خودروساز ژاپنی تویوتا چند سالی است که در پروژه‌های هوش مصنوعی و خودروهای خودران دانشگاه‌های مطرح آمریکا سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از یو.هرالد، مراکز تحقیقاتی این دو دانشگاه تمرکز ویژه‌ای بر روی هوش، مصنوعی، رباتیک و خودروهای خودران دارند و هر یافته جدید و پیشرفتی که در پروژه‌ها به دست بیاید در اختیار تویوتا نیز قرار می‌گیرد.

پیش از این نیز این دو دانشگاه همکاری‌هایی با دیگر کشورها در این زمینه داشته‌اند. برای مثال دانشگاه ام.آی.تی با استارتاپ نوتونومی در سنگاپور در زمینه فناوری خودران همکاری می‌کند. دانشگاه استنفورد نیز با استارتاپ زوکس که در زمینه رباتیک و خودروهای خودران فعالیت دارد، همکاری می‌کند.

در تحقیقات مشترک دو دانشگاه سرپرستی پروژه با دکتر گیل پرت مدیر سابق پروژه‌های رباتیک آژانس تحقیقات دفاعی پیشرفته آمریکا(دارپا) است.

تویوتا جزئیات بیشتری از این برنامه را مشخص نکرده است و مقامات این شرکت به این نکته بسنده کرده‌اند که هدف آنها از این پروژه بهبود کیفیت زندگی افراد با استفاده از خودروهای خودران و کاهش ترافیک و تصادفات است.

فی‌ لی مسئول آزمایشگاه هوش مصنوعی دانشگاه استنفورد گفت: این پروژه پیچیدگی‌ها و جزئیات فراوانی دارد و مطمئنا کار ما به سادگی صحبت کردن با نرم‌افزار "سیری" در گوشی‌های اپل نیست.

بسیاری از کمپانی‌ها و استارتاپ‌ها همکاری نزدیکی با دانشگاه‌ها دارند برای مثال در سال ۲۰۱۵ کمپانی اوبر نیز با دانشگاه‌های میشیگان و کارنگی ملون همکاری‌هایی را در زمینه خودروهای خودران آغاز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

آخرین اخبار