کد خبر: 208678
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

در سال ۲۰۱۷ برخی از مدل‌های جذاب و کانسپت‌های خارق‌العاده به بازار معرفی شدند . در اینجا به ۱۰خودروی جذابی که قرار است در سال ۲۰۱۸ راهی بازار شوند، نگاه می‌کنیم.

به گزارش « اخبار خودرو » ، سال ۲۰۱۷ با تمام فرازونشیب‌هایش به پایان رسید و با شروع سال جدید، طبیعی است که امیدوار باشیم روزهای بهتر و تجربیات خوشایندتری را از سر بگذرانیم. در سال ۲۰۱۷ برخی از مدل‌های جذاب و کانسپت‌های خارق‌العاده به بازار معرفی شدند، بازار خودرو به‌طورکلی، سال نسبتا با ثباتی را پشت سر گذاشت و تصمیماتی جدی در زمینه آینده خودروسازی و راهیابی فناوری به این صنعت گرفته شد. با این حال این امیدواری وجود دارد که در سال جدید وضعیت بهتری پیش بیاید و طرفداران خودرو خبرهای بهتری را بشنوند.

در اینجا به ۱۰خودروی جذابی که قرار است در سال ۲۰۱۸ راهی بازار شوند، نگاه می‌کنیم.

آستون مارتین ونتیج

[caption id="attachment_208682" align="aligncenter" width="810"]آستون مارتین ونتیج آستون مارتین ونتیج[/caption]

درمورد آستون مارتین می‌توان گفت واقعا شاهد تولد دوباره یک کمپانی هستیم که برای یک دهه تمام خودروهایش شبیه به هم شده بود و چندان تفاوتی با هم نداشت.

اما حالا آستون مارتین پی برده است که راز موفقیت در متمایزسازی است. مارک رایشمن مدیر طراحی آستون مارتین درباره این ماشین گفته است: «این خودروی اسپرت تمام‌عیار ما است که ساده و با انرژی خالص است و از یک موتور ۴لیتری تویین‌توربوی ساخت AMG با توان حدودی ۵۰۳اسب‌بخار بهره می‌برد.»

مک‌لارن سنا

این دومین مخلوق از سری اولتیمیت مک‌لارن است که پنج‌سال بعد از اعجاب‌آفرینی P1 به بازار می‌آید.

[caption id="attachment_208683" align="aligncenter" width="344"]مک‌لارن سنا مک‌لارن سنا[/caption]

به‌نظر می‌رسد مک‌لارن در اقدامی جسورانه نام یکی از مطرح‌ترین رانندگان مسابقات اتومبیلرانی را بر خودروی خود گذاشته، اما حقیقت این است که برونو سنا برادرزاده این راننده افسانه‌ای هم در تولید این خودرو دستی داشته است.

به گفته مک‌لارن، ابرخودروی سنا قرار است موثرترین ماشین تاریخ مک‌لارن در پیست باشد. سنا برخلاف P1، هیبرید نیست و از یک موتور ۴لیتری V8 با ۷۸۹اسب‌بخار بهره می‌برد.

فورد فیستا ST

یکی دیگر از خودروهایی که امسال طرفدارانش انتظار ورود آن را به بازار می‌کشند، فورد فیستا ST است که گرچه شبیه به مدل قبلی به‌نظر می‌رسد، اما زیر کاپوت آن دستخوش تغییراتی اساسی شده است.

[caption id="attachment_208685" align="aligncenter" width="810"]فورد فیستا ST فورد فیستا ST[/caption]

در این مدل جدید، به جای موتور ۱٫۶لیتری ۴سیلندر، از یک موتور ۱٫۵لیتری توربو با ۱۹۷اسب بخار استفاده شده است. علاوه‌بر آن تغییرات هوشمندانه دیگری مانند تزریق مستقیم سوخت نیز به بهتر شدن عملکرد این ماشین کمک فراوانی کرده است تا طیف گسترده‌تری از خریداران را راضی کند.

رنو مگان RS

مگان رنواسپرت از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است. مثلا این‌که به‌طور استاندارد چهار چرخ متحرک است. علاوه‌بر این به رسم تمام مدل‌های تندروی رنو، مگان RS از دو نوع سیستم تعلیق اسپرت (نرم) یا کاپ (سفت‌)‌ برخوردار است.

[caption id="attachment_208684" align="aligncenter" width="344"]رنو مگان RS رنو مگان RS[/caption]

همچنین دو نوع جعبه‌دنده دستی و دو کلاچه خودکار که هردو شش سرعته هستند، برای این ماشین عرضه خواهند شد. قلب تپنده این ماشین را یک موتور ۱٫۸لیتری ۴سیلندر توربو با ۲۷۶اسب‌بخار نیرو تشکیل می‌دهد که پیش‌تر در آلپین۱۱۰ از آن استفاده شده است.

آلپین A110

آلپین A110 به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کند اما این‌که شما طرفدارش باشید یا خیر، کاملا سلیقه‌ای است. این ماشین جاده‌های سخت را به چالش می‌کشد و خودروی مسابقه‌ای بی‌خطری است که ثابت کرده می‌توان گرایش به سمت رینگ‌های بزرگ‌تر، ترمز‌های بزرگ‌تر، توان بیشتر و وزن بیشتر را معکوس کرد و همچنان به نتیجه‌ای مطلوب دست پیدا کرد.

[caption id="attachment_208680" align="aligncenter" width="810"]آلپین A110 آلپین A110[/caption]

آلپین A110 به یک موتور ۱٫۸لیتری چهارسیلندر توربو مجهز است که ۲۴۹اسب بخار را در اختیارش قرار می‌‌دهد و صفر تا صد آن را به ۴٫۵ثانیه می‌رساند.

محصول مشترک سینگر/ویلیامز

به‌‌طور خلاصه اگر بخواهید بدانید این ماشین یک پورشه ۹۱۱ بازسازی شده است که حاصل پروژه مشترک کمپانی «سینگر» با کمپانی «مهندسی پیشرفته ویلیامز» است.

[caption id="attachment_208688" align="aligncenter" width="810"]محصول مشترک سینگر/ویلیامز محصول مشترک سینگر/ویلیامز[/caption]

تمرکز این دو شرکت در بازسازی این ماشین کاهش وزن و افزایش توان موتوری آن بوده است. قلب تپنده این ماشین یک موتور تنفس طبیعی پورشه با ۴سوپاپ و ۴میل‌لنگ با توان ۴۹۳اسب بخار است.

با توجه‌به کاهش وزن قابل‌توجه این ماشین و رساندن وزن آن به ۹۹۰کیلوگرم، نرخ وزن به قدرت آن ۵۰۰اسب بخار به‌ازای هر تن شده است.

لامبورگینی اوروس

ظاهرا برای لامبورگینی داشتن رینگ‌های بزرگ‌تر و ظاهری لبه‌دارتر کافی به‌نظر نمی‌رسیده و برای این‌که در عرضه نخستین مدل شاسی‌بلند خود یعنی اوروس سنگ تمام گذاشته باشد؛ این ماشین را به موتوری با ۶۴۱اسب بخار مجهز کرده که صفر تا صد آن تنها ۳٫۶ثانیه است.

[caption id="attachment_208686" align="aligncenter" width="344"]لامبورگینی اوروس لامبورگینی اوروس[/caption]

موتور مورداستفاده در اوروس هیولایی V12 یا V10 شبیه به موتورهای اوراکان یا آونتادور نیست، بلکه نسخه‌ای ۴لیتری از موتور تویین‌توربوی V8 به‌کاررفته در بنتلی کانتیننتال و آئودی RS6 است.

شاسی بلند رولز رویس

تنها لامبورگینی نیست که امسال مدل شاسی‌بلندش را به بازار می‌فرستد و این‌طور که از خبرها پیداست، رولز رویس نیز برای عقب نماندن از غافله قصد دارد در سال جدید از شاسی‌بلند خود پرده‌برداری کند.

[caption id="attachment_208690" align="aligncenter" width="810"]شاسی بلند رولز رویس شاسی بلند رولز رویس[/caption]

البته واضح است که شاسی‌بلند رولز رویس ظاهری متفاوت با تصویر مقابل خواهد داشت. رولز رویس وعده داده است براساس ارزشمندترین سنت‌های این برند، خودرویی جدید را تولید خواهد کرد که روح حقیقی رولز رویس در آن حلول می‌یابد.

سوزوکی سوئیفت اسپرت

این ماشین، سبک‌تر و قدرتمند‌تر از مدل قبلی است که بسیار مورداستقبال قرار گرفته بود. این ماشین تنها ۹۷۰کیلوگرم وزن دارد، یعنی ۸۰کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی است.

[caption id="attachment_208687" align="aligncenter" width="344"]سوزوکی سوئیفت اسپرت سوزوکی سوئیفت اسپرت[/caption]

این درحالی‌است که عرض مدل جدید ۴۰میلی‌متر بیشتر از مدل قبلی شده است. به گفته سوزوکی، استفاده از پلت‌فرم جدید، کلید اصلی کاهش وزن سوئیفت اسپرت جدید بوده است. این ماشین از یک موتور بوسترجت ۱٫۴لیتری توربو با توان ۱۳۶اسب بخار استفاده می‌کند که ۲۸اسب بخار بیشتر از مدل قبلی توان دارد.

ب‌‌ام‌و M8

ب‌ام‌و درحال بازگشت به مسابقات لمان است و قصد دارد با نسخه مسابقه‌ای جدی جدید سری ۸ در این مسابقات حضور پیدا کند. دقیق‌ترش را اگر بخواهید باید بگوییم نسخه M8 توسط واحد M تولید شده‌است که تولید مدل‌های عملکرد بالای ب‌ام‌و را بر عهده دارد.

[caption id="attachment_208691" align="aligncenter" width="810"]ب‌‌ام‌و M8 ب‌‌ام‌و M8[/caption]

پیش‌تر تصاویری را از M8 GTE هنگام تست دیده بودیم و اخیرا هم تصاویری با کمترین استتار از این ماشین منتشر شده است. اما تصور می‌شود در هر دو نسخه جاده‌ای و مسابقه‌ای آن از یک موتور V8 مجهز به توربوشارژر استفاده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =