بورس

برخی کارشناسان معتقدند در بین جاده‎مخصوصی‎ها، ایران‎خودرو با اخباری در رابطه با افزایش سرمایه روبه‎رو است و به‌همین‌خاطر در روز پایانی هفته گذشته معاملاتی بهتر از کلیت گروه داشت

به گزارش «اخبار خودرو»، در روزی که شاخص‌کل بیش‌از 1700 واحد رشد کرد، گروه خودرویی در برخی نمادها مثبت و در بعضی نمادها منفی دنبال شد. براین اساس، در اولین روز از دادوستدهای بازار سهام، نمادهای سایپا، پارس‎خودرو، زامیاد و محورسازان ایران‎خودرو منفی خوردند و درمقابل نمادهای ایران‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سرمایه‎گذاری رنا، الکتریک‎خودرو شرق، بهمن‎دیزل، گروه بهمن، ایرکا پارت صنعت، مهرکام پارس، رادیاتور ایران، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران و قطعات اتومبیل ایران نیز مثبت شدند.

همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 38هزار و 63 نوبت معاملاتی، 619میلیون و 687هزار سهم به ارزش 114میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات هفته گذشته 23هزارو736 میلیاردتومان شد. همچنین شاخص صنعت خودرو نیز روز شنبه با افزایش 637واحدی در مدار 26هزار و 749 واحدی قرار گرفت.

صدرنشینی به لطف ورود پول هیجانی

برخی کارشناسان معتقدند در بین جاده‎مخصوصی‎ها، ایران‎خودرو با اخباری در رابطه با افزایش سرمایه روبه‎رو است و به‌همین‌خاطر در روز پایانی هفته گذشته معاملاتی بهتر از کلیت گروه داشت.

همچنین باتوجه به افت سنگین اخیر می‎توان بهبود روند دادوستدهای این نماد را نیز انتظار داشت. این در حالی است که باتوجه به ورود نقدینگی قابل‌توجه به گروه خودرویی و به‎خصوص قطعه‎سازان، پتانسیل رشد کوتاه‎مدت نمادها بسیار زیاد است.

به‌بیان‌دیگر، نقدینگی خوبی سراغ این صنعت رفته است و قطعا این پول موجب ایجاد تقاضا و افزایش قیمت‌ها در این گروه خودرویی خواهد شد و حتی اگر این سهم‌ها از لحاظ بنیادی نیز پتانسیل عمده‌ای نداشته باشند، ورود پول، محرک افزایش قیمت خواهد بود.

میانگین بازده ۱۸درصدی

روند شاخص‌کل بورس تهران از ابتدای امسال تاکنون نشان از میانگین بازده ۱۸درصدی دارد. درعین‎حال در روزهای اخیر، قیمت‌ها در بورس حالت نوسانی به خود گرفته است و شاخص حرکت زیگزاگ‌وار را ادامه می‌دهد. 

از ‌سوی ‌دیگر، فضای کلی بازار سهام در این روزها به شکلی است که به‎شدت تحت‌تاثیر اخبار قرار دارد و با کوچک‌ترین خبری در سطح بین‌الملل، خود را با آن تطبیق می‌دهد. تولید بسیاری از شرکت‌ها رشدی نداشته و افزایش قیمت‌ها مربوط به قیمت ارز و تورم است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر این روند ادامه داشته باشد و سودآوری ناشی‌از افزایش تولید نداشته باشیم، به‎ندرت افزایش تورم در هزینه‌ها شناسایی می‌شود و این موضوع می‌تواند شرایط بازار را متحول کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =