بورس

درحالی‎که در آخرین روز کاری هفته گذشته فقط ۱۱۳واحد مانده بود تا نماگر اصلی بورس رکورد تاریخی جدیدی به ثبت برساند، روز گذشته این شاخص با کاهش مواجه شد و با قله تاریخی فاصله گرفت

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته و در اولین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری سایپا همچنان با تکیه بر خبر افزایش سرمایه خود بالای 4درصد مثبت شد. این در حالی است که نمادهای دیگر ازجمله   ایران‎خودرو، سایپاآذین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، لنت ترمز ایران، سرمایه‎گذاری رنا، مهرکام‌پارس، کمک‎فنر ایندامین و رادیاتور ایران نیز رشد کردند و در مقابل نمادهای  پارس‎خودرو، زامیاد، قطعات اتومبیل ایران، صنایع ریخته‎گری ایران، چرخشگر، ایرکا پارت صنعت، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، گروه بهمن و فنرسازی خاور منفی خوردند.

همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 67هزارو765 نوبت معاملاتی، یک‎میلیارد و 376میلیون سهم به ارزش 230میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات دیروز بالغ بر 25هزارو274 میلیارد تومان شد.

خودرویی‎ها روی موج دادوستد

دیروز گروه خودرویی از نظر حجم و ارزش معاملات روز بسیاری خوبی را سپری کرد، به‎طوری‎که این صنعت بورسی در بین سایر گروه‎های بازار از نظر ارزش و حجم دادوستدها صدرنشین شد. باید توجه داشت خبرهای مرتبط با افزایش سرمایه دو خودروسازی بزرگ از محل تجدید ارزیابی دارایی‎ها و به منظور خروج از زیان‎دهی، آن‎ها را روی موج دادوستد در بازار سرمایه قرار داده است.

فاصله نماگر اصلی با رکورد تاریخی جدید

درحالی‎که در آخرین روز کاری هفته گذشته فقط ۱۱۳واحد مانده بود تا نماگر اصلی بورس رکورد تاریخی جدیدی به ثبت برساند، روز گذشته این شاخص با کاهش مواجه شد و با قله تاریخی فاصله گرفت. اما در اولین روز معاملاتی بورس تهران در این هفته، قیمت بیشتر سهم‌ها با افت مواجه شد و شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران از ابتدای بازگشایی ساعت معاملات با شیب نسبتا زیادی افت کرد و تقریبا در نیم‌ساعت ابتدای دادوستدها کم‌وبیش تا تراز ۲۲۱هزار و ۳۴۰ واحدی پایین آمد.

در ادامه اما شاخص با رشد آرامی مواجه شد و درنهایت نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته ۲۰۸۹واحد افت کرد و در تراز ۲۲۲هزار و ۳۸۷ واحدی ایستاد. همچنین دیروز ارزش معاملات بورس تهران  به رقم 1316میلیاردتومان رسید که این رقم ناشی از دست‌به‌دست شدن ۵.۳میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به عدد ۳۲۲هزار و ۸۸۶ نوبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =