کد خبر: 19909
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸

کارشناس هواشناسی با اشاره به بارش باران در ۳ روز آینده در برخی نقاط کشور گفت: در روزهای آینده آسمان پایتخت نیز شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

به گزارش فارس، محمد اصغری اظهارداشت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، پیش‌بینی می‌شود آسمان پایتخت طی 3 روز‌ آینده شاهد افزایش ابر و وزش باد باشد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه طی روزهای آینده تغییرات دمایی تهران و همچنین سایر نقاط کشور ملموس نخواهد بود، افزود: دمای هوای این‌ کلان‌شهر از روز جمعه روند کاهشی خواهد یافت بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود دمای هوا حدود 2درجه کاهش یابد.

وی بیان داشت:‌ دمای هوا در باند شمالی کشور نیز طی روزهای آینده کاهش می‌یابد.

اصغری یادآور شد: طی 3روز آینده به دلیل وزش باد دریای خزر و همچنین آبهای جنوبی کشور مواج پیش‌بینی می‌شود؛ بر همین اساس توصیه می‌شود که شناگران و قایقرانان در استفاده از قایق‌های تفریحی احتیاط لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی چهارشنبه تا شنبه هفته آینده در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر و سپس شمال شرق در ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد و سپس کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این شرایط تا روز جمعه در منطقه تنگه هرمز نیز رخ خواهد داد، افزود: برای امروز بارش باران پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،‌اردبیل، کردستان، گیلان و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

اصغری گفت: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، ‌مازندارن، هرمزگان طی روز پنج شنبه شاهد بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد باشند؛ ضمن آنکه پیش‌بینی می‌شود طی این روز در استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، گلستان، خراسان شمالی و جنوب کرمان شاهد بارش پراکنده باران باشیم.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: شرایط جوی طی روز جمعه نیز در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندارن، گلستان، هرمزگان پایدار است.

اصغری با بیان اینکه طی روز جمعه استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در روز پنج‌شنبه در شرق هرمزگان و در روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش از شدت بیشتری برخوردار باشد.


Source Article from http://www.asriran.com/fa/news/280899/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%A2%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =