پراید

در ادامه روند کاهش قیمت خودروهای داخلی که از هفته گذشته شروع ‌شده است، این بار موج کاهشی گریبان پراید پرطرفدار را هم گرفته تا این خودرو را  از پله 30‌میلیون‌تومان به زیر بکشد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته با اعلام قیمت خودروهای داخلی، پراید131 که ماه‌ها با قیمتی بالاتر از 30‌میلیون‌تومان در بازار خریدوفروش می‌شد، با کاهش قیمت 3‌میلیون و 600‌هزارتومانی به 29‌میلیون و 500‌هزارتومان رسید.
همچنین قیمت دیگر خودروهای داخلی حکایت از کاهش ۴‌میلیون و ۵۰۰‌هزارتومانی بهای سمندال‌ایکس در بازار دارد. علاوه‌بر این در معاملات روز گذشته، پژو 207 اتوماتیک قیمت خود را ثابت نگه داشت تا خریداران همچنان برای خرید این خودرو بهایی بیش از 100 میلیون‌تومان پرداخت کنند.  پژو 405 GLX نیز با 3‌میلیون‌تومان کاهش قیمت این روزها 47‌میلیون و 500‌هزارتومان خریدوفروش می‌شود. تیبا صندوق‌دار اما  باثبات قیمت 37‌میلیون‌تومان و پژو206 صندوق‌دار با یک‌میلیون‌تومان کاهش قیمت، 66‌میلیون‌تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. پراید111 هم با یک‌میلیون‌تومان کاهش قیمت، 34‌میلیون‌تومان معامله شد. البته باید گفت دیروز قیمت بیشتر خودروهای داخلی بین ۲ تا ۴‌میلیون‌تومان کاهش‌ یافته است. همچنین در ادامه این روند کاهش قیمت، طی یک هفته اخیر قیمت خودروهای مونتاژی تولید داخل نیز همچون پژو ۲۰۰۸ به‌طور میانگین بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون‌تومان کاهش‌یافته است، اتفاقی که شاید شروع تحول قیمتی در خودروهای تولید 
داخل باشد. البته شاید بتوان دلیل کاهش قیمت خودروهای داخلی را طی روز گذشته، افزایش عرضه از سوی فروشندگان دانست. پیش‌ازاین برخی افراد، خودروها را خریداری و انبار کرده بودند تا با قیمت بالاتری بفروشند اما با کاهش نرخ ارز محتکران با ترس از ضرر بیشتر، خودروهای خود را وارد بازار کرده‌اند. اما باید گفت بر اساس شواهد، در حال حاضر برخی فروشندگان بازار خودرو در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند. البته اگر این روند کاهشی نرخ ارز و خودروهای داخلی در بازار آزاد ادامه پیدا کند، باز هم می‌توان شاهد کاهش قیمت بیشتری در بازار خودرو باشیم. این در حالی است که این روند کاهشی قیمت از سه‌شنبه هفته گذشته به‌دنبال سقوط نرخ ارز در بازار آزاد آغاز شده و قیمت برخی خودروهای داخلی در بازار بین یک‌ونیم تا ۱۲میلیون‌تومان و قیمت خودروهای وارداتی نیز به‌طور میانگین ۵۰میلیون‌تومان کاهش‌یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =