آریزو 6

شرکت مدیران‌خودرو چهارشنبه هفته گذشته با برگزاری مراسمی تحت عنوان کلینیک خودرو، برای نخستین‌بار چری آریزو6 را به‌صورت اختصاصی برای اصحاب رسانه به نمایش درآورد. این در حالی است که انتظار می‌رود در صورت ثبات اقتصادی بهبود وضعیت صنعت خودرو کشور، این سدان تازه‌متولدشده چینی در سومین دوره از نمایشگاه خودرو تهران به‌صورت رسمی معرفی و رونمایی شود. 

آریزو6 جدیدترین محصول کمپانی چری به‌حساب می‌آید که به‌زودی قرار است عرضه آن در چین و سایر کشورهای هدف آغاز شود. به همین خاطر تاکنون قیمت جهانی این خودرو به‌صورت دقیق مشخص نشده است. اما باتوجه به شرایط اقتصادی کنونی، می‌توان پیش‌بینی کرد که محصول جدید مدیران‌خودرو با قیمتی حدود 200 میلیون‌تومان راهی بازار شود.

نکته قابل توجه درخصوص فعالیت‌های شرکت مدیران‌خودرو، عرضه به‌روزترین و جدیدترین محصولات چری در ایران است که نشان می‌دهد بازار ایران یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف کمپانی چری در دنیا به‌شمار می‌رود، زیرا پیش از این نیز، چری تیگو7 محصولی جدید از این برند بود که همزمان با عرضه جهانی به بازار ایران راه پیدا کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، آریزو6 بر پایه پلت‌فرم آریزو5 شکل گرفته است و فاصله محوری برابری با این خودرو دارد. اما در بحث ابعاد، شاهد افزایش چشمگیر اندازه کلی بدنه این سدان هستیم که سبب شده است این خودرو باابهت‌تر و تهاجمی‌تر به نظر برسد. با گذشت زمان و عرضه محصولات جدیدتر کمپانی چری، می‌توان به این نتیجه رسید که این خودروساز چینی بیش از رقبای هموطن خود توانسته است به یک زبان طراحی اصولی دست یابد و با توسعه آن محصولات مدرن و جدیدی را طراحی و تولید کند.

آریزو6 در کلاس سدان‌های سایزمتوسط قرار می‌گیرد و می‌تواند رقابت نزدیکی را با خودروهایی همچون هیوندای النترا و کیا سراتو در بازار ایران آغاز کند. همچنین اگر نگاهی جزئی‌تر به طراحی این خودرو داشته باشید، می‌توانید رگه‌هایی از طراحی خودروهای اروپایی را نیز در آن مشاهده کنید که این موضوع نشان می‌دهد چری سودای رقابت و کم‌کردن فاصله خود با خودروسازان مطرح اروپایی را در سر می‌پروراند.

آریزو6 درون سینه خود پیشرانه چهار سیلندر 1.5لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر دارد که به گفته برخی، مشابه همان پیشرانه به‌کاررفته در تیگو 7 است. اما برخی شواهد حاکی از آن است که پیشرانه آریزو 6 از نسل جدید و پیشرفته‌تر بوده و راندمان مناسب‌تری نسبت به تیگو7 دارد. با این حال باید گفت این موتور توانایی تولید نیرویی معادل 147‌اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 210نیوتون‌متر را دارد.

این خودرو نیز مانند برخی دیگر از محصولات چری، از جعبه دنده CVT بهره برده است، با این تفاوت که جعبه‌دنده درنظر گرفته‌شده برای این خودرو از آریزو 5 به‌روزتر است و می تواند در حالت تعویض دستی دنده، یک جعبه دنده 9سرعته را برای راننده تداعی کند. این موضوع سبب شده است راندمان و عملکرد آریزو6 نسبت به سایر محصولات بهبود یابد. طبق اعلام کمپانی چری، شتاب صفر تا 100کیلومتر این خودرو، حدود 9.2‌ثانیه است که این عدد برای یک سدان شهری مناسب به نظر می‌رسد.

طبق گفته مدیران این شرکت، آریزو6 قرار است با دو تیپ اکسلنت و لاکچری به بازار ایران عرضه شود که این دو مدل در برخی از امکانات رفاهی ازجمله تعداد کیسه هوا با یکدیگر تفاوت دارند. اما احتمال می‌رود آریزو6 نیز مانند سایر محصولات مدیران‌خودرو در نهایت با نسخه فول‌آپشن و بالاترین سطح امکانات رفاهی روانه بازار شود.

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به این موارد اشاره کرد :

فرمان کمکی برقی، 6عدد کیسه هوای ۱۰نقطه‌ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، حالت رانندگی اسپرت و عادی، دریچه هوا برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه دستی الکتریکی و لمسی، تریم داخلی چرمی، سنسور باد لاستیک، دوربین ۳۶۰درجه، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرمکن، نورپردازی کابین، صندلی راننده ۶‌حالته دستی، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سامانه رهیاب ماهواره‌ای، دی‌لایت، نمایشگر ۹‌اینچی با حافظه داخلی، بلوتوث و اتصال مستقیم به تلفن‌های هوشمند، 4‌بلندگو و ۲‌تیوتر و یک ‌ساب‌ووفر، نمایشگر پشت آمپر دیجیتال و آنالوگ و ...

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مصرف IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    0 0
    دوباره صندلی دستی!!مگه چقدر اختلاف قیمت با برقی داشت.من به خاطره همین نمیخرمش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =