کد خبر: 225086
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
بیوک الکترا

نسل‌های اول تا سوم بیوک الکترا جزو خودروهای قدیمی و کلکسیونی محسوب می‌شوند. اما همچنان می‌توان بیوک الکتراهای نسل چهارم به بعد را در خیابان‌ها هم دید

بیوک یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان است. این شرکت که امروز زیرمجموعه‌ای از جنرال موتورز است در واقع سال ۱۹۰۸ جنرال موتورز را پایه‌گذاری کرد. شرکت بیوک علاوه بر نام پرآوازه‌ای که دارد خودروهای خاطره‌انگیز و تاثیرگذاری هم در طول تاریخ طول و دراز خود ساخته است. ماشین‌هایی مانند بیوک سنچوری و بیوک الکترا که در ایران هم طرفداران سفت و سختی داشته و دارد.

بیوک الکترا از آن دست ماشین‌های آمریکایی است که همه خصوصیان این نوع خودروها را دارد. بزرگ و غول‌پیکر، سنگین و با ابهت و در عین لوکس و تشریفاتی. تقریبا همه آن چیزهایی که دوستداران ماشین از یک خودرو کلاسیک انتظار دارند. بیوک ساخت الکترا را از ۱۹۵۹ آغاز کرد و مدل‌های مختلفی از آن را در ۶ نسل تا سال ۱۹۹۰ ساخت. الکترا از نام الکترا وگونر بیگز، یک مجسمه‌ساز مشهور آمریکایی گرفته شده است. بیوک الکترا در مدل‌های سدان، کوپه، سقف باز شو (کانورتبل)، واگن استیشن ساخته شده است.

نسل‌های اول تا سوم بیوک الکترا جزو خودروهای قدیمی و کلکسیونی محسوب می‌شوند. اما همچنان می‌توان بیوک الکتراهای نسل چهارم به بعد را در خیابان‌ها هم دید. الکتراهای نسل چهارم که ساخت آنها از ۱۹۷۱ تا ۱۹۷۶ ادامه پیدا کرد بسیار سنگین بودند که به خاطر بدنه بسیار بزرگ و فضای فوق‌العاده جادار داخل آن بود. فضای بین دو در بیوک الکترای نسل چهارم یک متر و ۶۰ سانت است. در سال ۱۹۷۵ بیوک شیشه‌ها و صندلی‌های برقی را برای بیوک الکترا به صورت استاندارد خودرو درآورد. در همین سال الکترا همچنین یکی از اولین خودروهای جنرال موتورز بود که به سیستم ایربگ مجهز شد.

بیوک الکترای ۲۲۵ مدل ۱۹۷۵ در کنار کادیلاک ۶۰ اسپشال درازترین خودروی چهار در سقف‌داری است که جنرال‌موتورز تا حالا ساخته است. تمام بیوک‌های الکترا نسل چهارم موتورهای ۷.۵ لیتری دارند. مدل سال ۱۹۷۱ ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت داشت اما بیوک قدرت موتورهای این خودرو را در سال ۱۹۷۶ به ۲۰۵ اسب‌بخار کاهش داد. از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۴ جنرال موتورز نسل پنجم بیوک الکترا را ساخت. آنها الکترا را ۲۷۹ میلیمتر کوچک‌تر و مقدار زیادی از وزن آن را کم کردند. ظاهر الکترا هم به طور کامل تغییر کرد. موتور بیوک الکترا هم تغییر کرد و موتور بیوک V8 جایگزین آن شد. بیوک از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۰ هم نسل ششم بیوک الکترا را ساخت. این مدل به طور کامل تغییر قیافه داد نسبت به مدل‌های قبلی به روزتر شد. بیوک الکترای نسل ششم با سه موتور کاربراتوری ۳ لیتری V6، موتور با سوخت تزریقی ۳.۸ لیتری V6 و همچنین موتور ۴.۳ لیتری اولدزموبیل V6 عرضه شد. بیوک‌ الکترای نسل ششم با دو بدنه کوپه دو در و سدان چهار در عرضه شدند اما ساخت مدل دو در در سال ۱۹۸۶ متوقف شد.

بیوک الکترا یکی از خودروهای پیشرو سال‌های زمان خود بود که برخی از فناوری‌ها برای اولین‌بار روی این خودرو مورد استفاده قرار گرفتند. ظاهر تشریفاتی و حتی کمی فخرفروشانه‌اش نشان از یک خودروساز تا بیخ و بن آمریکایی دارد. بیوک الکترا با آن بدنه عظیم‌الجثه‌اس سواری نرم و دلپذیری دارد و مانند یک نهنگ در دریا بی‌دغدغه و باشکوه حرکت می‌کند. چیزی که از اغلب ماشین‌های ساخت آمریکا انتظار می‌رود. از این مدل تعدادی هم در ایران وجود دارد و اگر مشتاق خریدن بیوک یا به زبان دیگر یکی از این کشتی‌های جاده‌ای هستید کافی است سری به سایت دیوار بزنید.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی گودرزی IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    بیوک ماشین های خوب و اقتصادی تولید می‌کند اما بااین شرایط موجود شماره گذاری نمیشه شمامعادل یک میلیارد بدی خودروی چینی که شایدکمترهزینه بشه واسه خرید یه بیوک ومحروم بشی ازسوارشدنش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =