کد خبر: 209733
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

این پیکاپ‌تراک در اواخر سال ۲۰۱۸ به تولید خواهد رسید و در اوایل سال ۲۰۱۹ نیز عرضه خواهد شد

به گزارش« اخبار خودرو » ، سال گذشته‌ خبرهایی از ورود دوباره فورد رنجر تا سال ۲۰۱۹ به بازار آمریکا شنیده شد. به همین منظور شرکت فورد با حضور در نمایشگاه دیترویت از رنجر ۲۰۱۹ رونمایی کرد.

افراد بسیاری خودروی فورد رنجر را یکی از برترین وانت‌های تاریخ می‌دانند. فورد برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ وانت رنجر را به‌عنوان یک پیکاپ متوسط معرفی کرد که در جایگاهی پایین‌تر از F150 قرار می‌گرفت. در آن سال‌ها، شراکت بین فورد و مزدا در جریان بود و فورد ۳۳ درصد از سهام مزدا را در اختیار داشت. به همین دلیل، بسیاری از محصولات این دو شرکت بر پایه پلت‌فرم‌های مشترکی ساخته می‌شدند، یکی از آن‌ها همین پیکاپ رنجر بود که روی پلت‌فرم مشترکی با وانت‌های سری B مزدا ساخته می‌شد.

[caption id="attachment_209735" align="aligncenter" width="640"] فورد رنجر[/caption]

این خودرو در دو نسل به مدت ۲۸ سال به تولید رسید و تا سال ۲۰۱۱ در آمریکای شمالی عرضه شد اما در همین سال و با معرفی نسل سوم رنجر، اوضاع تغییر کرد چراکه فورد در این نسل، عرضه رنجر را در آمریکای شمالی خاتمه داد و این پیکاپ متوسط را در بازارهایی خارج از آمریکای شمالی مثل آمریکای لاتین، استرالیا، اروپا، تایلند و... عرضه کرد.

وانت رنجر یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب‌ترین تولیدهای شرکت فورد به‌حساب می‌آید. این وانت در تمام سال‌های حضور خود در بازار توانسته است نظر مساعد بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در ادامه به مناسبت بازگشت این خودرو در سال ۲۰۱۹، نگاهی به تاریخچه آن خواهیم انداخت.

رونمایی فورد از رنجر ۲۰۱۹

شرکت فورد پیش از آغاز به کار نمایشگاه دیترویت از رنجر‌۲۰۱۹ رونمایی کرد، خودرویی با پیشرانه ۲٫۳ لیتری اکوبوست چهار سیلندر توربو با گیربکس ۱۰سرعته اتوماتیک که قدرت بالایی را به همراه دارد. فورد اطلاعات بسیاری از این مدل ارائه نداده اما گفته است این خودرو در اواخر سال ۲۰۱۸ به تولید خواهد رسید و در اوایل سال ۲۰۱۹ نیز عرضه آن آغاز خواهد شد.

از ویژگی‌های نسخه جدید رنجر با مشخصات آمریکایی می‌توان کاپوت دارای انحنا، گلگیرهای عضلانی، دریچه‌های هوا جلو و عقب مهروموم‌شده و چراغ‌های عقب و جلو LED اختیاری و برخی دیگر را نام برد. براساس اعلام فورد مشتریان این پیکاپ قدرتمند می‌توانند آن را در سه تریم XL، XLT و Lariat سفارش دهند. نسخه کروم و اسپرت نیز با سبک بدنه SuperCrew و SuperCab عرضه می‌شوند.

برای کسانی که به دنبال پکیج آفرود هستند، فورد پکیج FX4 را در نظر گرفته است. از ویژگی‌های این بسته باید به لاستیک‌های مخصوص، کمک‌های اضطراری جاده‌ای و سیستم مدیریت حرکت اشاره کرد.

در فضای داخل رنجر ۲۰۱۹ یک خوشه ابزاری در نظر گرفته شده است که شامل سیستم SYNC3 با صفحه نمایش ۸٫۰ اینچی لمسی می‌شود. این سیستم از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند و به پشتیبانی از شبکه LTE G4، هات‌اسپات Wi-Fi و سیستم صوتی B&O می‌پردازد.

در بخش فناوری ایمنی، فورد سیستم ایمنی تشخیص عابران پیاده، سیستم اطلاعات نقطه‌ای، سیستم سنجش معکوس، کروزکنترل کنترل‌پذیر، سیستم عدم‌خروج از خط، هشدار خروج از خط و ترمز خودکار اضطراری را برای مدل جدید رنجر به کار گرفته است. به گفته یکی از مدیران فورد مدل جدید رنجر برای کسانی است که به دنبال کامیونت‌های میان‌سایز هستند.

[gallery link="file" ids="209738,209737,209736"]

فورد ۲۰۱۷

فورد رنجر دومین خودروی پرفروش قاره پهن استرالیا بعد از هایلوکس است. از این رو شرکت فورد همواره تغییراتی را روی این خودرو اعمال می‌کند تا بتواند با مدل‌های روز دنیا به رقابت بپردازد و بازار خود را از دست ندهد.

این شرکت در سال ۲۰۱۷ نیز فیس‌لیفت قابل‌توجهی را روی رنجر پرطرفدار انجام داد. بدنه سبک وانت این خودرو و به دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب و سنسورهای پارک جلو مجهز شده بود.

درون کابین نیز سیستم سرگرمی فورد۳، صفحه نمایش لمسی ۸,۰ اینچی با ادغام برنامه اپل CarPlay و یک صفحه نمایش جدید در پشت صفحه کیلومتر تعبیه شده بود که اطلاعات ضروری خودرو را نشان می‌داد. مدل ۲۰۱۷ دارای دو رنگ سیاه میکا و خاکستری متروپولیتن بود.

فورد رنجر مدل ۲۰۱۷ در سه مدل XLS، Wildtrak و XLT در دسترس بود. در بخش ایمنی نیز فورد رنجر ۲۰۱۷ پا را فراتر گذاشته بود، سیستم‌های ایمنی نظیر کروز کنترل تطبیقی با هشدار برخورد از جلو لیزری، نور بالای خودکار، سیستم نگهدارنده خودرو در جاده و سیستم هشدار عبور از خط در این وانت خودرو به کار برده شده بود.

این در حالی بود که این امکانات به طور معمول در وانت‌تراک‌ها نصب نمی‌شوند. در بخش موتوری نیز فورد رنجر ۲۰۱۷ از پیشرانه‌ای شامل یک موتور ۲,۲ لیتری توربودیزل چهار سیلندر و ۳,۲ لیتری توربودیزل پنج سیلندر برخوردار بود که دارای ویژگی‌های مانند استاندارد یورو۵ و گیربکس اتوماتیک شش‌سرعته بود.

از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به انتقال اتوماتیک برای XL4، فوب دوگانه، سیستم SYNC3 با اپل CarPlay و آندروید اتو، مه‌شکن جدید، کروزکنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، نور بالای خودکار، نگهدارنده خودرو در جاده و سیستم هشدار عبور از خط اشاره کرد.

۲۰۱۵؛ مهم‌ترین فیس‌لیفت فورد رنجر

مهم‌ترین نسل از پیکاپ رنجر، توسط فورد استرالیا طراحی و مهندسی و برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودروی استرالیا در اکتبر ۲۰۱۰ رونمایی شد. این نسل از رنجر همچنان در حال تولید است اما در سال ۲۰۱۵ مورد یک فیس‌لیفت نسبتا کلی قرار گرفت که نمای جلویی آن‌را کاملا تغییر دارد.

در این نسل از رنجر قسمت انتهایی جلو تغییر کرده، فضای داخلی بازسازی، موتورها به‌روزرسانی و از تکنولوژی جدید بهره‌گیری گرفته شده بود. این مدل با ظاهری جدید در ۱۸۰ بازار جهانی البته به‌جز ایالات متحده موجود بود و ظاهری شبیه به مدل SUV اورست، با چراغ‌های جلوی یک‌دست، جلوپنچره ذوزنقه‌ای شکل بزرگ‌تر و کاپوت عضلانی‌تر از قبل داشت.

این نسل از رنجر محبوب با تغییرات فنی بسیاری هم همراه بود که آن را بیش از پیش در بازارهای جهانی مطرح می‌کرد. شرکت فورد فنربندی مدل ۲۰۱۵ رنجر را برای راحتی بیشتر و کنترل فرمان بهتر کاملا تغییر داده بود و در عین حال یک سیستم کمک‌فرمان برقی الکترونیکی (EPAS) را اضافه کرد که دقت فرمان را در سرعت‌های بالاتر افزایش می‌داد و در ویراژ رفتن در سرعت‌های پایین فرمان را سبک‌تر می‌کرد.

سیستم کمک فرمان برقی الکترونیکی نیازی به پمپ برقی فرمان نداشت. در نتیجه سروصدای خودرو را کمتر کرده و تا ۳ درصد از مصرف سوخت کم می‌کرد. این نسل از رنجر از چهار نوع موتور بهره می‌گرفت و برای سیستم انتقال نیروی هم از یک جعبه‌دنده ۶سرعته دستی یا اتوماتیک پیشرفته استفاده می‌کرد.

در میان موتورها ۳موتور دیزلی ارائه شده بود که در راس آن‌ها موتور ۳٫۲لیتری ۵سیلندر TDCi قرار داشت. همچنین از یک سیستم توربوشارژ برای تقویت کارایی با کاهش مصرف سوخت تا ۱۸ درصد بهره می‌برد. این موتور توان ۱۹۷ اسب بخار (۲۰۰ PS) و گشتاور ۴۷۰ نیوتون‌متر (۳۴۷ پاند-فوت) تولید می‌کرد.

همچنین آخرین نسل موتور چهار سیلندر ۲٫۲ لیتری TDCi دوراتک برای این مدل در دو تنظیم عرضه می‌شد: موتور ۱۲۸ اسب‌بخاری (۱۳۰PS) و ۱۵۸ اسب‌بخاری (۱۶۰PS). مدل دوم ۲۲ درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل اول داشت.

آخرین مدل فورد رنجر هم با یک موتور بنزینی ۲٫۵ لیتری دوراتک با قدرت ۱۶۴ اسب‌بخار (۱۶۶PS) و گشتاور ۲۲۵ نیوتون‌متر (۱۶۶ پاوند-فوت) عرضه می‌شد. از دیگر امکانات مهم‌ترین نسل فورد می‌توان به فناوری‌های استاندارد موجود شامل سیستم همگام‌سازی (Sync 2)، هشدار رانندگی بین خطوط و سیستم کمک به رانندگی بین خطوط، سیستم کنترل سرعت (کروز) قابل تغییر، هشدار برخورد از جلو و سیستم کمکی برای پارک جلو و عقب، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، برنامه پایداری الکترونیک و موارد دیگر اشاره کرد.

تولید فورد رنجر فیس‌لیفت روی کشورهای تایلند برای بازارهای آسیا-پاسیفیک و کشور آفریقای جنوبی برای بازارهای آفریقایی و اروپا، و نیز کشور آرژانتین برای بازارهای آمریکای لاتین تمرکز داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =