کد خبر: 19980
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۸

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از شهر غزه و مدارس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا) در این شهر بازدید کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سما، «کاترین اشتون» امروز پنج‌شنبه پس از بازدید از اردوگاه آوارگان فلسطینی در نوار غزه و مدارس آنروا در یک کنفرانس خبری با «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی آنروا حاضر شد و بر ضرورت رفع محاصره نوار غزه تاکید کرد.

وی اشاره کرد که اتحادیه اروپا به تلاش‌های خود برای بازگشایی گذرگاه‌های نوار غزه ادامه می‌دهد و نسبت به بهبود اقتصاد فلسطین حریص است.

اشتون اظهار داشت که به این دلیل نوار غزه را برای بازدید انتخاب کرد که این منطقه یک منطقه مهم است و وی قصد داشت از درد و رنج‌های مردم فلسطین در غزه از نزدیک اطلاع یابد.

وی بر حمایت اتحادیه اروپا از آنروا و فعالیت‌های آن تاکید کرد و گفت که این اتحادیه به عنوان قدرتمندترین منبع حمایت مالی و سیاسی آنروا باقی خواهد ماند.

اشتون همچنین تصریح کرد که چندین بار به غزه سفر کرده اما این بار سفر وی با روز آوارگان مصادف شده است و ما نیز بر حمایت از آوارگان و فعالیت آنروا تاکید می‌کنیم.

مسئول اتحادیه اروپا اشاره کرد که مسئولان زیادی به غزه سفر کرده‌اند اما مهم نتیجه سفر آنها است و مهم این است که بهبودی در اوضاع اقتصادی غزه حاصل شود و کودکان از آموزش مناسبت بهره‌مند شوند که آینده‌ای بهتر برای آنها داشته باشد.

وی در خصوص راه‌حل سیاسی نیز اظهار داشت که اتحادیه اروپا از روند سیاسی و تغییر اوضاع انسانی در نوار غزه حمایت می‌کند.

از سوی دیگر گراندی گفت که اشتون را در جریان اوضاع نابسامان نوار غزه و درد و رنج فلسطینیان در نتیجه تداوم محاصره غزه، قرار داده است.

وی در ادامه بر اهمیت پیگیری موضوع آوارگان فلسطین و پیدا کردن راه‌حلی برای این قضیه اساسی و ازسرگیری مذاکرات سیاسی تاکید کرد.


Source Article from http://www.asriran.com/fa/news/281103/%D8%B3%D9%81%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%BA%D8%B2%D9%87

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

آخرین اخبار