین دلیل نیز خاک ناپایداری دارد که حفاری تونل این خط با دو دستگاه TBM انجام شده است.

وی افزود: عملیات در ساخت خط ۷ مترو با ریسک بالایی انجام شده است در برابر حوادث طبیعی نیز ایمنی لازم لحاظ شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود:‌خط ۷ مترو دارای ۳۰ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه است که افتتاح کامل این خط یک میلیون و ۶۲۰ هزار مسافر به ظرفیت مسافری مترو تهران اضافه می‌کند.

حسینی یادآور شد: تا کنون حدود ۳ میلیون مسافر در روز در سطح مترو تهران جابه‌جا می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: در فاصله ورود قطار به داخل ایستگاه‌های خط ۷ مترو در روزهای ابتدایی افتتاح ۳۰ دقیقه است.

وی درباره جزئیات خط ۷ مترو نیز اظهار داشت: این خط از تختی آغاز و تا پایان میدان صنعت ادامه خواهد داشت و دو ایستگاه دیگر نیز تا علوم تحقیقات در این خط وجود دارد.

حسینی بیان داشت: امسال و نیمه اول سال آینده خط ۶ و ۷ مترو مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و رکورد ۳۰ کیلومتر بهره‌برداری را خواهیم زد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ۵۴۳۵ نفر در خط ۷ مترو تهران مشغول به کار هستند.

حسینی درباره افتتاح خطوط مترو نیز اظهار داشت: میدان ولی‌عصر (عج) با حدود ۴۰ هزار مترمربع زیر زمین به زودی افتتاح خواهد شد.

وی درباره ریزش‌های تونل مترو نیز اظهار داشت: در داخل تونل هیچ وقت ریزشی نداشته‌ایم و ریزش‌های سطحی خیابان‌ها ربط مستقیمی به تونل‌های مترو ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =